1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

2.0 TDI spadek ciśnienia na cylindrze

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika SZYLO, 9-10 17.

  1. SZYLO

    SZYLO Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Białogard
    Witam pacjent to Passat silnikiem 2 0 TDI 177 koni cfgc, pomiar kompresji na zimno na wszystkich cylindrach ponad 26 barów przy rozgrzanym silniku pomiar kompresji 123 ponad 30 bar czwarty cylinder 20 bar czym silnik cieplejszy tym gorzej pracuję i jeszcze dochodzą dziwne stuki z silnika przedstawię to na dwóch filmikach 1 jaki silnik jest zimny drugi jak rozgrzany

    Zimny silnik




    Ciepły silnik



    Ogólnie powiem tak że silnik odpala bez problemu nie ubywa płynu nie ubywa oleju ani nie przybywa. Zastanawiam się na start nad wymiana popychaczy hydraulicznych Jeżeli to nie pomoże to będę myślał dalej Jak myślicie?
     
  2. toomii76

    toomii76 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    906
    Docenione treści:
    173
    Miasto:
    słodków i okolice
  3. SZYLO

    SZYLO Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Białogard
    Na chwilę obecną mam odłożone 4000 zł na remont silnika Tylko teraz pytanie Czy lepiej remontować ten silnik czy kupić goły słupek, ogólnie to też zależy co się stało w tym silniku i czy będzie opłacalna jego naprawa
     
  4. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    5 096
    Docenione treści:
    397
    Miasto:
    europolonia
    Myślę że zajrzyj wpierw do michy na panewki i sworznie korb. Cud by rozgrzany olej podpierał grzybki

    Goła baba to dobra a tu wiesz co masz chyba, że nie do remontu.
     
    winetoo i komar200 lubią to.
  5. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 184
    Docenione treści:
    156
    Miasto:
    Pogorzela
    Na moje to pierw rozbierzesz ten motor i zobacz co się z nim stało. Kupisz słupek a po miesiącu się okaże że jest do śmieci.....
     
    winetoo lubi to.
  6. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 198
    Docenione treści:
    186
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Trzeba otworzyć i zobaczyć. Mam chyba trochę gratow do tego silnika. Daleko chyba nie masz.
     
  7. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    5 096
    Docenione treści:
    397
    Miasto:
    europolonia
    Coś głucho w temacie panowie.
     
  8. SZYLO

    SZYLO Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Białogard
    Spokojnie brak czasu na rozbiórkę silnika, jutro bedę miał kamerke endoskopową to zajrzę do srodka moze uda sie cos zobaczyc, kupilem 4 wtryski regenerowane i komplet popychaczy, chce byc pewny na 100% ze to nie to bo szkoda sciagac glowicę, oczywiście jak nie będzie wyjścia to zrobię to. Stukanie ok możliwe korbowód ale spadek ciśnienia dopiero na rozgrzanym silniku przez korbe? Jest to możliwe ?
     
  9. lisek171

    lisek171 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-11 14
    Postów:
    40
    Docenione treści:
    14
    stuki mogą powodować wypadnięte broki z mostków pd, nie ma takiego ciśnienia i smarowania i głośniej klepie, co do ciśnienia zrób próbę ciśnieniową, dmuchasz kompresorem przez świecę żarową na ciepłym i zimnym i porównujesz, bierzesz adapter od pomiaru ciśnienia gumowy wężyk i rurkę z wentylkiem z jakiejś starej dętki i dmuchasz w cylinder w dolnym punkcie pistoletem do kół pzdr
     
  10. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    3 427
    Docenione treści:
    455
    Miasto:
    Szczecin
    No nie wiem ile masz doświadczenia , daj to komuś dobremu do oceny.
    Dla mnie z opisu korba. Po wykręceniu świecy też pomierzysz.
     
  11. SZYLO

    SZYLO Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Białogard
    Kamera endoskopowa nic nie pokazała tak jak myślałem, zrobiłem test ciśnienia na zimnym silniku wszedzie rowno po 26bar na ciepłym cyl. 1.2.3 ponad 30 bar cyl.4 20bar proba olejowa 4cyl wywalilo 50 bar przedmuchałem jeszcze troche oleju i wywalilo 35 bar, ogólnie jestem załamany bo na SWAP silnika wydałem łącznie 10k zl była to zmiana silnika bmp edc16 na cfgc edc17 wszystko zrobiłem sam instalacje i przekładke, jedna runda z de do pl i pl do de 2000km i ciś się posypało a naprawde silnik bardzo pięknie pracował, zaczeło sie już coś w pl dziać tzn. bardzo ciężko palił na ciepłym silniku, szarpało nim przy rozruchu aż dpf walił o podłogę auta, masakra tyle kasy i pocieszyłem się 2tys km ;(

