1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

audi 80 b3 1.8 s stag 100 sonda stoi.

Dyskusja w 'Instalacje gazowe' rozpoczęta przez użytkownika tomi4m10, 10-09 17.

  1. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    340
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    Trojmiasto
    Witam, problem pojawil sie jakis czas temu, przedtem auto przejechalo na tej instalce 70 tys kilometrow. Mianowicie po calym dniu jazdy na lpg, kiedy sonda ladnie oscyluje, cos sie zawiesza i sonda zaczyna lezec na stalej wartosci 0.44 V na lpg, przy tej okazji krokowiec lpg otwiera sie na max i nie da sie za bardzo przyspieszac. Podobnie auto reaguje gdy wlacze regulacje z TPS i to wystepuje nawet gdy sonda jeszcze oscyluje, po dodaniu gazu zaczyna poszarpywac jakby cos przykrecalo doplyw gazu lub powietrza, a krokowiec lpg idzie na max otwarcie, obstawiam, ze to przykrecanie jest od nastawnika przepustnicy. Podmienialem juz nastawnik, jest nowa sonda, reduktor, krokowiec lpg i caly czas to samo.
    Pomaga przejechanie sie kawalek na pb, przez 0,5 km sonda stoi na ubogo, po czym zaczyna oscylowac i oscylacje pojawiaja sie tez na lpg...
    Mam wlaczona emulacje na mase, ale mapa pb chyba sie rozjezdza od odpalow na pb, ale czy to mozliwe, ze ecu w koncu przechodzi na regulacje skladu mieszanki nastawnikiem?
     
  2. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    340
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    Trojmiasto
    nie robilem przekaznika resetujacego ecu, ale jak go podlacze, to jest to samo.
     
  3. winetoo

    winetoo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    862
    Docenione treści:
    102
    Miasto:
    Radom
    Jaką tam masz sondę, jednoprzewodową? Dawno nie robiłem takich aut więc nie pamiętam.
     
  4. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    340
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    Trojmiasto
    tak, ustawilem na razie regulacje od tps prawidlowo, bo domyslnie nie wiem czemu bylo wzbogacanie na prawie 100 i zobacze czy dzis znow wskoczy w ten tryb pracy sondy bez oscylacji, wydaje mi sie, ze to moze miec jakis zwiazek, najdziwniejsze jest to, ze mialem 2 takie auta gdzie sam instalowalem stag 50 i stag 100 i pomimo tego, ze jest emulator i ustawione na mase to ECU pb sie rozstraja, a konkretnie zawsze potem daje duzo za bogato, tzn to zrozumiale, teoretycznie emulacja na mase to 0.0 V, wiec ecu probuje wyrownac i daje na bogato, wiec na co dac emulacje?
     
  5. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    340
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    Trojmiasto
    No niestety pojezdze parę dziesiąt km i sonda zaczyna stać na ok 0.4 i krokowy idzie na max otwarcie i zalewa, ktoś coś?
     
  6. winetoo

    winetoo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    862
    Docenione treści:
    102
    Miasto:
    Radom
    Czy to mono Bosch? Spróbuj połączyć sondę i podepnij tylko sygnałowy, bez emulacji, może coś ze sterownikiem lpg.

    Jeszcze jedno pytanie czy jak dodajesz gazu to sonda nadal stoi?
     
  7. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    340
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    Trojmiasto
    Tak dokładnie mono bosch, tez wszystko wskazuje na sterownik LPG, tak jakby nie czytał wskazań sondy prawdziwych, tylko jakieś zafalszowane, co się nie dzieje, tez jak wciskam gaz on widzi 0.4, sprawdzę multimetrem co sonda pokazuje bezpośrednio, to powinno mi dać odpowiedź. Czasem dzieje się coś takiego, że po odpaleniu obr idą w górę i dopiero po chwili spadają, wiec nastawnik przepustnicy tez coś niepotrzebnie i za dużo ja otwiera, ale mam 2 i pozmieniam i jest to.samo. Ale z drugiej strony na Pb sonda ładnie oscyluje, a przecież wskazania biorę z tego samego źródła czyli kompa LPG, nastawnik tez poprawnie pracuje na Pb. Ogólnie to po odłączeniu klemy na 10 min, przez jakiś czas wszystko jest ok, dodam jeszcze, że zaczęło się to mniej więcej od kiedy chciałem dodać przekaźnik resetujacy ECU, wcześniej było ok, ale chciałem unikać tozjezdzania się mapy Pb,czyli rozcialem stalegovplusa ECU i plusa po stacyjce, ale mam to teraz tak jak oryginalnie bez przekaźnika. Zostaje mi chyba zrobić emulacje na masę przekaźnikiem, bo faktycznie ta ori ze sterownika stag 100 może coś kaszanic w ECU i on zaczyna chyba coś regulować nastawnikiem, albo po prostu źle widzi sondę na LPG, a dobrze na Pb, co by było dziwne bo to ten sam kabel.

