1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Alfa romeo 147 1.6 - błąd p0420 - katalizator

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika Karol147, 15-08 15.

  1. Karol147

    Karol147 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-08 15
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    Błąd oczywiście znowu wyskoczył. W warsztacie podłączyli pod kompa i okazało się, że druga sonda jest cały czas otarta i mówili, że być może to ona jest przyczyną bo w ogóle nie pracuje. Ale, teraz skojarzyłem, że oni to sprawdzali jak błąd był aktywny a wtedy komputer mógł korzystać z map silnika? tzn, być w trybie awaryjnym?
     
  2. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 013
    Docenione treści:
    1 826
    Miasto:
    Sląsk
    teraz to ja nie rozumiem , pokazywałeś wykresy.
     
  3. Karol147

    Karol147 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-08 15
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    Pogubić już się w tym można ;) Wykresy robiłem w programie Fiat Ecu Scan bo mam kabel jak i program. Robiłem je na wykasowanym błędzie. Dzisiaj pojechałem na wymianę tych świec, jedna była już upalona więc dobrze, że zmieniłem. Przy okazji podłączyli mnie pod kompa żeby zobaczyć co się dzieje. I pierwsza sonda pracuje ok, natomiast druga jest cały czas otwarta, mówili, że daje napięcie, ale cały czas pozostaje open loop, gazowali a ona cały czas pozostawała otwarta. Tylko, że sprawdzali to wszystko przy aktywnym błędzie. Ja zanim zrobiłem wykres, skasowałem błąd.
     
  4. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 013
    Docenione treści:
    1 826
    Miasto:
    Sląsk
    echhh zmien mechaników co ?
    silnik pracuje w 2 trybach Close Loop , wtedy optymalizuje składy na podstawie odczytów 1 sondy tak zeby uzyskać optymalny wspołczynnik lambda a w OL pracuje jak masz zmienne obciążenie np. przy dodaniu gazu .. co to znaczy otwarta sonda ?
     
  5. Karol147

    Karol147 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-08 15
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    Im chodziło o to, że przy drugiej lambdzie cały czas pokazywało open loop, twierdzili, że to powinno się zmieniać. A tam czy gazowali czy nie cały czas było open loop.
     
  6. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 013
    Docenione treści:
    1 826
    Miasto:
    Sląsk
    nie na drugiej ale to tryb pracy sterownika , znaczy teoria się kłania
     
  7. Karol147

    Karol147 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-08 15
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    A mógłbyś jaśniej? ;) Ja to się na tym zupełnie nie znam.
    Pisałeś, że to badziewny katalizator, ale analiza spalin wyszła ok. Więc w którą stronę iść? Nie chcę już wywalać kasy w nietrafione diagnozy...To co oni mówią o drugiej sondzie może być przyczyną?
     
  8. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 013
    Docenione treści:
    1 826
    Miasto:
    Sląsk
    Na jakiej podstawie jest OK ? Analizator spalin nawet tego nie wychwyci chyba że dobry 4 gazowy i tez trzeba wiedzieć co czytać.
     
  9. Karol147

    Karol147 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-08 15
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    Piszę to co mi powiedzieli na stacji diagnostycznej... Wartość CO trochę skakała a gość mówił, że powinna być ustabilizowana, ale wahania były w granicach normy.
     
  10. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 013
    Docenione treści:
    1 826
    Miasto:
    Sląsk
    zamiast juz miec problem rozwiazany to ciagle kombinujesz jak koń pod górę
     
  11. Karol147

    Karol147 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-08 15
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    Ok, w takim razie jak błąd pojawi się ponownie jadę z reklamacją katalizatora. Nie kombinuję po prostu już mi 2 razy wymienili kata i za każdym razem błąd wraca, stąd moje obawy. Dobra, jeszcze 2 pytania :)
    1.Czy katalizator to jedyny powód dla którego wykres drugiej sondy tak wygląda?
    2.Czy wykres pierwszej jest poprawny?
     
  12. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 013
    Docenione treści:
    1 826
    Miasto:
    Sląsk
    1- tak
    2- nie
    3- nie wiem dlaczego nie masz CL
     
  13. Karol147

    Karol147 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-08 15
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    W parametrach jak robię wykres przy pierwszej jest, że jest CL a przy drugiej OL

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Stan lambda przed kat.: Closed loop
    Stan lambda 1 za kat.: Open loop

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Stan lambda przed kat.: Closed loop
    Stan lambda 1 za kat.: Open loop

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Stan lambda przed kat.:
    Stan lambda 1 za kat.:

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Stan lambda przed kat.: Closed loop
    Stan lambda 1 za kat.: Open loop

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Stan lambda przed kat.: Closed loop
    Stan lambda 1 za kat.: Open loop

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Stan lambda przed kat.: Closed loop
    Stan lambda 1 za kat.: Open loop
     
  14. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 013
    Docenione treści:
    1 826
    Miasto:
    Sląsk
    dziwne to czym to czytasz ?
     
  15. Karol147

    Karol147 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-08 15
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    W FES jest zakładka parametry i tam jest właśnie stan lambdy 1 przed i za katalizatorem. Zaznaczyć te parametry żeby były na wykresie?
     
  16. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 013
    Docenione treści:
    1 826
    Miasto:
    Sląsk
    znam ten program jak i autora z którym juz dawno koresponduje , czyli jednak sklaniam się że to katalizator
     
  17. Karol147

    Karol147 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-08 15
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    Zrobiłem sobie te wykresy od zimnego silnika i wygląda to tak, że do momentu aż się zagrzeje wszystko jest dobrze. Wykres sondy za katalizatorem ma wykres stały, niewielkie wahania. A jak temperatura osiągnie prawie 90 stopni to właśnie wykres sondy za katem zmienia się w sinusoidę. Czemu do zagrzania jest wszystko dobrze?
     
  18. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 013
    Docenione treści:
    1 826
    Miasto:
    Sląsk
    KATALIZATOR ..... JUZ NIE BEDE ODPOWIADAŁ DRECZ KOGOŚ INNEGO
     
  19. Karol147

    Karol147 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-08 15
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    Ok, dzięki, jutro jadę dręczyć właściwe osoby :)
     
  20. Karol147

    Karol147 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-08 15
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    Niestety, ale kolejna wymiana katalizatora nic nie pomogła. Pomogło natomiast czyszczenie wtryskiwaczy. Wykresy powróciły do normy. Wynika z tego, że ten błąd mimo iż wskazywał na katalizator to go nie dotyczył. Z resztą sam sobie jestem winien bo nie zajrzałem do instrukcji. I tam jest napisane jak byk, że usterka katalizatora jest wtedy kiedy kontrolka silnika MIGA. Natomiast gdy świeci się ciągle to sygnalizuje usterkę układu zasilania/zapłonu.