    Teraz nie wiem co robić bo np. Padły pierścienie korba blok koszt 1000euro, głowica 1000 euro, blok wraz z glowicą ale wiadomo używka 1000euro
     
  12. lisek171

    lisek171 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    22-11 14
    Postów:
    40
    Docenione treści:
    14
    ściągnij pokrywe zaworów, sprawdź czy wszystko tam w porządku, pierwsze to broki potem wałek czy krzywki nie wygolone, czy dziur w szklankach nie wytarło, potem zajrzeć do miski jak to poprzednicy pisali może i nawet korbę ugło
    z paleniem na ciepłym to cię za bardzo nie pocieszę ale miałem przypadek że właśnie przy rozruchu na gorącym szarpało silnikiem jak by chciał z budy wyskoczyć a okazało się że nowy dwumas sahsa (cały klp) był do kitu- podobno jakaś wadliwa partia
     
  13. SZYLO

    SZYLO Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Białogard
    No ja mam nowa dwumase LUK szarpie na ciepłym silnikiem i dziwnie wibruje pedał sprzęgła, Tylko teraz pytanie właśnie czy te wibracje nie idą z korby na wał i na dwumasę, No jak się okaże że jeszcze silnik i dwumasa do wymiany to w ogóle będę szczęśliwy;) nic jak znajdę tylko czas będę po kolei wszystko rozbierał
     
  14. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    5 096
    Docenione treści:
    397
    Miasto:
    europolonia
    Gdzieś ty słyszał te bzdury z przenoszeniem korby na dwumas.

    To często SWAP.
     
  15. SZYLO

    SZYLO Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Białogard
    Na pierwszy rzut oka po ściągnięciu pokrywy wałki są w idealnym stanie nie czuć żadnych wgłębień, nic będę ściągał wałki zobaczymy co pod spodem
     

    Załączone pliki:

  16. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 704
    Docenione treści:
    209
    Miasto:
    Lubliniec
    Jedyne co Ci zaproponuje to zdjęcie czapki. Zaworami do góry, zalać równo ON i obserwować. Tłoki na równi zalać ON i obserwować
     
  17. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    5 096
    Docenione treści:
    397
    Miasto:
    europolonia
    Bartek kto by tak długo czekoł. Po nafcie 15 - minut i wszystko klarowne.
     
    Bartek4x4 lubi to.
  18. 21golfista21

    21golfista21 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    18
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Strzelin
    Sciągaj miche i patrz na 4 korbe
     
  19. SZYLO

    SZYLO Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Białogard
    Wielkie dzięki za dobre rady na pewno Jak już wezmę się za ten silnik bo na chwilę obecną straciłem do niego wenę to dam znać o postępach tak czy siak muszę to reanimować bo zbyt dużo pieniędzy pochłonął Swap silnika. Po prostu chciałem się sprawdzić czy dam radę sam wykonać taki Swap silnika sam przepisałem instalację elektryczną, sam wsadziłem ten silnik, po odpaleniu silnik chodził jak żyleta pierwszy kurs do Polski 800 km i zaczęły się w Polsce robić problemy z odpalaniem silnika na ciepło a po przyjeździe z powrotem do Niemiec zaczęło coś stukać w silniku ręce opadły:( wiem tylko jedno że zrobiłem jeden wielki błąd Nie dając wtryskiwaczy do sprawdzenia silnik stał ponad pół roku nie odpalany....
     
  20. SZYLO

    SZYLO Nowy

    Offline
    Dołączył:
    9-10 17
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Białogard
    Dzisiaj została zdjęta rama łożyskowa wraz z wałkami zrobiłem do tego własny przyrząd zaciskowy możecie się pośmiać (nie będę kupywał przyrządu ustalającego wałki za 500 euro) przed ściągnięciem ramy łożyskowej kręciłem ręcznie silnikiem pare obrotów (wałki ładnie się zalały olejem po całości) no i po ściągnięciu wałków okazało się że 2 popychacze od stronny ssącej sprężynują i bez żadnych oporów dają się wciskać do samego końca reszta popychaczy twarda , teraz pytanie do fachowców w temacie czy to oznacza że one mogą być źródłem spadku ciśnienia i stukania ?

    Na zdjęciu przedstawiam mój przyżąd zaciskowy do wałków hehehe;;;)

    [​IMG]

    [​IMG]