    Dodam, że.samo odłączenie zasilania od ECU nie pomaga, a.nawet pogarsza, bo problem jest od razu, a.odłączenie klemy pomaga na paredziesiat km, wiec nie łapie jaka to roznica

    Stawiam na zacinajacy się zawór gazu dotknąłem tego przy wielozaworze i był ciepły po jeździe, może być słaby plus albo masa, choć konektpry wszystkie poprawialem, żeby się przekonać trzeba by mieć program odpalony jak to się stanie i wtedy wyłączyć regulacje od sondy, będzie wiadomo czy to paliwa mało idzie czy po prostu zły sygnał sondy.
     
    Ostatnio edytowano: 15-09 17
  8. winetoo

    winetoo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    862
    Docenione treści:
    102
    Miasto:
    Radom
    Gdyby to była kwestia ilości paliwa to byś miał napięcie bliskie zeru a nie 0,4. 0.4 to napięcie wyjściowe ze sterownika na sondę jak jest niepodłączona.
     
  9. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    340
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    Trojmiasto
    odłączyłem sondę od Ecu, ale zostawiłem oczywiście do sterownika lpg i wszystko dobrze teraz, czyli coś emulacja psuła jak dobrze rozumiem?
     
  10. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    340
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    Trojmiasto
    niestety dzisiaj znow powoli zaczelo sie to dziac, choc caly dzien bylo dobrze, odlaczylem kleme na 20 minut, i zrobilo sie tak jak wczesniej czyli auto dziala dobrze przez okres 'sonda zimna' kiedy reguluje od obrotow, jeszcze z minute dziala po sondzie zimnej i sonda staje deba na 0,4 i silniczek krokowy otwiera sie na maxa, zalewa silnik, a sonda dalej stoi.
     
  11. winetoo

    winetoo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    862
    Docenione treści:
    102
    Miasto:
    Radom
    Nie odłączaj sondy od stera silnika tylko połącz ją w oryginał i podłącz sygnałowy od stera lpg. Wtedy co najwyżej ecu silnika wejdzie w awaryjny a nie lpg. Myślę że ster lpg szwankuje. Albo jeszcze inaczej, w ogóle nie podłączaj się pod sondę a zamiast krokowego daj regulacje ręczną. Wyeliminujesz wtedy którąś opcje.
     
  12. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    340
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    Trojmiasto
    po nitce do kłębka i doszedłem, najpierw wyłączyłem regulację od sondy jak się to stało, więc nie chodziło o ilość paliwa, bo auto szło ok, potem miernikiem pomierzyłem ile pokazuje sonda i pokazywała 0.99, a ster lpg widzi te 0,3-0,4, wypiąłem wtyczkę i wpiąłem, cały dzień dobrze, więc pin od stera lub wtyczki nie ma kontaktu chyba dobrego, po całym dniu znowu zaczęło się dziać, to znów wtyczkę mocniej wpiąłem i znów ok. Ale przypomina mi się, że słyszałem cykające przekaźniki ze stera lpg jakiś czas temu, więc w ostateczności ster... myślę jeszcze czy aku może nie trzyma parametrów, ale skoro ładowanie mi się nie zapala to chyba ok.
     
  13. winetoo

    winetoo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    862
    Docenione treści:
    102
    Miasto:
    Radom
    Akumulator to na pewno nie ma z tym nic wspólnego. Sprawdź te kostki wizualnie czy nie przesiedziały, jeśli tak to jakimś szuwaksem je psiknij a jeśli są ok to rozbieraj ster lpg bo pewno zimne luty na pinach.
     
  14. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    340
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    Trojmiasto
    dzisiaj caly dzien padalo i nic juz nie pomagalo, po prostu przez noc naszlo tam troche wilgoci i amen. Naszly mnie przemyslenia na temat lpg, zawsze bylem pro, bo cale oprogramowanie, idea i nieszkodliwosc jest niepodwazalna, jednak wykonanie takiego sterownika stag 100 to jakis zart, wystarczy popatrzyc na jakikolwiek sterownik wykonany przez vaga, hermetycznie zaplombowane, metalowa obudowa, przemyslane umieszczenie, elementy elektroniki tez pewnie z najwyzszej polki, a taki stag 100, plytka drukowana wsadzona w jakis tandetny plastik, szpary dookola wtyczek takie, ze widac wszystkie elementy, jakies gumki zeby przykryc te szpary, ale ile to moze dzialac wystawione na atmosfere, cieplo zimno, wstrzasy, drgania? wiem, ze taki qbox juz jest profeska, ale wciaz te stagi 100 sprzedaja w tej samej formie.
     
  15. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    340
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    Trojmiasto
    problemem nie byl sterownik, ale przewod masy sterownika przy aku, przewod gruby wiele nitek, ale rozpadal sie pod izolacja, nic nie bylo widac, bledem byl pomiar pracy sondy biorac mase z aku, gdybym raz bral mase z aku, a raz z wtyczki sterownika lpg to by mnie szybko naprowadzilo.