1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Błąd 16556 Mieszanka Bogata GOLF 4

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika badboys12322, 6-06 17.

  1. badboys12322

    badboys12322 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 16
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    lublin
    Witam męczę się od dłuższego czasu z błędem bogatej mieszanki w moim golfie. Silnik jaki posiadam to 2.0 115 km 85 kw symbol silnika to AQY plus instalacja gazowa. Zostało sprawdzone naprawdę dużo rzeczy sam zacząłem prace w zakładzie mechanicznym ale nie mam już sil na ten samochód . Sprawdzone wtryski w sposób domowy ale leja taka samą dawkę paliwa 89-99 ml . Podmieniony został regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej . Sprawdzane ciśnienia paliwa .Pierwsza sonda lambda bosch nowa . Zamiennik katalizatora nowy .Montowana tulejka na drugą sondę lambda która nic nie pomogła.Podmieniane przepływomierze chociaż nie o takich samych numerach. Filtr z węglem aktywnym podmieniony zero reakcji .Korekty czasu wtrysku są na minusowe czyli mieszanka bogata.Gazownik twierdzi ze to nie jest wina instalacji gazowej założonej przez niego . Jeżdżone na samym paliwie około 300 km zero zmian czyli usterka jest po stronie silnika nie instalacji gazowej .Brak mi słów a bardzo dręczy mnie ten check .Jeżeli spotkał się ktoś z tym błędem lub wie jak podpowiedzieć mi co sprawdzić w jaki sposób bardzo bym był wdzięczny za pomoc .
     
  2. Misiakowski

    Misiakowski Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    448
    Docenione treści:
    32
    Miasto:
    Gdansk
    przeplywomierz ,czujnik temperatury cieczy a moze jakies nieszczelnosci w ukladzie dolotowym pompa paliwa,rozrzad napisz moze co sprawdziłes?
     
  3. badboys12322

    badboys12322 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 16
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    lublin
    Uklad paliwowy sprawdzalem wpinajac sie na zasilanie listwy paliwa i po przekreceniu zaplonu pokazalo 3.5 jak dobrze pamietam a podczas odpalenia utrzymywalo sie na 3 bar.czujnik temperatury jest nowy .Rozrzadu i szczelnoaci ukladu dolotowego nie aprawdzalem.Dodam jeszcze ze blad potrafi co jakis czas zgasnac po czym po raz kolejny raz sie zapala po 5km .
     
  4. Misiakowski

    Misiakowski Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    448
    Docenione treści:
    32
    Miasto:
    Gdansk
    sprawdz na vagu jaka temperatura w parametrach
     
  5. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    3 053
    Docenione treści:
    813
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Możliwe objawy:

