1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi A3 1,8T - problem z późnym wstawaniem turbo, jak to diagnozować?

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika MatiJaki, 19-10 17.

  1. MatiJaki

    MatiJaki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-10 17
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gniezno
    Cześć wszystkim, mam pytanie - co byście zrobili, przyjeżdża klient z silnikiem 1,8 turbo 20V Audi A3 98 rok, skarży się na to iż turbo słabo wstaje i cała jednostka zamulona.
    Bo wielu mechaników umieszcza wyświechtany termin w cenniku "diagnostyka komputerowa np 50 zł", czyli rozumiem podpinanie laptopa mówiąc kolokwialnie, tylko ze na moim sprzęcie i oprogramowaniu nie ma błędów podczas jałowego skanowania w spoczynku, obawiam się że problem leży podczas przyspieszania w blokach itd.

    I teraz gdzie można z takim autem jechać, bo mam wrażenie że logi dynamiczne to typowa specjalność 20latków miłośników VW z tdi pod maską ale i 1,8T urzędujących na forach VW a nie mechaników wykwalifikowanych.
    Pytałem u jednego tunera który rzekomo ogłasza się że diagnozuje, naprawia silniki grupy VW/Audi/Seat/Skoda oraz podnosi moc to po prostu stwierdził że on tylko benzynowe TSI/TFSI, nie zajmuje się 1,8 turbo.
    Ja wiem że można logi zrobić z kolegą z laptopem na kolanach, wiem też że można sprawdzić ciśnienie, mimo że brak map sensora.
    Ale czy nie ma w PL ludzi którzy to zrobią sami - po przyjechaniu klienta?
    Byłem w 2 serwisach to goście oczy otwierali co ja do nich mówię, jakie podciśnienie? że może cewki padnięte albo katalizator.
    Żeby sprawa była jasna autko pali od razu, silnik równo rozgrzany trzyma obroty ok 880, ładnie wkręca się na obroty, ładnie z nich schodzi, podczas przyspieszania nic nie szarpie idzie równo ale słabo wstaje turbo i nie ma tego ciosu co jeszcze 2 miesiące temu.

    I teraz nie wiem co dalej, bo mogę zrobić logi, nie znam sie na tym ale znajdę kogoś i z pomocą zrobię, teraz wkleję je na forum i co? będę wymieniać części po kolei? Albo jeszcze lepiej pojadę do mechanika i będę mu kazać coś wymienić bo gdzieś tam ktoś coś powiedział?
    Po prostu no nie wiem czy to silnik bardziej skomplikowany niż V12 biturbo, może przez 20 zaworową głowicę? chociaż co ona ma do rzeczy?
    Czy to aż takie rzadkie jednostki? albo trudne w naprawach?
    Po prostu ciężko kogoś znaleźć kto sprawdzi ten silnik bo albo mechanicy nie mają pojęcia albo mają gdzieś i nie zajmują się nimi.
    Mam też wrażenie że 90% mechaników to czytacze błędów a to nie w tym rzecz, w takim silniku z tego rocznika już by musiało być na prawdę kiepsko żeby jakiś błąd pokazał, przeważnie nie ma błędów a np ciśnienie doładowania zamiast 0,6 wynosi 0.2 albo mniej, no ale to trzeba sprawdzić.

    Ja sobie z tym nie poradzę poza tym nie chce rozgrzebywać wężyków, opasek i kombinować bo jeszcze gorzej zrobię.
    Czy tutaj na sali jest ktoś kto ogarnia ten silnik i może zamieszkuje rejony Wlkp?
     
  2. marcinbmw

    marcinbmw Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 17
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    jasło
    Jeśli niema map sensora dorobić wężyk gdzieś do jakiejś rurki wmatuj ja na chwile gdzieś na węża od Ic i jakiś manometr do ręki do auta i but zobacz jakie cisnienie sprawdź też podcisnienie jakie bije serwo powinno być minimum -0,6 bara , sprawdź czy sztangi turbiny równo pracuje czy się nie przycina
     
  3. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    5 096
    Docenione treści:
    397
    Miasto:
    europolonia
    Luki i mechanika pojazdowa Gorzów wlkpolski
     
  4. marcinbmw

    marcinbmw Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 17
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    jasło
    Jeśli masz takie podejście wgl do tematu ze nie chcesz nic ruszac i tez nie bardzo komuś dać to auto to je sprzedaj ;d
     
  5. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 184
    Docenione treści:
    156
    Miasto:
    Pogorzela
    Okolice gostynia. D9kladnie skąd jesteś? Bo wlkp trochę duże
     
  6. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    3 427
    Docenione treści:
    455
    Miasto:
    Szczecin
    Sprawa jest prosta jak kij od miotły. Chociaż naprawa prawie 20-letniego auta może kosztować.
     
