1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Brak ladowania na niskich obrotach

Dyskusja w 'Alternatory i rozruszniki' rozpoczęta przez użytkownika mrozu, 11-08 17.

  1. mrozu

    mrozu Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-02 15
    Postów:
    68
    Docenione treści:
    0
    Na alternatorze sprawdzone
     
  2. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    380
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Rzeszów
    Ale jaja.....:) Skąd wy macie takie pomysły?
     
  3. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    946
    Docenione treści:
    111
    Miasto:
    Pogorzela
    A w tym aucie nie jest tak że sterownik ecu wysterowywuje plus na alternator i altek ładuje jak sterownik wymaga? Mogę się mylić ale tak chyba jest
     
    Ostatnio edytowano: 15-08 17
  4. Masakra

    Masakra Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-01 14
    Postów:
    199
    Docenione treści:
    16
    A ja mam takie pytanko czy ten drugi alternator to 100% sprawny może oby dwa są padnięte i przez to się zakręciłeś jak magneto od komarka.
     
  5. Adelberg

    Adelberg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-09 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    WLKP
    Panowie pozwolę sobie odświeżyć temat i mam nadzieję że pomożecie?
    Nissan terrano 2.7tdi.
    Akumulator po naładowaniu - 12.8V
    V na wolnych obrotach 12.5 - czyli zbyt niskie ( z obciążeniem i bez).
    V przy +/- 2000 obr./min +/- 13,6
    Teraz moja diagnoza:
    Altek nie trzyma odpowiedniego ładowania na "wolnych obrotach" więc podejrzewam że albo regulator lub szczotki są do wymiany.
    Co zacząłem działać to rozkręciłem wszystkie masy i je przeczyściłem papierkiem ściernym oraz popsikałem ustrojstwem w spreju "kontakt" (używam go do czyszczenia gniazda do podpinania przyczep).
    Sprawdziłem ładowanie na klemach akumulatora oraz na samym alternatorze różnica niewielka bo zaledwie 0,10-0,20V
    Proszę pomóżcie mi gdzie mogę jeszcze szukać poza alternatorem przyczyny.
    Niedługo go wymontuję i wtedy zbadam diody przy pomocy miernika - bo chyba tylko tyle będę mógł zrobić w domowych warunkach. Po prostu sprawdzę przejście - powinno być tylko w jedną stronę.
    Poszperam jeszcze na forum bo gdzieś widziałem badanie przy pomocy żarówki ale coś mi tam chodzi po głowie że potrzeba wtedy napięcia 15V do badania.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję.
     
  6. WOODOO

    WOODOO Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    389
    Docenione treści:
    75
    Miasto:
    WWA
    Przyczyna może być w twojej głowie:shifty: bierzesz się za coś o czym nie bardzo masz pojęcie:meh: Oddaj auto do elektromechanika on będzie wiedział co mu dolega...:D
     
  7. Adelberg

    Adelberg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-09 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    WLKP
    Heheheehe koledze już podziękuje za tego typu odpowiedzi.
    Widzę że wychowanie w kulturze ma poniżej poziomu i bardzo dużo ironi "w swojej głowie".
    Tak też innym użytkownikom którzy zamiast pomóc będą odpowiadali ironicznie jak kolego powyżej z góry dziękuję.
    Forum jest po to aby odpowiadać na pytanie (chyba że ktoś ma problemy czytaniem ze zrozumieniem).
    Jestem na forum o danej tematyce i prowadzimy tematy związane z daną dziedziną. Jeśli ktoś ma warsztat mechaniczny i ma problem z którym dzieli się na forum to odpowiadamy na pytanie zadane przez użytkownika a nie każemy mu może oddać aułto do elektryka lub na złom.
    Nie każdy jest "alfą i omegą"
    Jak na razie nie jedno swoje auto naprawiłem czy to części mechaniczne czy elektryczne.
    Pojęcie kolego mam takie i nie inne ale nie będe słuchał się genialnych osób które prowadzą warsztaty specjalizowane i radzą mi najlepiej wymienić cały alternator bo nie tędy droga.
     
  8. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    3 287
    Docenione treści:
    425
    Miasto:
    Szczecin
    Obchodzimy urodziny Nissana Terano :) ;) :(:wtf:.
     
  9. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    380
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Rzeszów
    Adelberg-Masz rację.Aha...zaraz ci napiszą że nic nie umiesz itd.
     
  10. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    3 287
    Docenione treści:
    425
    Miasto:
    Szczecin
    pisać z błędami umie.
     
