1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Astra H fazy rozrządu!

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika qwerty10011p, 15-03 17.

  1. qwerty10011p

    qwerty10011p Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-01 13
    Postów:
    143
    Docenione treści:
    3
    Astra H 1.6 16v rok 2008
    rozrząd z dwoma wariatorami i kołami faz rozrządu IMG_20170315_162014.jpg IMG_20170315_162224.jpg




    moje pytanie. odkręciłem je i tam nie ma żadnych klinów. wałki blokuje tak.... IMG_20170315_162044.jpg


    tak wiec nie rozumiem po jakiego grzyba są cechy na kołach od faz i te klocki. nic z nich nie czyta przecież.

    i drugie pytanie. kółko od strony ssącej miało spore luzy.
    kółko od strony wydechu było sztywne.

    tak ma być? czy któreś jest uszkodzone jak tak to które bo nie kumam troche czaczy.
    wymieniam oby dwa koła zmiennych faz gdyż silnik potrafi nieźle klepać.
     
  2. Mattii

    Mattii Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-02 14
    Postów:
    625
    Docenione treści:
    62
    Miasto:
    Maszewo
  3. qwerty10011p

    qwerty10011p Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-01 13
    Postów:
    143
    Docenione treści:
    3
  4. Mereth92

    Mereth92 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-08 13
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    11
    To jest tylko do wymiany rozrządu aby nie ściągać pokrywy zaworów.
     
  5. Pablo Guzzi

    Pablo Guzzi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-01 17
    Postów:
    70
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Radomsko
    Mereth bardzo zdumiewająca teoria !
    Przestań pisać takie rzeczy.
     
  6. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 235
    Docenione treści:
    296
    Miasto:
    europolonia
    Spokojnie papier cierpliwy, przyjmie wszystko, ale ludzie mogą dociekać.
     
  7. qwerty10011p

    qwerty10011p Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-01 13
    Postów:
    143
    Docenione treści:
    3
    Znalazlem filmik na YT wymiana fazatorow...i tam gosc blokowal walki jak i rowniez ustawial na cechy na kolkach... Lecz dalej mi to nie wytlumaczylo po co...? Gryzie mnie to po ja...:D

    Tam jest brak klinow...ustawil bys to tak na pałe??? Pogratulowac finezji:wideyed:
     
  8. komar200

    komar200 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    596
    Docenione treści:
    40
    Miasto:
    grudziadz
    jeżeli ty wymieniasz w ten sposub rozrząd to masz w iecej szczescia niż rozumu ,trafisz kiedyś na maszyne z uszkodzonym wariatorem to zrozumiesz swoje druciarstwo , bez obrazy kolego.

    Kierowałem do mereth92
     
    samspec13 lubi to.
  9. Mereth92

    Mereth92 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-08 13
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    11
    A tobie braku umiejętności myślenia, to jest do wymiany paska rozrządu a nie wariatorów. Widzę że nie potraficie odróżnić tak prostych rzeczy.

    Jakie druciarstwo ? To jest wymiana rozrządu zgodnie z technologią producenta. A koła zmiennych faz rozrządu można sprawdzić przed demontażem starego paska ale raczej nie będę ciągnął dalej tego tematu bo i tak nie ma to sensu.


    Na dokładkę macie w prezencie instrukcje wymiany rozrządu zgodnie z technologią producenta. Nie widzę tam nigdzie informacji aby do wymiany paska trzeba było ściągać pokrywę i blokować wałki z tyłu.
     

    Załączone pliki:

    • xer.rar
      Rozmiar pliku:
      1,3 MB
      Wyświetleń:
      21
  10. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 235
    Docenione treści:
    296
    Miasto:
    europolonia
    Mereth92 jaka jest żelazna zasada przy wariatorach?
    No i posty trzeba od dechy do dechy by nie umknęło.
     