  7. MatiJaki

    MatiJaki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-10 17
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gniezno
    To tak nie do końca, ja chce komuś powierzyć auto - ale żeby to było na zasadzie, ktoś wie co robi bo niestety z tym jest kiepsko. Ja znam w teorii bolączki tego silnika ale czy tutaj coś ma zastosowanie? ciężko powiedzieć.
    Pytam o Wlkp bo już się zastanawiałem czy jedyne rozwiązanie to nie jest kierunek Gdańsk - Tune up p. Robert który stroi te 1,8T albo DigiTune czy jakoś tak GTO - pod Katowicami. Skoro wyciskają z tych silników 300+ koni no to raczej wiedzą co je boli. Do tego pewnie mają na podmiankę zaworki i inne zabawki.
    Sprawa niby prosta ale jak widać, przeciętny serwisant ma z tym problem.

    Ja jestem z Poznania, chociaż obecnie z uwagi na zawodowe sprawy bywam w Gnieźnie często, ale ogólnie Poznań.
    Także centralna Wielkopolska, tutaj tunerzy albo nie znają 1,8T albo ich nie robią, nie bawią się.

    Na innym forum twierdzą, że tego silnika nie trzeba naprawiać w oparciu o żadne logi ani komputery, warunek jeden - że zna się podstawy. Nie wiem właśnie o co chodzi.

    Trochę jestem zaskoczony bo to nie Mustang 5.0
    Nie wiem - auto jedzie zamulone, turbo wolno wstaje, jakby faktycznie słabe było ciśnienie i pewnie tak jest ale dlaczego? czy sztanga czy dziury w dolocie..
     
  8. brum brum

    brum brum Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    7-03 16
    Postów:
    690
    Docenione treści:
    112
    Miasto:
    daleko
    Przecież już na tym forum nie jeden temat był o tych motorach i dokładnie o podobnych problemach, nie mówiąc juz pewnie o forach vagowiczów (tyle, ze ja po części Ciebie rozumiem, bo nie ma sensu zgadywać, kazdy przypadek trzeba sprawdzić oddzielnie:). Jeśli chodzi o samą jednostkę to stosunkowo prosta konstrukcja i zadnych cudów tam nie ma, jedyny to taki, ze ludzie oczy robią iż jest to uturbiona benzyna a nie diesel, bo w tamtych latach to raczej nie była norma, a prócz 1.8t to jedyne popularniejsze benzynki z turbo były od Volvo i Saaba.
    Teraz do sedna, otóż są warsztaty gdzie auta z tymi silnikami naprawiają(widać słabo szukałeś:)) i są mechanicy którzy tez o tych motorach mają pojęcie, choć moim zdaniem ogólnie jeśli mechanik ma pojęcie i zna się na fachu to praktycznie każde auto naprawi, bo mimo tego, że konstrukcyjnie się różnią to właściwie sama zasada działania jest taka sama.
    Dalej, jeśli chodzi o logi dynamiczne to można sobie radzić bez nich ale ogólnie jeśli są dobrze zrobione i odczytane to znacząco ułatwiają pracę. Sama turbinka tam późno wstaje bo jest na WG, a nie z kierownicami, więc i turbodziura spora ale jeśli ogólnie auto zamulone to na początek leci ciśnienie w dolocie (tutaj tak jak kolega wyżej pisał, albo trezba się wpiąc w układ albo z MAP sensora, a to czy jest MAP zależy od tego jaki dokładnie motor-kod) i jeśli wymaganego nie ma to sprawdzamy dalej - nieszczelności, DV, N75, podciśnienia, cięgno od WG, przepływka itd. Do tego do sprawdzenia przepustnica, lambda, katalizator i inne:). Jeśli sam nie chcesz się zabierać za szukanie(to zależy od tego jaką wiedzą oraz sprzętem dysponujesz) to po prostu poszukaj dobrego warsztatu/mechanika, bo praktycznie wszystko to co wyżej napisałem mozna sprawdzić i nie trzeba na pałę wymieniać czy zgadywać. Trzeba najzwyczajniej w świecie zdiagnozować:). Natomiast drugą stroną są koszta jakie wyniesie sama diagnostyka i ewentualna naprawa, choć jeśli sam silnik zdrowy to uważam, że warto bo ten motor robi robote i to chyba najlepsze co wyszło z rąk VW:D.
     