  11. Adelberg

    Adelberg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-09 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    WLKP
    O stary wyjadacz Stasio- rozumiem że forumowy polonista od siedmiu boleści się znalazł. Co emotikony nauczyli go stawiać tylko i zdania do kilku słów pisać no brawo wielkie brawo Stasio. Podejrzewam że dopiero co od pługa Cię kolego oderwali bo zwracać uwagę na literówkę to umiesz ale zdania złożonego napisać nie potrafisz. Następny pseudo fachowiec.
    A tak na marginesie to spójrz kolego ile zdań ja napisałem a ty tylko zacytowałeś mój błąd i dopisałeś pod nim zdanie zaczynając z małej litery czyli podstawowy błąd oraz nazwe terrano pisze się przez " dwa r".
    Brawo brawo no jesteś naprawdę kimś- zwracać uwagę komuś o pisowni a samemu zrobić błąd rodem z klasy podstawowej.

    Witam kolegę - "Markson" - tak masz rację właśnie zauważyłem że znajdują się tutaj ludzie co mają problemy czytania z zrozumieniem i potrafią tylko pokazać swój niski poziom inteligencji oraz wysoki ironii jak koledzy powyżej. Ale mam to w "głębokim poważaniu" i czekam może ktoś w końcu odpowie na zadany temat.
    Pozdrawiam.
     
    Ostatnio edytowano: 10-09 17
  12. brzozaayz

    brzozaayz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    29-08 13
    Postów:
    1 088
    Docenione treści:
    138
    A przy jakich obrotach napięcie wzrasta i o ile V ?
     
  13. WOODOO

    WOODOO Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    389
    Docenione treści:
    75
    Miasto:
    WWA
    O... widzę, że kolega to taki ,,Macgyver,, -wszystko se sam naprawi i w ogóle:bored: jak trzeba to i chirurgiem zostanie, przecież w aptece są dostępne skalpele... nie ważne, że nic na ten temat nie wie:meh:
    Ja to ja, ale chyba na doświadczenie Stanisława to kolega nie bardzo spojrzał...:shifty:
    Ale wracając do meritum sprawy- to się czasem zastanawiam po co są np. stoły probiercze do badania altków? Po cholerę wydawać na nie tyle kasy, jak można sprawdzać tak jak kolega tu radzi:

    :wideyed:
    Czy kolega podzieli się swoją wiedzą na temat tej jakże cennej metody diagnozowania uszkodzeń alternatorów? Czy też jest ona dostępna tylko wybranej grupie wysoko wyspecjalizowanych fachurów?
    Czy jest możliwość za pomocą tego urządzenia precyzyjne ustalenie który element alternatora uległ uszkodzeniu?
    Bardzo byłbym wdzięczny za fachową odpowiedz na ten temat (a jak by była możliwość przedstawienia tego jeszcze graficznie(w formie obrazka) -to byłbym dozgonnie wdzięczny, a myślę że reszta forumowiczów również:)
     
  14. Adelberg

    Adelberg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-09 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    WLKP
    Hmmm kolego "woodoo" Stanisław to mnie obchodzi tyle co zeszłoroczny śnieg tak jak ty.Jaki McGayver? Widzę że kolega ma rozbujaną wyobraźnię?
    Doświadczenie to można na żywo sprawdzić a nie przez forum to po pierwsze.
    A przy pomocy żaróweczki i zasilacza stabilizowanego o regulowanym napięciu możemy sprawdzić regulator napięcia a dokładniej to przy jakich wartościach by on nam daną żaróweczkę załączał i odłączał oczywiście przy użyciu zwykłego mikrometru takie wiadomości kolego wnioskując po twoich postach to powinieneś wiedzieć bo prawo fizyki jest jedno. A ironie to kolega może jak już napisałem w "kieszeń sobie włożyć'.
    Po drugie to napisałem wyraźnie że w warunkach garażowych a ty mi tu wyjeżdżasz z jakimiś stołami probierczymi.
    Proszę czytać ze zrozumieniem.

    Do "brzozaayz" od około 1800obr/min i minimalnie wzrasta.

    Z tym że na "wolnych obrotach" mam zbyt niskie i brak reakcji na obciążenie układu.
     
  15. brzozaayz

    brzozaayz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    29-08 13
    Postów:
    1 088
    Docenione treści:
    138
    Masz padnięty regulator ewentualnie któraś dioda wzbudzająca niedomaga bez wyciągania się nie obejdzie.
     
  16. Adelberg

    Adelberg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-09 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    WLKP
    Dziękuje kolego za zainteresowanie:)
    Tak też obstawiam. Nie wiem ile mam racji w tym ale przy padniętym regulatorze napięcia podczas badania na klemach aku napięcie będzie falować. Jedynie najbardziej prawdopodobna awaria to właśnie diody. Z tym też tak jak napisałem możliwe że regulator.
     
  17. WOODOO

    WOODOO Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    389
    Docenione treści:
    75
    Miasto:
    WWA
    ,,Mikrometru,,?:wideyed::wideyed:a to ciekawe jak:woot:
    MIKROMETR:
    mikrometr-analogowy.jpg
     
    Stanisław 1946 lubi to.
  18. Adelberg

    Adelberg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-09 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    WLKP
    A przepraszam ale chodziło mi o miernik uniwersalny a kolega chciał być cwany lisek. Powinien się domyśleć że chodzi o miernik uniwersalny - multimetr. hehehehehe multimetr - mikrometr podobne ale ok mój błąd za co jeszcze raz przepraszam Ale się uśmiałem taką gafe puścić ale co tam i najlepszym się zdarza.
    No plus za czujność dla ciebie.