  11. TOMEK M

    TOMEK M Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-08 12
    Postów:
    181
    Docenione treści:
    16
    Najbardziej mnie roz... jak ktoś bierze się za robotę a później :eek: nie ma klina co teraz. Jak masz pojęcie i mechanice to bez blokad bys to zrobił. Były czasy ze blokady sam robiłem. Ale co tam. Robiłem ostatnio taką vectra. Bajka robota.
     
  12. Mereth92

    Mereth92 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-08 13
    Postów:
    78
    Docenione treści:
    11
    Ciekawe jestem jaka jest ta twoja żelazna zasada, czekam aż odpiszesz z niecierpliwością.

    I nie sądzę aby coś mi umknęło. Autor tematu pytał po co są cechy i te blokady- do blokowania rozrządu przy wymianie. Równie dobrze można było by ich nie używać i wsunąć liniał w wałki z tyłu tylko będzie to sama strata czasu na zdjęcie pokrywy. W tym silniku nawet po odkręceniu wariatorów możesz je przykręcić w dowolnej pozycji byle byś tylko miał tył zablokowany, efekt będzie taki że następna osoba po tobie wymieniająca rozrząd będzie miała zagwozdkę czemu znaki jej się nie zgadzają.
     
  13. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 235
    Docenione treści:
    296
    Miasto:
    europolonia
    Jeśli przy zgrywaniu wycięć na walkach obracając wariator z ssącym do max opuźnionego położenie nie można zablokować wałków , należy wariatory wymienić .
    Pytanie teraz po co znaki?
     
  14. autobi41

    autobi41 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Ciekawi mnie jak się zakończyła ta sprawa bo mam podobny problem.
    Pacjent to Vectra C z silnikiem Z18XER, silnik klepał jak zdezelowany diesel.
    Sterownik wyświetlił błąd p0011 (mechaniczne położenie odniesienia faz wlotowego wałka rozrządu poza zakresem (rząd 1)), wymieniono wariator na ssącym (ori), klepanie nie ustaje. To znaczy jest ciszej ale nadal występuje. Zaworki są sprawne, sitka zostały zdjęte aby "udrożnić" obieg oleju silnikowego. Może to jest wina zbyt niskiego ciśnienia, na wszelki wypadek podmieniamy pompę oleju, bo miska olejowa i tak została zdjęta. Teoretycznie winno się wymieniać oba wariatory jednak zastanawiam się czy rzeczywiście trzeba wymieniać oba skoro błąd dotyczy konkretnie jednego z nich? Rozrząd złożony prawidłowo, wszystko ze specyfikacją GM (tak jak na materiałach z forum, blokady oczywiście zostały wykorzystane). Ktoś miał podobną jazdę z tym silnikiem Opla?
     
  15. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 235
    Docenione treści:
    296
    Miasto:
    europolonia
    Pisałem w innych tematach o tych idiociorach , więc może tam coś znajdziesz dla siebie .
     
  16. autobi41

    autobi41 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-05 14
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Dzięki, poszukam... Ten wymysł zmiennych faz w GM to chyba ktoś z zemsty wymyślił by się ludzie nie nudzili...
    Pompę zmienimy, może jeszcze panewki się zlustruje przed złożeniem tego wszystkiego w całość i odpalimy. Na koniec zostanie drugi wariator do wymiany.
     
  17. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 235
    Docenione treści:
    296
    Miasto:
    europolonia
    Stare 190 v 16 mb przez to badziewie łańcuchy przeskakiwały jak dzieci przez skakankę . To tak na poprawę humoru .
     
  18. TOMEK M

    TOMEK M Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-08 12
    Postów:
    181
    Docenione treści:
    16
    Witam ja wymieniłem cały zestaw dwa koła i rozrząd. Chodził jak stary tdi. Po robocie jak ręka odjął. Jakie jest cisnienia oleju i jaki olej lany , luzy zaworowe
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. MECHANIKA FAZOWANIA WLOTOWEGO WAŁKA ROZRZĄDU POZA ZAKRESEM