1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Audi a4 b5 1.8t AEB 98r quattro

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika OskarCzaja1990, 27-02 13.

  1. OskarCzaja1990

    OskarCzaja1990 Nowy

    Dołączył:
    27-02 13
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    PRZODKOWO
    Witam. Mam pytanie odnośnie wymiany rozrządu w/w samochodzie, a dokładnie chodzi mi o to czy jest możliwe ze jeżeli łańcuszek rozrządu (krótki z tyłu głowicy) ma luz bądź tez napinacz nie jest w stanie już go dobrze napiąć to samochód będzie miał mniej mocy ?? Jak wymienić ten łańcuszek razem z napinaczem ? jest jeszcze wyciek z uszczelniacza wału korbowego i tez prosiłbym o opisanie jak powinno się w prawidłowy sposób to wymienić ? Dziękuje za odpowiedzi !
  2. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    5 249
    Docenione treści:
    699
    Miasto:
    PZ
    Cieknie ci uszczelniacz wału korbowego pod kołem pasowym z przodu auta?
  3. OskarCzaja1990

    OskarCzaja1990 Nowy

    Dołączył:
    27-02 13
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    PRZODKOWO
    Tak dokładnie z przodu pod kołem pasowym
  4. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    5 249
    Docenione treści:
    699
    Miasto:
    PZ
    demontujesz przód auta, rozrząd i wymieniasz uszczelniacz
  5. OskarCzaja1990

    OskarCzaja1990 Nowy

    Dołączył:
    27-02 13
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    PRZODKOWO
    rozumiem że muszę zdemontować koło zębate paska rozrządu ?
  6. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    5 249
    Docenione treści:
    699
    Miasto:
    PZ
  7. OskarCzaja1990

    OskarCzaja1990 Nowy

    Dołączył:
    27-02 13
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    PRZODKOWO
    ogólnie rozrzad wymieniałem przy przebiegu 246 tys km wtedy nie bylo wycieku, teraz jest tam wszystko zalane olejem i mam przebieg 275 tys. km no i odrazu myslalem o wymianie napinaczy łańcuszka i łancuszek wałków rozrządu... tylko nie wiem jak to ugryźć ?

    napinaczu*
  8. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    5 249
    Docenione treści:
    699
    Miasto:
    PZ
    jak zalane olejem to pasek też wymien bo guma się lasuje pod wpływem oleju
  9. OskarCzaja1990

    OskarCzaja1990 Nowy

    Dołączył:
    27-02 13
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    PRZODKOWO
    wystarczy ten stary uszczelniacz wyciagnąć za pomocą np śrubokrętu? i nowy wcisnąć do oporu ?

    kupiłem już pasek rozrządu, 3 uszczelniacze ale chyba o jeden za dużo gość w sklepie mi sprzedał... a orientujesz sie jak to jest z tym łańcuszkiem ??
  10. shogunemail

    shogunemail Początkujący

    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    71
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    łask
    od łańcucha nie straci mocy chyba że lata jak żyd po sklepie około 0,5 cm, a co do uszczelniacza to z góry ci nie leci czasem bo jak piszesz, że wszystko zalane to dziwne
  11. OskarCzaja1990

    OskarCzaja1990 Nowy

    Dołączył:
    27-02 13
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    PRZODKOWO
    jak zdjąłem górną osłonę to widziałem ze górny uszczelniacz jest w miarę suchy i z dołu jest cała miska zaciekła olejem i zuca nawet na pompe od klimy

    no własnie wydaje mi sie ze tak jest jak piszez ze lata nawet gorzej niz ten rzyd....
  12. shogunemail

    shogunemail Początkujący

    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    71
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    łask
    a napinacz posiada zębatkowy czy na ciśnienie oleju
  13. OskarCzaja1990

    OskarCzaja1990 Nowy

    Dołączył:
    27-02 13
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    PRZODKOWO
    a tego to nie wiem :[
  14. qbaradom

    qbaradom Uczestnik

    Dołączył:
    17-08 12
    Postów:
    954
    Docenione treści:
    83
    Miasto:
    Radom
    Żyd się pisze :D
  15. OskarCzaja1990