    • Prawdopodobnie tam jedzie zauważenia jakichkolwiek wątpliwości
    • Może brak zdolności lub czknięcie podczas przyspieszania
    • wskaźnik emisji światła
    Możliwe przyczyny:
    • System jest zbyt bogata, więc cylinder (s) będzie miał zbyt mało powietrza, jeśli zbyt dużo paliwa
    • Dostawa paliwa nieprawidłowe
      • brudny filtr paliwa
      • pompa paliwa brudny lub uszkodzony
      • Wtryskiwacz (S) jest zanieczyszczony lub uszkodzony
    • Zbyt mało powietrza
      • przecieku powietrza do zaworu gazu
      • system jest pod ciśnieniem, wyciek
      • Zbyt duża ilość oleju z filtrem powietrza nasączone olejem
      • wskaźnik i / lub olej nakrętka uszczelnia prawidłowo
      • EGR jest nieszczelny powietrze
      • MAS (G70) jest zabrudzony lub uszkodzony
      • przeciek po LMM
      • czujnik na zewnątrz ciśnienia atmosferycznego powietrza jest uszkodzony
      • (N112) przecieka
    • regulacja lambda uszkodzona
      • Czujnik Lambda katalizatora (G39) jest uszkodzony
      • okablowanie i / lub połączenia z / do (G39) wadliwe
    • wada wydechowy
      • przecieki katalizatora wadliwy
      • przecieki wydechowe
    Możliwe rozwiązania:
    • Początkowo proste rzeczy:
      • Wykorzystaj LMM (G70) czysty (czystsze hamowania), jechać ostrożnie z czujnikiem; Może to nawet lepiej MAS natychmiast, lecz zastępując jest wykluczone najmniejszej przyczyny
      • Dokonaj filtr paliwa; Nie bądź skąpy: umieścić nowy
      • nie od razu widoczne, ale mimo to umieścić nowy filtr powietrza
      • Sprawdź faz rozrządu (czas temu miałem distrubutiewissel?)
      • Na czujnik, który mierzy ciśnienie powietrza na zewnątrz, która jest zwykle w bloku wartości mierzonych modułu 01, grupy-10
      • w diesel: sprawdzić wtryskiwacze
    • Zbyt dużo paliwa
      • Sprawdź ciśnienie paliwa
      • Sprawdzić pompę paliwową
      • Sprawdź wszystkie wtryskiwacze
    • Sprawdzić Lambda Control
      • sprawdzić / okablowanie naprawy i / lub połączenia z / do (G39)
      • Okresowo (zmierzone wartości bloków) / wymienić sondy lambda katalizatora (G39)
    • Sprawdzić szczelność po LMM
    • Zawór EGR zatrzymany
    • Sprawdzić wylot do wycieku
    • Sprawdzić układu wtórnego powietrza pod kątem szczelności
    • Sprawdź szczelność, przewody podciśnieniowe
    • Sprawdź kompresję wszystkich cylindrach
     
  6. badboys12322

    badboys12322 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 16
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    lublin
    Jak wroce z pracy wszystko sprawdze twmperature i przeplywke a propo przeplywki nie mam mozliwosci zrobienia logow dynamicznych poniewaz padla mi bateria w lapku czy jest mozliwosc zrobienia logow statycznych i po nich odczytac wartosci podawane przez przeplywomierz jezeli tak ktore bloki .Filtr paliwa zmienie bo odkad go kupilem nie byl zmieniany nie wiem czy wogole byl zmieniany .Sory za ortografie pisze z tel
     
  7. badboys12322

    badboys12322 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 16
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    lublin
    Sprawdziłem czujnik temperatury ,temperatura w silniku równa się z temperatura na zegarach jest 3 stopnie różnicy pomiędzy nimi czyli chyba czujnik sprawny .Wymieniłem dziś filtr paliwa filtr był knecht z logo VW czyli pewnie jeszcze oryginalny .Po wymianie jak by samochód lepiej chodził lepiej się wkręcał w obroty brak mu takiego jak by muła .Zrobiłem dodatkowo logi statyczne grup 2,32,33 i wrzucam może po nich ktoś coś powie .No i zapomniałem o drugim błędzie który towarzyszy pierwszemu jest to 17536- Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.). Mieszanka za uboga. Górna wartość skrajna przekroczona.
    http://vaglog.pl/log-032_002_033_sIzxhlN.html
     
    Ostatnio edytowano: 7-06 17
  8. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    3 053
    Docenione treści:
    813
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    17536 / P1128 / 004392 - Przycinanie paliwa; Bank 1 (Mult): System zbyt Lean
    Możliwe symptomy
    • Wskaźnik stanu awaryjnego (MIL) jest aktywny
    Możliwe przyczyny
    • Czujnik przepływu powietrza masowego (MAF) jest uszkodzony
    • Kontrola czujnika tlenu jest wadliwa
      • Czujnik tlenu jest uszkodzony
    • Wtryskiwacz paliwa jest uszkodzony
    Możliwe rozwiązania
    • Sprawdzić czujnik przepływu masowego (MAF)
    • Sprawdź sterowanie czujnikami tlenu
      • Sprawdź Czujnik tlenu (y)
    • Sprawdź wtryskiwacz paliwa
     
  9. winetoo

    winetoo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    862
    Docenione treści:
    102
    Miasto:
    Radom
    O filtrze paliwa pamiętałeś, a o powietrza? Skoro za bogata to powietrza za mało albo paliwa za dużo. Jakie tam są sondy, przed i za kat?
     