  9. MatiJaki

    MatiJaki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-10 17
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gniezno
    Ok ale co to znaczy ze słabo szukam? W Olsztynie pewnie jest ktoś kto ogarnia te silniki, tak samo pod Rzeszowem ale ja chce w Wielkopolsce, najlepiej Poznań a tutaj brak. Skoro w jednym serwisie gość zapewniał ze 1,8T nie ma dwumasu to jakoś nie potrafię być optymistą i twierdzić że taka osoba będzie wiedzieć jakie ciśnienie powinno być w 1,8T 150 konnym albo jakie ma bolączki.
    Dla wielu mechaników jak auto nie jedzie albo trzęsię budą silnik to cewki/świece/pompa itd.. a nie nieszczelności, jakiś N75 Dv? co to w ogóle jest?
    Drugi przypadek - też Poznań - tym razem tuner który rzekomo robi programy w TDIkach czy TSI, auto po roku od zakupu było zamulone i nie myliłem się na hamowni 120 parę koni, pytam się tunera co to może być? a on że no pompa paliwa pewnie siada bo w tych autach to norma, do tego turbo pewnie śmietnik a i sam silnik dostawał tylko razy w pompę że pewnie remoncik by się przydał.
    Znalazłem w Murowanej Goślinie w Wlkp gościa co sam ujeżdzał Leonem Cuprą, zrobiliśmy logi dynamiczne i on stwierdził że przepływomierz do wymiany i od tego momentu auto śmiga świetnie. Niestety zamknął biznes i wybył za granicę także muszę szukać kogoś innego.

    Więc stąd uważam że specjaliści od wszystkich marek nie będą potrafili tego naprawić - a jedynie tuner co stroi 1,8T lub wyspecjalizowane serwisy tylko od VW/Audi, ewentualnie jacyś miłoścnicy albo użytkownicy tych jednostek.

    No właśnie ten silnik nie ma Map sensora, tak samo sonda jedna wąskopasmowa czy jakoś tak? Także obawiam się że z logów niewiele się wyczyta nawet a co tu mówić o podpięciu komputera i zczytania błędów.
     
  10. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 184
    Docenione treści:
    156
    Miasto:
    Pogorzela
    Ile to hleje paliwa?
     
  11. MatiJaki

    MatiJaki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-10 17
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gniezno
    Miasto 10-12
    przy dynamicznej jeździe miasto 12-13 nawet
    na trasie na spokojnie 7,5/100 przy konkretnej jeździe ok 9/100
     
  12. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 184
    Docenione treści:
    156
    Miasto:
    Pogorzela
    Zaczął bym od podmiany przeplywki lub zobaczyć jakie ma parametry na wolnych i przy 2500 obr.
     
  13. MatiJaki

    MatiJaki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-10 17
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gniezno
    Ja odpiąłem złączkę od przepływki i pojeździłem i różnic nie widzę, na wolnych czyli logi statyczne?
     
  14. toomii76

    toomii76 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    906
    Docenione treści:
    173
    Miasto:
    słodków i okolice
    i może tu jest przyczyna?
     
  15. brum brum

    brum brum Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    7-03 16
    Postów:
    690
    Docenione treści:
    112
    Miasto:
    daleko
    No raczej ciężko mi uwierzyć, że w całym Poznaniu nie ma speca co sprawdzi, zdiagnozuje i naprawi to auto..., nie i już:)
    Jeśli chodzi o tunera, który rzekomo robi silniki na bezpośrednim wtrysku i ogólnie bardziej zaawansowane technologicznie jak TSI to też jakoś srednio mi się chce wierzyć, że takie rzeczy ogarnia, a 1.8t już nie.... to jest naprawdę prosta jednostka...(owszem ogólnie w tuningowaniu Pb trzeba być ostrożniejszym niż przy dieslu, bo łatwiej o błąd ale skoro np. TSI robi i ma jakieś doświadczenie no to....) Kolejny spec ten z hamowni, jak miał wykres czarno na białym, bo mu chyba narysowało to widział np. kiedy turbina wstaje?? Dalej, mówisz, ze jeździłeś po warsztatach i mechanicy tam nie wiedzą czym jest zawór N75 albo DV czy waste gate??, nie wiem co to za warsztaty.... Moim zdaniem dobry mechanik bez problemu sobie z tym autem poradzi ale jak uważasz...

