1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Audi A5 2.0 TFSI 211KM 2011r. bląd P2188 za bogata mieszanka

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika slawomir12, 10-08 17.

  1. slawomir12

    slawomir12 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-08 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Juszczyn
    Witam

    Auto na ciepłym silniku odpala tylko na wciśniętym pedałem gazu (na zimnym raczej odpala bez problemów). Jeździ normalnie jednak na wolnych obrotach szarpie, z wydechu czuć nie dopaloną benzyną. W oleju też benzyna. Wypadają zapłony na 1 cylindrze i sporadycznie na 4 tym. Podpięty pod VAGa wywala short fuel trim 25% - czyli maks.

    Co zrobiono:
    - podmieniono cewki, świece nowe, wtryski podmienione, przepływomierz, różne czujniki prawdzone podmieniane z innego sprawnego auta - brak poprawy, żadnej reakcji
    - odma sprawdzona
    - nowa pompa wysokiego ciśnienia
    - wyczyszczony kolektor dolotowy i komora z zaworami z nagaru
    - porównano różne parametry pracy tego auta z innym sprawnym (VAG iem) i wszystko wygląda ok.

    Już dwóch mechaników próbowało walczyć i każdy sugerował, że wtryski leją. Jednak po podmianie nic to nie dało. Zapłony cały czas wypadają na 1 tłoku. Kompresja równa na wszystkich 4 cylindrach. Wszyscy rozkładają ręce i jedynie sugerują przeskoczenie łańcucha rozrządu, co wydaje mi się mało prawdopodobne, bo żadnych innych błędów nie wywala. Auto się traciło na mocy (przebieg cos koło 130 000km - pewny, orginalny .

    Czy jest ktoś kto spotkał się z takim przypadkiem i pomoże w diagnozie?
     
  2. Misiek

    Misiek Administrator

    Online
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 328
    Docenione treści:
    1 125
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    W jaki sposób sprawdzona odma?
     
  3. slawomir12

    slawomir12 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-08 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Juszczyn
    Nie wiem w jaki sposób odmę sprawdzał mechanik, ale wiem że jak się odepnie węża albo odkręci korek wlewu oleju to silnik reaguje i zaczyn jeszcze bardzie trząść.
    Jeśli możesz doradzić jak tą dmę sprawdzić to będę wdzięczny.

    Dodam tylko, że jak się autem przejadę, to po trasie (pewnie wypali i wydmucha nadmiar benzyny) na początku na wolnych chodzi równo, ale im dłużej jest na wolnych tym coraz bardzie zaczyn świrować.
     
  4. Misiek

    Misiek Administrator

    Online
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 328
    Docenione treści:
    1 125
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Po tym co piszesz to moja rada jest bardzo prosta i równie skuteczna - wymień odmę i zapomnij o tamtym mechaniku co sprawdzał odmę.
     
    mechanik.k lubi to.
  5. slawomir12

    slawomir12 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-08 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Juszczyn
    ok, powiem, tak to audi to kolegi, który liczył, że jakiś ogarnięty mechanik mu naprawi. Po tym jak pierwszy i drugi mechanik sugerował metodologię podmienić wtryski i się zobaczy, zaczęliśmy działać na własną rękę. Udało nam się dostać kontakt do gościa co ma ten sam model i akurat ma VAGa i potrafi z tego korzystać. To dzięki niemy wykluczyliśmy od cholery części, które potencjalnie pseudo mechanik sugerował kupić.

    Rozumiem, że mam sobie radzić sam i nie szukać tutaj pomocy?
     
  6. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    568
    Docenione treści:
    43
    Miasto:
    Szczytno
    nie wiem po co wymienialiście wtryski.. jeżeli mieliście wypadanie zapłonu tylko na 1 cylindrze.. mogliście zamienić 1 z np 3 i by znalazła się odpowiedź..
     
  7. Misiek

    Misiek Administrator

    Online
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 328
    Docenione treści:
    1 125
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Pomogłem Ci, postawiłem diagnozę na podstawie tekstu pisanego bez sprawdzenia auta bazując na własnym doświadczeniu oraz szkoleniach które odbyłem aby radzić sobie z takimi przypadkami.
     
  8. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    2 966
    Docenione treści:
    775
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
  9. slawomir12

    slawomir12 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-08 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Juszczyn
    Wtryski wymienialiśmy bo faktycznie wydawało nam się że leją i zalewają świece i przez to wypada zapłon, ale na tą chwile to wiemy że to nie to. Przepływomierz był na próbę wstawiony ze sprawnego auta i tez nic to nie dało. Porówanywaliśy odczyty z sondy lambda w tym silniku i w drugim aucie i są podobne, więc sonda odpada. Dzisiaj zmierzone ciśnienie sprężania - na każdym cylindrze trzyma równo. Apropo, wszystkie świece tak samo okopcone więc wygląda,że na każdym cylindrze jest nie za bogata mieszanka, dziwne że zapłony wywala tylko na pierwszym.
    Jak sprawdzić tą odmę lub evap?
     
  10. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    2 966
    Docenione treści:
    775
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    .
     

    Załączone pliki:

  11. slawomir12

    slawomir12 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-08 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Juszczyn
    Bardzo dziękuje za materiały i sugestie, rozjaśniły mi sytuacje :)
    Teraz mam pytania dodatkowe. Trafiłem na podobny temat gościa, który miał problem z passatem z tym samym silnikiem 2.0 TFSI. Gość jak odłączył rurkę od odmy i jednocześnie zaślepił otwór wchodzący do kolektora ssącego to silnik wracał do normalnej pracy, co sugerowało wadliwą odmę. Mam zamiar zrobić podobny test, tylko czy będzie wiarygodny aby na tej podstawie zdecydować o zakupie nowej odmy?

    Pytanie drugie jest takie, że ponieważ w oleju jest benzyna to według mnie jej opary mogą zakłócać działanie zaworka w odmie ?. Czy wymienić olej na nowy i wtedy sprawdzać odmę? Z drugiej strony trochę to bez sensu, bo koło się zamyka na zasadzie wadliwa odma powoduje złą pracę i dostawanie się benzyny do oleju co powoduje złą prace odmy :)
     
  12. slawomir12

    slawomir12 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-08 17
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Juszczyn
    Dzisiaj zrobiłem taki test. Odłączyłem rurkę od odmy, a otwór w kolektorze ssącym zaślepiłem. Silnik zaczął równo chodzić, ale mimo to short fuel trim jest wciąż -25%. Silnik z zapiętą odmą chodzi nie równo, a jak odkręcę korek oleju to zaczyna jeszcze bardziej szarpać. W drugiej opcji, jak odma odpięta, to równo chodzi nawet jak korek oleju odkręcę.
    Sprawdziłem też czy łańcuch rozrządu nie przeskoczył, wszystko gra, jest na znakach.
    Spuściłem olej z silnika, było go więcej bo ponad 5 litrów, bardzo rozcieńczony, wymieszany z benzyną.

    Kupić nową odmę?
     
  13. Radosny

    Radosny Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    24-09 14
    Postów:
    38
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Opole
    Tak jak MISIEK pisał Wymień odmę i w 90 % pomaga,cena tego nie jest i tak zabujcza do tego co już wpakowaliście w ten silnik i czas poświęcony
     
  14. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 468
    Docenione treści:
    307
    Miasto:
    europolonia
    Nim wymienisz odmę to go przepłucz i przewietrzyć. Zostaw na noc korek spustowy oleju i korek wlewu otwarty.