1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Błąd P1557 Seat - Brak mocy - Turbina, pytanie.

Dyskusja w 'Układ wydechowy' rozpoczęta przez użytkownika Devias, 22-05 15.

  1. Devias

    Devias Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-06 13
    Postów:
    211
    Docenione treści:
    8
    Hej,

    Klient od kilku miesięcy męczy się z niedziałającą odpowiednio turbiną i akurat przyjechał do mnie, podłączyłem pod komputer, pokazało błąd P1557 - "Sterowanie ciśnieniem ładowania Granica regulacyjna przekroczona".

    Samochód to: Seat Leon 1,9 TDi 81kW/ 110KM z 2003 roku.

    Czy można jakoś zdiagnozować inaczej w czym dokładnie jest błąd ?
    Bo w sumie mam kilka podejrzeń, chociaż nigdy nie miałem styczności praktycznej z Turbiną i jej kontrolą, czy jakoś można bez rozbierania całej turbiny sprawdzić czy dobrze działa zmienna geometria, ew.. jak sprawdzić czujniki ciśnienia przy turbinie ?


    Pozdrawiam.
     
  2. GSS-Daniel

    GSS-Daniel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-06 12
    Postów:
    984
    Docenione treści:
    133
    Miasto:
    Busko
    Czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym podmień.
     
  3. me cha nior

    me cha nior Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-05 15
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    górna wartość przekroczona ? a co mówią parametry jaka jest ta wartość? jeśli powyżej 2300 bar to ja bym sprawdzil podcisnienie,szczelnosc wężyków,gruszke,ciegno turbiny i czujnik cisnienia a na koniec geometrie turbiny.Bez rozbierania możesz rozpiąć cięgno od gruszki -ma chodzic góra dól lekko bez jakichkolwiek zacięć.
     
  4. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    2 600
    Docenione treści:
    328
    Miasto:
    Szczecin
    Regulacja na cięgle,należy je wydłużyć. W Twoim przypadku. Po jednym zwoju i jazda z testerem, aż będzie dobrze.
     
  5. dartech

    dartech Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 15
    Postów:
    841
    Docenione treści:
    155
    Miasto:
    Årdalstangen
    zerknij czy nie zgnila gruszka od turbo, jak kolega me cha nior zasugerowal sprawdz dzwigenke geometrii ale rozpiecie gruszki to troche gimnastyki - czasami lepiej odkrecic dwie nakreki ;) najwazniejsze to diagnoskop i jazda probna z recorderem lub pasazerem ;) jest szansa ze slawny zawor sterujacy pierburga wyzional ducha ;) co do regulacji to wszystko zalezy czy ktos kiedy grzebal w trubince ;) no i pytanie podstawowe - dzieje sie tak zawsze czy czasami?
     
  6. samspec13

    samspec13 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    2 446
    Docenione treści:
    166
    Miasto:
    Grabów
    Pewnie sam klient grzebał i uwalił sterowanie , jeśli nie zawór .
     
  7. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 683
    Docenione treści:
    286
    Chyba polecial bym od razu do sztangi i samej kierownicy, odpieta gruszka z przewodu wylaczy turbo na amen (nie pamietam jak vw ale tak jest we francuzach) a tu mamy przeladowanie. Albo jest zacieta albo zle wyregulowana sztanga:)
     
  8. samspec13

    samspec13 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    2 446
    Docenione treści:
    166
    Miasto:
    Grabów
    O ile pamiętam to ta grucha u vw działa na podciśnienie i lubi się zacinać nawet przy gaszeniu , i auto bez odblokowania jej ręką nie pali za chol.... .
    więc nie jest zacięta .
     
  9. onek

    onek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-07 14
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Kielce
    dość niedawno miałem podobny przypadek, powodem była skorodowana gruszka, która zamiast płynnie działała skokowo
     
  10. niuniek123

    niuniek123 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-03 15
    Postów:
    119
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    szczecin
    zawór elektromagnetyczny .test rezystancji i oscyloskopem taktowanie tzn wykres oscyloskopowy
     
  11. dartech

    dartech Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-04 15
    Postów:
    841
    Docenione treści:
    155
    Miasto:
    Årdalstangen
    samspec13 a nie pomyliles turbinki z klapa gaszaca? ;)
     
  12. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 683
    Docenione treści:
    286
  13. samspec13

    samspec13 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    2 446
    Docenione treści:
    166
    Miasto:
    Grabów
    To chyba 4.9 i CARPORT tak mnie ogłupił .

    Ten pierwszy po polsku bo car co prawda niemiecki
     
    dartech lubi to.
  14. Mpps

    Mpps Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-11 13
    Postów:
    120
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    LU-belskie
    Jak masz VAG COM czy VCDS to zrób loga dynamicznego grupy 003+011 i będzie widać czy problem w turbo czy w sterowaniu nim...
     
  15. Devias

    Devias Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-06 13
    Postów:
    211
    Docenione treści:
    8
    Dzięki za odpowiedzi :)

    Klient dopiero podrzuci w Poniedziałek samochód na wymianę czujnika ABS + włącznika/czujnika hamulca przy pedale, wiec jeśli się zdecyduję na "coś robienie" z działaniem turbiny, to postaram się zrobić logi dynamiczne i statyczne i w dodatku zobaczę jak tam w ogóle wygląda ta turbina i zrobię test zmiennej geometrii bo widziałem z VAG COM, że jest tam taka funkcja, co porusza tą dźwigienkę, no i oczywiście zobaczę wszystkie przewody :).

    Dzięki bardzo :)
    Pozdrawiam.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. p1557

    ,
  2. blad p1557

    ,
  3. błąd p1557 seat

    ,
  4. p1557 audi,
  5. 1.9 tdi p1557,
  6. p1557 passat b5,
  7. skoda fabia 1.9 blad p1557,
  8. 17965 p1557 seat,
  9. vw blad p1557,
  10. P 1557 passat b5,
  11. błąd seat Leon 15547,
  12. audi a3tdi p1557,
  13. seat leon 1 P1557,
  14. vw passat blad p1557,
  15. skoda kod błędu p1557,
  16. vag błąd p1557,
  17. kod bledu 17965(p1557),
  18. błąd p1557 passat