    Myślałem o czym innym a pisałem też w innym temacie no i gafa.
    Ale wiadomo o co biega.

    No ale "woodoo" powinieneś kolego wiedzieć o co biega a nie zdjęcia mikromierza a potocznie nazywanego mikrometrem wstawiać.Ale ok.
     
    Ostatnio edytowano: 10-09 17
  19. WOODOO

    WOODOO Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    389
    Docenione treści:
    75
    Miasto:
    WWA
    No dobra... trochę sobie miłych słówek powiedzieliśmy:p, ale teraz do roboty:D
    Rozumiem, że bardzo chcesz sam naprawić sobie altka (dlaczego- nie wnikam- ego ?, chęć nauki ?, otwierasz biznes w tym kierunku ?) i nie zamierzasz go oddać profesjonalnemu zakładowi do diagnozy:shifty:
    Więc musisz sam go zdjagnozować:doctor:
    Tylko jak?:rolleyes:
    Wiesz już po pomiarze napięcia, że jest za niskie. Tylko, że altek składa się z kilku elementów, który zatem dał ,,ciała,,? Musisz go wyjąć i rozebrać i co dalej?Tu przyda się trochę wiedzy:bookworm:
    Załóżmy, że padła dioda - jak ją sprawdzić- już trochę wiesz i masz oczywiście MULTIMETR, bo chyba masz?:bored:Co?:D Oczywiście nie wymienisz jednej tylko cały mostek, który jest lutowany(ewentualnie zgrzewany). Oczywiście lutownicę masz?:bored:
    Załóżmy, że nawalił regulator- jak go sprawdzić?- oczywiście w warunkach garażowych! Można oczywiście skorzystać z metody o której wspomniałeś (coś na zasadzie- gdzieś dzwonią, ale gdzie?), ale trzeba mieć zasilacz regulowany- Ty go oczywiście masz- prawda?:bored:

    Przepraszam, jeśli zadałem zbyt intymne pytania:p:D
     
    Ostatnio edytowano: 10-09 17
  20. Adelberg

    Adelberg Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-09 17
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    WLKP
    Tak jak Tobie napisałem narzędzia są i spotkałem się z diodami od fiata gdzie po wymontowaniu mostka można je było wylutować ale w moim przypadku altek hitachi posiada diody pastylkowe w odróżnieniu do djód typu standardowego 6A/800V
    A co do zasilacza regulowanego - jest to w moim przypadku do ogarnięcia.

    Ale ku mojemu zdziwieniu dzięki za pomoc ale to wszystko co kolega napisał to ja już pisałem.

    Dodam tylko od siebie dla innych którzy mają chęci pobawić się w zaciszu domowym z tego typem rzeczy że podczas badania regulatora warto pomiar powtórzyć przy rozgrzanym i schłodzonym elemencie. A diody zbadać przejście w obydwóch kierunkach na mostku. Nie sugerować się tylko informacjami od osób trzecich tylko specyfikacją danych elementów gdyż mogą działać różnie na różne napięcia.

    PS.
    Zbyt intymne pytania hahahahaha rozwaliłeś mi "system" kolego. Bez urazy oczywiście ale najpierw mnie prawie z błotem zmieszałeś przez dużą ironie a teraz mnie przepraszasz za intymne pytania.
    Co do narzędzi to nie zawracał bym głowy na forum gdybym nie miał dostępu.

    Co do metody z ową żaróweczką to sprawa nie jest tak skomplikowana.
    Minus zasilacza do obudowy regulatora i do woltomierza.
    Plus do szczotki regulatora i plusa zasilacza a między układ podłączamy wyjście z woltomierza.
    Zaś na zasilaniu regulatora podłączamy żaróweczkę pomiar tym dokładniejszy jeśli mamy dostęp do dwóch typów mocy żarówki otóż 21W i 4W.
    A zasilacz wiadomo stabilizowany i o regulowanym napięciu.
    Na co żaróweczka 4W otóż może być zajście przebicia lub prądu błądzącego przez co żarówka 21W może nie wykryć gdyż jej pobór mocy jest wyższy przez co mniej czuła na małe moce.
    Dlaczego raz mamy schładzać i raz ogrzewać element a to dlatego że może być problem że gdy rozgrzany motor może regulator nie działać prawidłowo i gdy zbytnio zimny jak na przykład zimą to też może nie działać prawidłowo. Skoro już będziemy mieli zdemontowany element to dlaczego go nie poddać badaniu.
     
    Ostatnio edytowano: 10-09 17