  10. badboys12322

    badboys12322 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 16
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    lublin
    Filtr powietrza zmieniany co kazda wymiane oleju czyli 10000tys km .Sonda przed jak i za katem 4 przewodowa .Sonda przed katem nowa bosch dedykowana .A jest mozliwosc sprawdzenia maf bez proby dynamicznej?Bo coraz bardziej licze ze maf jest uszkodzony chociaz nie pokazuje bledu na vagu .
     
  11. Misiakowski

    Misiakowski Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    448
    Docenione treści:
    32
    Miasto:
    Gdansk
    poflacz vaga i sorawdz parametry przeplywki
     
  12. badboys12322

    badboys12322 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 16
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    lublin
    Na biegu jalowym 3.90 ms czas wtrysku i od 3.90 do 4.05g/s .
     
  13. winetoo

    winetoo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    862
    Docenione treści:
    102
    Miasto:
    Radom
    A jaka jest zadana wartość, pokazuje? Odepnij ją na próbę.

    jak całkiem nie padnie a tylko przekłamuje to błędu nie będzie. Czyściłeś ją? Może zafajdana.
     
  14. badboys12322

    badboys12322 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 16
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    lublin
    Zadana wartosc? czyli na jalowym pokazuje 3.90-4.02g/s odpinalem na wolnych zawiruja obroty a potem sie utrzymuja ale gdy pojade sie przejechac na odpietej to samochod potem gasnie na wolnych .Czyscilem niejednokrotnie .
     
  15. winetoo

    winetoo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    862
    Docenione treści:
    102
    Miasto:
    Radom
    Tak, zadana, w bloku obok aktualnej powinna być właśnie taka ale nie zawsze jest dlatego pytałem czy pokazuje.
     
  16. badboys12322

    badboys12322 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 16
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    lublin
    Nie nie pokazuje mi zadanej wartosci .Ale akurat nie wiem czy mozna wierzyc tej zadanej bo mam diesla gdzie przeplywomierz wskazuje ok a od zadanej rzeczywista sie rozni .
     
  17. winetoo

    winetoo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    862
    Docenione treści:
    102
    Miasto:
    Radom
    To jest wartość zadana i oczekiwana przez sterownik silnika więc powinna być zbliżona, ja sobie tego nie wymyśliłem. Ale skoro uważasz inaczej to ja nie wnikam.
     
  18. badboys12322

    badboys12322 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-07 16
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    lublin
    Tak rozumiem ale na vagu nie pokazuje mi zadanej wartości .
     
  19. bojann5

    bojann5 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-09 17
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódź
    No dla mnie sprawa jest bardzo prosta :) akurat często ogaraniałem ten silnik.Po pierwsze napisałeś że masz 3 bary na biegu jałowymi tu już jest problem.Powinno być 2.5 bara na jałowym i 3 bary przy odpiętym podciśnieniu z regulatora ciśnienia paliwa.Więc albo masz uwalony regulator albo nieszczelność w podciśnieniu.

    Jeżeli regulatora jesteś pewien tego podmienionego to tak jak pisałem nieszczelność na gumowej rurce która idzie z regulatora do kolektora ssącego .Parametry ciśnienia paliwa takie jak wyżej.Pozdrawiam.
     
    Ostatnio edytowano: 13-09 17

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. bora bogata mieszanka zapala sie zawsze po 100km

    ,
  2. vw golf 2.0 mieszanka bogata blad