1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

C4 Picasso blad skrzyni MCP

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Krzysiek..., 22-12 16.

  1. Krzysiek...

    Krzysiek... Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-10 16
    Postów:
    93
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Kielce
    Witam serdecznie, od pewnego czasu walczę z problemem skrzyni MCP w C4 Picasso, w trakcie jazdy wywala na luz i nie chce załączyć żadnego biegu. Bledy jakie pokazuje lexia to obwod rozwarty przekaźnika pompy. Auto jest po kompletnej wymianie sprzegla z dwumasa, po procedurze uczenia wraz z kratka zmiany biegów, cis w układzie wykonawczym ok. Czyscilem zlacze z modulu z elektropompa i dalej lipa, ktos ma pomysl gdzie jest ten przekaźnik lub co tak rozrabia, czyżby silnik pompy zdychał? Czy wina będzie po stronie sterownika?
     
  2. Josep

    Josep Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-03 15
    Postów:
    296
    Docenione treści:
    28
    Miasto:
    Bytom
    Adres strony:
    Dzieje się tak w trybie manualny czy zautomatyzowanym ?
     
  3. Krzysiek...

    Krzysiek... Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-10 16
    Postów:
    93
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Kielce
    W zautomatyzowanym, jak wywali na luz to juz zadna zmiana na selektorze nie pomaga. Trzeba zgasic silnik, odczekac pare minut i dopiero zalapuje, WP_20161214_17_11_16_Pro.jpg

    WP_20161214_17_11_45_Pro.jpg
    Zastanawia mnie to niskie napięcie w charakterystyce błędu, może to problem w zasilaniu kalkulatora? Akumulator jest po wymianie
     
  4. Josep

    Josep Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-03 15
    Postów:
    296
    Docenione treści:
    28
    Miasto:
    Bytom
    Adres strony:
    A w trybie manualny jak się zachowuje ?
     
  5. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 013
    Docenione treści:
    1 826
    Miasto:
    Sląsk
    Fizycznie zmierz a podejrzewam ze ten przekaźnik może być w kalkulatorze ale nie wiem na 100%
     
  6. Josep

    Josep Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-03 15
    Postów:
    296
    Docenione treści:
    28
    Miasto:
    Bytom
    Adres strony:
    Może to kolegę naprowadzi do usunięcia usterki.
    1447615830_1_FT212468_p0948.jpg
     
  7. Krzysiek...

    Krzysiek... Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-10 16
    Postów:
    93
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Kielce
    Zastosowalem sie do instrukcji serwisowej, na tych zlaczach ze sterownikiem skrzyni byl jakiś smar, podejrzewam ze fabryczny, tyle tylko ze nawlazil w te kostki, zalalem kontaktem i wydmuchalem kompresorem, podobnie zrobiłem z gniazdem na sterowniku, wyczyscilem ten bezpiecznik, dostałem się tylko do sterownika BSM, bo BSI jest pod nim ale nie mialem pomyslu jak tam dojść, wszystkie wtyczki wypialem i prysnalem kontaktem, zobaczymy czy to pomoże?
     
  8. nickel

    nickel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-02 15
    Postów:
    1 564
    Docenione treści:
    238
    Miasto:
    WLKP
    Nie ma zewnetrznego przekaznika pompy,musi byc zintegrowany w sterowniku.
     
  9. mar.wo

    mar.wo Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    13-05 13
    Postów:
    979
    Docenione treści:
    178
    Miasto:
    Racibórz
    Adres strony:
    1. Zacząłbym od tego zasilania 11V. Zmierz fizycznie na kalkulatorze.

    To może być przyczyną, coś przygnietli, złamali w instalacji.
     
  10. Krzysiek...

    Krzysiek... Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-10 16
    Postów:
    93
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Kielce
    Z tym przekaźnikiem to podobna sytuacje mialem z kalkulatorem zawieszenia pneumatycznego, blad brzmiał podobnie tylko w sterowniku pneumatyki, podmienilem sterownik na sprawny a tu dalej kwiatki, okazalo sie ze kończymy sie szczotki na silniku kompresora. Zastanawia mnie czy ta elektropompa nie sieje takimi bledami, styk do niej oczyscilem

    Tylko tam nie bardzo jest co popsuć przy demontażu skrzyni, odpinasz dwie zlaczki i po sprawie, piny wszystkie sa, nie pogięte, kostki cale, chyba ze uszkodzili sam sterownik ale tez nic na nim nie widac. Najczęściej uszkadzają polaczenie zbiorniczka i elektropomy bo lapia za zbiorniczek, dlatego Aso zaleca stosowanie specjalnego ochraniacza przy demontażu
     
    Ostatnio edytowano: 1-01 17
  11. mar.wo

    mar.wo Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    13-05 13
    Postów:
    979
    Docenione treści:
    178
    Miasto:
    Racibórz
    Adres strony:
    Sprawdź przebieg zasilania skąd -dokąd, pewnie z BSI i ew. zasil ster 12,8 lub więcej i zobacz.
     
  12. HERMES

    HERMES Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    31-10 11
    Postów:
    35
    Docenione treści:
    1
    Silnikiem pompy steruje moduł na skrzyni, a zrób tak, podaj przez bezpiecznik 10A zasilanie na pompę jak wywali błąd. Sprawdz czy sterowanie wróci i czy to kwestia cisnienia w układzie.