1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Audi a4 b6 2.0 ALT- czujnik położenia wału

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika gabrys19821, 6-01 13.

  1. gabrys19821

    gabrys19821 Nowy

    Dołączył:
    6-01 13
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gluckstadt
    Witam mam problem z ustaleniem powodu usterek w silniku a mianowicie chodzi o.
    : czujnik położenia wału
    : ekstremalna utrata oleju
    Pierwszy problem jest związany z czujnikiem położenia wału ciągle świeci kontrolka związana z tym problemem. Wymiana czujnika nic nie dała a nawet pogorszyła sprawę bo silnik na nowym czujniku w ogóle nie odpala. W sytuacji gdy wałki są ustawione na punkty silnik nie odpala. Tego problemu nie ma na starym czujniku pomimo tego iż wałki nie są ustawione na punkty (oczywiście kontrolka świeci nadal). Silnik chodzi bez zarzutów ale gdy jakaś kontrolka świeci to znaczy że trzeba naprawić usterkę bo pewnie morze to prowadzić do poważniejszych awarii silnika. Pomyślałem że przyda się pomoc w postaci rysunku.
    [​IMG]
    Drugi problem to utrata oleju. Silnik nie posiada wycieków ale, przy dłuższych trasach ekstremalnie traci olej. Ciekawe jest to że auto nie kopci i zastanawia mnie to co się dzieje z olejem? Podczas trasy około 750km musiałem dolewać olej jakieś 5-7razy po około 50-80ml. Znalazłem w internecie modyfikację odmy ale to nic nie dało. Tu macie krótki filmik z modyfikacji odmy
    Czy te dwa problemy mogą być jakoś ze sobą związane?
    Jeśli zna ktoś przyczynę usterek lub potrafi w jakikolwiek sposób pomóc bardzo proszę o poświęcenie kilku minut na napisanie odpowiedzi.
    Z góry dziękuję Krzysiek
  2. S-LINE

    S-LINE Gość

    jezeli kupiles chinski zamiennik to nie odpali czujnik to najlepiej kupowac albo uzywke jak ktos kasy nie ma albo oryginal nie raz sie tak nabralem
  3. gabrys19821

    gabrys19821 Nowy

    Dołączył:
    6-01 13
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gluckstadt
  4. Tomasz Fortuna

    Tomasz Fortuna Nowy

    Dołączył:
    6-12 12
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bergen Norge
    Witam czegos tu nie rozumiem piszesz o problemie z czujnikiem położenia wału a zamieszczasz rysunki wałków rozrządu to dwie oddzielne sprawy. czujnik walu znajduje sie przy kole zamachowym a czujnik polożenia wałka rozrządu jak sama nazwa mówi. Jeśli chodzi o palenie oleju może być pare przyczyn
    1. uszczelniacze prowadnic zaworowych silnik zadymi przez chwile na niebiesko podczas odpalania.
    2.pierscienie na tlokach sprawdz cisnienie sprezania na zimnym silniku pierwsza próba na sucho druga po wlaniu odrobiny oleju do cylindra różnica miedzy pomiarami swiadczy o wadliwych pierscieniach.
    3. wycieki z silnika najczesciej tył glowicy napinacz łańcuszka wałków
  5. gabrys19821

    gabrys19821 Nowy

    Dołączył:
    6-01 13
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Gluckstadt
    Witam i przed wszystkim dziękuję za zainteresowanie się moim problemem. Masz rację z rysunkiem się pomyliłem.

    CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU: Gdy odpalam silnik świeci kontrolka od czujnika położenia wału. Auto było podpinane pod kompa i po kilku badaniach jetem pewien że to na 100% kontrolka czujnika położenia wału. Ale gdy wymieniłem czujnik położenia wału auto w ogóle nie odpaliło. Krótko mówiąc wymiana na nowy czujnik nie naprawiła usterki.

    CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKÓW: Rysunek dodałem bo wałki rozrządu nie są ustawione na punkty a mimo to silnik pracuje tak jak powinien. Teraz mam pytanie czy jeśli wałki ustawię na punkty i wymienię czujnik na nowy, silnik będzie pracował jak do tej pory? I czy kolega który napisał że czujniki nieoryginalne mogą stwarzać problemy ma rację?

    SPALANIE OLEJU: jeśli chodzi o olej to 2 punkty z 3 które podałeś sprawdzałem. Ciśnienie na każdym jest powyżej 16, waha się od 16,1 do 16,2. Wycieków też nie ma wiec zostało mi jedynie sprawdzić uszczelniacze prowadnic zaworowych. Dzisiaj zrobię jeszcze zdjęcie modyfikacji odmy którą zrobiłem z pomocą autora filmiku podanego wyżej. Co myślisz o modyfikacji odmy czy przynosi ona jakieś efekty?
    Dziękuję za zainteresowanie się moim problemem i za poświęcenie mi czasu.
    Pozdrawiam Krzysiek.
.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. czujnik położenia wału audi a4 b6

    ,
  2. czujnik położenia wału audi a4

    ,
  3. kontrolka silnika audi a4 b6

    ,
  4. 2.0 alt,
  5. czujnik położenia wału audi a4 b6 gdzie jest,
  6. audi a4 czujnik położenia wału,
  7. audi a4 b6 pali sie kontrolka silnika,
  8. czujnik polozenia walu,
  9. czujnik położenia wału a4 b6 2.0,
  10. czujnik obrotów silnika audi a4 2.0,
  11. audi a4 b6 ALT czujnik ciśnienia oleju,
  12. co oznacza audi alt,
  13. audi b6 czujnik rozrzadu,
  14. audi a4 2.0 zapala sie czujnik oleju,
  15. czujnik położenia wałka rozrządu audi a4 cena,
  16. nie można odpalić audi a4 2.0 alt,
  17. gdzie szukac czujnik polozenia walu audi a4,
  18. audi a4 2.0 alt czujnik polozenia walu gdzie jest,
  19. audi a4 2.0 czujnik polozenia walu gdzie jest,
  20. silnik 2.0 audi a4 b6 alt opinie