1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

2 warstwa lakieru

Dyskusja w 'Blacharstwo i lakiernictwo' rozpoczęta przez użytkownika norzaj1, 5-09 16.

  1. norzaj1

    norzaj1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-12 14
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    0
    Całkiem nieźle jako że pistolet mam 2 raz w reku. Pare niedociagnieć wiadomo ale to w końcu dostawczak :)
     
  2. gawontomek

    gawontomek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-11 16
    Postów:
    296
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    już inne forum
    800-setka na mokro na świeży akryl? :eek::eek:
    Nie chcę się wpitalać w czyjąś robotę ale ja bym zaczął od P2000 i tylko pogłaskał.
     
  3. norzaj1

    norzaj1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-12 14
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    0
    Nie wiem czy zauważyłeś ale sprawa załatwiona
     
  4. gawontomek

    gawontomek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-11 16
    Postów:
    296
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    już inne forum
    Zauważyłem, zauważyłem, a pod słońce nie widać mikro rys? Udało się spolerować?
     
  5. norzaj1

    norzaj1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-12 14
    Postów:
    57
    Docenione treści:
    0
    Mimo wszystko po polerce jakieś delikatne ryski są wiadomo ale cóż oczekiwać jak na 1 raz :)
     
  6. gawontomek

    gawontomek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-11 16
    Postów:
    296
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    już inne forum
    To na następny raz pamiętaj że od P1200 w górę i to w zależności od grubości wylanej warstwy lakieru. P1200 to najmniejsza gradacja. P1200 po razie, P1500 dwa razy, P2000 dwa, trzy przebiegi i dopiero pasty polerskie a wyjdzie lustereczko.
    Takie coś nazywam bezwzględnym minimum a ja osobiście (gdy sam lakieruję akrylem) to daję sobie od 2,5 do 3,5 warstw lakieru jeśli chcę by to było naprawdę solidnie wykonane. Z tych 3,5 warstwy spokojnie zedrę 0,5>1,5 przy szlifie i polerce a ilość warstw daje mi gwarancję że się do podkładu nie przetrę. Stara szkoła z lat 90-tych i tak zostało. Zaczynam od P800, P1200, P1500, P2000 na sucho. Na mokro jadę różową i zieloną szmatą (P2500-P3000). Są jeszcze wyższe ale rzadko kto ich używa bo po P3000 i tak już się świeci. I dopiero wtedy grubą pastą na filcu, grubą na gąbce i na koniec wykańczanie czyli finiszowa na filcu, finiszowa na gąbkach i futerko. Jest w ciul roboty ale efekt taki że z lupą rys musisz szukać a i tak nie znajdziesz. Sama maska w jakimś BMW jakieś 2h roboty no ale bywało tak że klient za lakierowanie płacił kilka tys. zł. więc nie było zmiłuj a takiej formy roboty nauczyłem się w lakiernictwie meblowym gdzie każdy zamawiający jakiś mebel przy odbiorze łaził z lupą dosłownie. Tam nie było przebacz ale mebel ma jedną wielką przewagę nad autem. Wszystkie formatki są proste więc luksus robota no i inny materiał. Blachy tak szybko nie przegrzejesz jak desek.