    Na początek tak jak koledzy wyżej radzą, jeśli po odłączeniu przepływki nie ma żadnej różnicy to może być przyczyna... jak masz możliwość to podmień, a jeśli nie, a chcesz byc pewien to zapinaj VAGa, bloki pomiarowe i obserwować.
     
  16. MatiJaki

    MatiJaki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-10 17
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gniezno
    No niestety nie ma specjalistów, tacy co naprawiają zarówno Fiata CC jak i sklasa nie potrafią takich rzeczy robić, bo oni wymieniają płyny, przeguby, rozrządy robią itd a nie diagnostykę silników turbo.
    A tunerzy..po prostu szkoda im czasu na zabawy z 1,8T jak jest sporo klientów od TSI, nowsze, w lepszym stanie i z lepszą elektroniką. Podejrzewam że tacy zajmowali się 1,8T ale tak z 10 lat temu.
    A ten spec to podobno gotowce wali no i tak wygląda sprawa u nas, szczególnie Poznań
    Ja mam wrażenie że prędzej ogarną to jakieś chłopaczki w garażach którzy siedzą przy Passatach B5 niż normalny serwis,
    chyba że pojadę do ASO..

    Ale jak odpinam przepływkę to nie powinno się coś poprawić? jak jest bez różnicy to wg mnie przepływomierz jest ok czy niekoniecznie? Bo jak odpinam to komp sobie sam jakieś formalne wartości daje tak czy nie? i jeździ tak samo.

    A jakie sa objawy przepływki? czy to możliwe żeby się posypała a auto pali od razu i trzyma normalnie obroty?
     
  17. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    1 184
    Docenione treści:
    156
    Miasto:
    Pogorzela
    Wiesz co jest pewne? Śmierć i podatki. Pozdr
     
  18. brum brum

    brum brum Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    7-03 16
    Postów:
    690
    Docenione treści:
    112
    Miasto:
    daleko
    W dalszym ciągu ciężko mi uwierzyć.... ale ok.
    Jeśli np. po odłączeniu przepływki na pracującym silniku nie ma żadnej róznicy ani na wolnych obrotach ani jak się wkręca wyżej to zazwyczaj przepływomierz nadaje się na śmietnik... To jest jeden z najważniejszych czujników i przy normalnym jego funkcjonowaniu po odłączeniu silnik powinien zacząć się np. dławić. Jak chcesz być pewien to tak jak wyżej pisałem, jeśli masz Vaga to zapinaj i sprawdź, ewentualnie miernik i ognia:)
     
  19. Mattii

    Mattii Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-02 14
    Postów:
    726
    Docenione treści:
    75
    Miasto:
    Maszewo
    Czytam temat (kolejny) i nie bardzo wiem czego autor oczekuje...
    Chce ponarzekać, że nie ma kto mu naprawić auto czy abyśmy go nauczyli zdiagnozować usterkę?
     
  20. MatiJaki

    MatiJaki Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-10 17
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gniezno
    Raczej nie ma kto naprawić auta, bo gdyby tak było takich tematów by nikt nie pisał. To jest diagnostyka bardzo ciężki temat, dodatkowo bardzo rzadkiego silnika bo to nie TDI ani 1,6 mpi i chyba stąd problem.
    Przepływomierz muszę sprawdzić tylko jak? może faktycznie zobaczę co wskazuje komputer, chociaż tak w spoczynku na włączony silniku, po nagrzaniu.

    A jeszcze w odniesieniu do pytania czego oczekuje? Tego co potencjalnemu mechanikowi powiedzieć, albo jakich szukać, jak ma się zająć autem? jakiś wskazówek.
    Bo już nie wiem czy to moja wina czy fachowców w mieście.