1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi a3 1.6 8l epc + check enginie

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Norbert121, 30-12 16.

  1. Norbert121

    Norbert121 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    0
    Witam,

    przedwczoraj oddałem samochód na czyszczenie nagrzewnicy (nie grzał w ogóle).
    Samochód odebrałem i wydawało się wszystko ok, zaczął grzać.

    Przejechałem 20km i bum. EPC się pali i brak mocy (zbieg okoliczności?).
    Pprzejechałem tak 15km zgasiłem auto, poszedłem do sklepu, a po powrocie wszystko ok. Jadę kawałek dalej i bum check engine ... (moc wróciła)

    Samochód stał przez noc i rano kontrolka zgasła. Pojeździłem trochę i znowu EPC + brak mocy.

    Po paru godzinach EPC zgasło...

    Dodam, że przy odpalaniu i jeździe na górkach coś skrzypi z deski za kierownicą (metaliczny dzwięk).


    Kody błędów:

    18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
    P1639 - 35-10 - - - Intermittent
    17850 - Potentiometer for EGR (G212): Signal too High
    P1442 - 35-10 - - - Intermittent
    18042 - Accelerator Position Sensor 2 (G185): Signal too High
    P1634 - 35-10 - - - Intermittent
    17811 - EGR System: Regulation Deviation
    P1403 - 35-10 - - - Intermittent
    17811 - EGR System: Regulation Deviation
    P1403 - 35-00 - -

    Jakieś sugestie? jakiś kabel przetarty?
     
  2. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 276
    Docenione treści:
    224
    Miasto:
    Zielona Góra
    A co na to mechanik, który to składał?
     
  3. Norbert121

    Norbert121 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    0
    Umywa ręce, twierdzi że wszystko było ok. Jeździł i nie było problemów z samochodem...
    Nie mogę na tym etapie go oskarżać bo faktycznie może to zbieg okoliczności.
     
  4. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 276
    Docenione treści:
    224
    Miasto:
    Zielona Góra
    Na czym polegało czyszczenie nagrzewnicy? Była sciagana deska rozdzielcza, czy metoda przepychania ciśnieniem?
     
  5. Norbert121

    Norbert121 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    0
    Tylko przepychanie, deska nie była ruszana
     
  6. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 106
    Docenione treści:
    166
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    A światła stop Ci działają?
     
    DrCars lubi to.
  7. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    1 013
    Docenione treści:
    136
    Miasto:
    Gdańsk
    no ok ale aby dostać się do króćców nagrzewnicy trzeba zwalić rurę dolotową powietrza, i szarpać się wokół przepustnicy. Więc jak dla mnie temat ma związek.
     
  8. Norbert121

    Norbert121 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    0
    Tak działają.
    Ze światłami znam przypadek, wymieniałem czujnik kiedyś i czasami się zdarzy że boleć się zatnie. Ale tym razem to na pewno nie to. Przy stopie też mocy nie tracił.

    Teraz jeździłem odcinki po 15 km i spoko, ale czuję że przy dłuższej jeździe będzie powtórka z rozrywki
     
  9. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 170
    Docenione treści:
    1 226
    Miasto:
    Wysoka
    Nie zalało złącz wiązek elektrycznych podczas płukania?
     
  10. darcuss

    darcuss Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-05 16
    Postów:
    178
    Docenione treści:
    20
    Miasto:
    Tu i tam
    po skasowaniu błędów co powraca dalej?
     
  11. Norbert121

    Norbert121 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    0
    Po skasowaniu na razie nie wróciło. Zobaczę jak pojeździe dalej.

    Właśnie nie wiem co miało miejsce podczas płukania. Muszę te wiązki jeszcze jutro obejrzeć jak będzie widno. Na coś konkretnie zwrócić uwagę? Na wtyczki?
     
  12. darcuss

    darcuss Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-05 16
    Postów:
    178
    Docenione treści:
    20
    Miasto:
    Tu i tam
    kiedyś walczyłem z golfem 4 było podobnie i okazało się że alternator głupiał i nie ładował
     
  13. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 170
    Docenione treści:
    1 226
    Miasto:
    Wysoka
    Na wtyczki, czy gdzieś któraś nie jest zalana. Czasem wystarczy mała nieszczelność np. przy trójniku cieczy chłodzącej do instalacji LPG i taki wyciek na którąś wtyczkę powoduje podobne usterki.
    Przy płukaniu mogło być różnie, mogło coś zalać...
    Albo zbieg okoliczności tylko...
     
  14. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 276
    Docenione treści:
    224
    Miasto:
    Zielona Góra
    Tak właśnie podejrzewam, jakiś poważne zalanie
     
  15. Moriss

    Moriss Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-09 13
    Postów:
    186
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Lublin
    Albo problem z przepustnica. One lubia właśnie tak robić. Trzeba w blokach pomiarowych zobaczyć tps
     
  16. selim

    selim Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    527
    Docenione treści:
    24
    Miasto:
    Sląsk
    Moriss ....masz gdzieś opis rzetelnie rozpisanych bloków ?
    mam tylko po rusku gdzieś
     
  17. Moriss

    Moriss Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-09 13
    Postów:
    186
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Lublin
    Przepustnica 098 albo 060
     
  18. Norbert121

    Norbert121 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    0
    Metaliczny dźwięk udało mi się zdiagnozować. Opaska zaciskowa stukała o blachę i wytwarzała naprawdę głośny dźwięk...
    Nie znalazłem śladów zalania na czujnikach, podociskałem wszystko (chociaż wydaje mi się, że dobrze wtyczki "siedziały"), usunąłem błędy. Zrobiłem około 150km i narazie nic się nie wydarzyło... Błędów nie ma, auto jeździ normalnie. Wątpię, że samo się naprawiło, więc poobserwuję co będzie się dalej działo.
     
  19. Adam_ntp

    Adam_ntp Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-09 16
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    17
    Miasto:
    Pruszków
    a może faktycznie ciecz się gdzieś dostała, i nie naprawiło się samo, tylko pojeździłeś trochę i odparowało.
     
  20. Norbert121

    Norbert121 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    20-07 12
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    0
    Zobaczę w tym tygodniu co się będzie działo i dam znać.