    OskarCzaja1990 Nowy

    Dołączył:
    27-02 13
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    PRZODKOWO
    sorry,,, zmęczenie organizmu... ;)

    to jak?? znajdzie się ktoś na forum kompetentny? kto będzie mógł odpowiedzieć w pełni na moje pytania ??
  16. Rash'u

    Rash'u Uczestnik

    Dołączył:
    1-03 13
    Postów:
    398
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Gryfice
    Adres strony:
    z tego co sie orientuje to ten silnik nie jest na łańcuszku rozrzadu tylko na pasku;/ a uszczelniacz wyciagasz srubokretem normalnie. nowy uszczelniacz wsadz do czystego oleju na ok 3 czy tam 4 h a nastepnie wbij go . zapewne kolo pasowe i kolo walu korbowego bd musial zdemontowac aby go wymienc
  17. NEXO2005

    NEXO2005 Nowy

    Dołączył:
    6-04 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kujawsko-Pomorskie
    Kolego a jakie masz objawy zużycia tego napinacza bo ja obawiam sie ze mam to samo...tylko u mnie terkocze jakoś dziwnie ale moc ma ...z tego co czytałem to słychac to nawet na postoju takie chrobotanie,a u mnie podczas jazdy tylko słychać tak jakby motocykl startował :D
  18. Auto-Port

    Auto-Port Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    3-02 12
    Postów:
    1 487
    Docenione treści:
    302
    Miasto:
    KALISZ
    Zimmeringi masz 3 jeden na walek drugi na wal. I trzeci na walek posredni od sterowania zmiennymi fazami rozrzadu, a napinacz o ktory ci chodzi na dwa walki u gory to on sluzy za zmiane faz rozrzadu i w odpowiednim momencje albo napina bardzie albo poluznia lancuch i wten sposob zmienia fazy rozrzadu, jesli on jest uszkodzony to auto ma mula do 3000tys obrotow a na kompie wywala blad mechaniczny walka rozrzadu. Pisz cojeszcze chcesz wiedziec a postaram ci to jasno i zrozumiale wytlumaczyc. Pozdr
    eddy82 i omzig lubią to.
  19. omzig

    omzig Początkujący

    Dołączył:
    2-03 13
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    1. Jeśli chodzi o uszczelniacz walu korbowego, to faktycznie trzeba go najpierw do oleju wsadzić na 3 godziny?
    2. Jak już bede go zakladal, to wcisnąć go do samego końca, czy ma być równo z tymi rantami bloku silnika?
    3. Gdy wyjąłem uszczelniacz wałka pośredniego to wyleciał mi taki o-ring jakby ze sprężynki i pod uszczelniaczem tak jakby latal luźno... A jak zaglądałem do ETKI, to tam jest taki oring ale gumowy... O co chodzi???
  20. Auto-Port

    Auto-Port Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    3-02 12
    Postów:
    1 487
    Docenione treści:
    302
    Miasto:
    KALISZ
    Ad1. Są różne sposoby ją delikatnie smaruję warge uszczelniająca palcem zamoczonym w oleju.
    Ad2.równo z rantami w bloku
    Ad3.ten orig że sprezynki to jest pewnie sprezynka że starego zimmeringu.
    omzig lubi to.
.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. audi a4 1.8t quattro opinie

    ,
  2. audi a4 b5 1.8t

    ,
  3. audi a4 b5 quattro opinie

    ,
  4. koszt wymiany rozrządu audi a4 b5 1.8,
  5. a4 b5 1.8t opinie,
  6. audi a4 1.8 t wymiana łańcuszka,
  7. audi a4 b5 1.8 turbo opinie,
  8. opinie audi a4 b5 1.8t,
  9. audi a4 1.8 turbo rozrząd,
  10. audi a4 1.8 quattro opinie,
  11. audi a4 b5 1.8t łańcuch,
  12. wyciek oleju z koła pasowego 1.8t aeb,
  13. 1.8t luz na wałku rozrządu,
  14. audi a4 b5 1.8t quattro spalanie gazu,
  15. audi a4 1.8 t opinie machaników,
  16. audi a4 qatro 1.8 forum,
  17. a4 b5 1.8t napinacz,
  18. audi a4 quattro 1.8 turbo opinie,
  19. spalanie audi 1.8t 98r,
  20. koło pasowe wału korbowego audi a4 b5 1.8t