1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Chwilowa nierówna praca, czkawka przy schodzeniu obrotów Laguna II Dci

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika deterek123, 30-12 16.

  1. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    Witam sprawa dotyczy Laguny 2 po lifcie z silnikiem 1,9Dci 130KM, a objawia się chwilową nierówną pracą rozgrzanego silnika np. po przy gazowaniu na postoju, problem nie występuje na zimnym silniku jak auto chodzi na grzałkach nurkowych i trzyma podwyższone obroty (950) :

    - robiłem podgląd jak zachowują się obroty u znajomego na clipie : po przy gazowaniu obroty nawet spadają na chwilkę na 740 po czym stabilizują się na 800 +/- 5 i jest już równo, czasem spadają na 780/770 wtedy jest w miarę ok różnie z tym jest ....- wygląda na to że chyba za nisko schodzą i stąd ta chwilowa telepawka

    - przy tej czkawce na wolnych lekko przygasają światła wew. pojazdu i światła mijania

    - w momencie tej nierównej pracy czuć przechodzący masaż przez fotel kierowcy i czuć to na kierownicy

    Wklejam parametry z clipa :

    - niższy wydatek powietrza niż zalecany
    - inny kąt otwarcia EGR niż zalecany
    - Offset EGR 799%
    - jest też różnica w ciśnieniu doładowania o 100mbar wyższa niż zalecana (brak screna)

    Jak to ugryźć? normalne jałowe obroty silnika dla tego modelu to 800, chyba nie powinny nurkować na 740/750 przy schodzeniu?
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 30-12 16
  2. Josep

    Josep Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-03 15
    Postów:
    280
    Docenione treści:
    26
    Miasto:
    Bytom
    Adres strony:
    Przepustnica i silnik krokowy sprawdzony ?
     
  3. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    silnik krokowy w 1,9DCi? przepustnica sterowana jest elektronicznie
     
    Ostatnio edytowano: 30-12 16
  4. Josep

    Josep Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-03 15
    Postów:
    280
    Docenione treści:
    26
    Miasto:
    Bytom
    Adres strony:
    Sorka silnik miałem wpisać gdzie indziej tak to jest jak się ma 10 stron otwartych.
    Jakieś błędy Ci wyskakują?
     
  5. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    no właśnie błędów brak, kilka razy skanowałem clipem i przypadkiem nam się rzuciło w oczy że te obroty nurkują na 1 lub 2 sekundy poniżej 800 (spadają nawet do 740-760) po przy gazowaniu na postoju i wtedy trzepie silnikiem przez chwilę po czym obr. stabilizują się na 800 i tak już trzyma cały czas - nie powinny tak nurkować skoro dla tego modelu obr. jałowe rozgrzanego silnika to 800?
     
  6. mar.wo

    mar.wo Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    13-05 13
    Postów:
    926
    Docenione treści:
    172
    Miasto:
    Racibórz
    Adres strony:
    Alternator sprzęgło?
     
  7. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    znaczy ? że koło pasowe (sprzęgiełko) alternatora przyhamowuje obroty na chwilę?
     
  8. Sassin

    Sassin Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-10 16
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Katowice
    sciagnij pasek klinowy zobacz, czy ustapilo. a co do przepustnicy, to ze sterowana elektrycznie, to nie znaczy, ze tak nagar i syf sie nie zbiera. zobacz, jak ona wyglada.
     
  9. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Online
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 728
    Docenione treści:
    230
    Miasto:
    Olsztyn
    a jak stan DPF ?
     
  10. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    Wypala się poprawnie

    cholera wie co to może być, może jakaś mała nieszczelność w dolocie, ewentualnie można by przeczyścić EGR, przepływkę i przepustnice oraz zobaczyć czy na osprzęcie coś nie blokuje - ale jak patrzyłem to pasek chodzi równo- nic nie skacze
     
    Ostatnio edytowano: 31-12 16
  11. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    EGR i przepustnica wyczyszczone - brak poprawy
     
  12. Danmar

    Danmar Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-04 15
    Postów:
    41
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Poznań
    Problemy z obrotami masz to spróbuj zakodować ponownie wtryskiwacze
     
  13. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    2 849
    Docenione treści:
    720
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Regulator cisnienia paliwa i wtryski też tak potrafią robić
     
  14. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    711
    Docenione treści:
    74
    Miasto:
    Pogorzela
    Też bym zaczął od wtryskow i regulatora... Weź to dobrze zdiagnozuj. Jeśli kolega ma clipa to powinien się nim umieć obsługiwać! A tak nawiasem przeplywka też potrafi przygasic auta na chwilę
     
  15. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    Jutro będę u znajomego co ma clipa to jeszcze polukamy co się da... może to przepływka trochę fałszuje dane i go tak telepie przez chwilę jak schodzi na wolne obroty i za moment ECU to wyrównuje
     
  16. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    byłem dziś u kumpla na clipie i dalej czarna d..a :

    - obroty jałowe dla tego silnika po rozgrzaniu to 800 - na podglądzie w clipie, po lekkich przygazówkach na chwilę nurkują na około 750-770 (1-2sek.).. róznie to bywa - raz lepiej raz gorzej... im bardziej zanurkują tym bardziej zatelepie i słychać jak w tym czasie silnik zakuleje, zaczka i czuć masaż na fotelu.. po włączeniu klimy zjawisko się troszkę nasila - spadki nawet do 720-740 (wiadomo większe obciążenie przez kompresor)

    - odpinaliśmy przepływkę (chyba dobra, bo auto zamulone i błąd na desce) - bez zmian jeśli chodzi o obroty - to samo z EGR-em

    - żadnych błędów na clipie żeby się czegoś uczepić, wtryski chyba dobrze zakodowane, ciśnienie paliwa pokazuje takie jak jest zadane przez ECU, korekty wtrysków teraz jakby lepsze : około 2 x 0,5mg/cp i 2 x 1mg/cp - w czasie jazdy jeszcze lepsze odchyenia

    - auta zapala dobrze czy to zimne czy ciepłe

    - znajomy ma też lagunę II ale w 2,0Dci i u niego nie ma takich spadków obrotów max +/- 10

    - myślałem żeby podnieść trochę obroty biegu jałowego ale w polifcie na funkcja jest nieaktywna - bo zimą jak chodził na ssaniu i miałe te 950obr. to pewnie też były spadki ale na 900 wieć nie było tej telepki

    Nie mam już pomysłów co to może być.....
     
    Ostatnio edytowano: 5-05 17
  17. lukkiwlkp

    lukkiwlkp Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-12 15
    Postów:
    711
    Docenione treści:
    74
    Miasto:
    Pogorzela
    powiem ci szczerze .... Jedz do dobrego elektryka/elektronika! Nie zlosc sie na mnie ale nakupiliscie chunskich gowien i nie umiecie sie nimi obslugiwac! a co ciekawe to jakis tydzien temu mialem lagune ....dokladnie na to samo! Byl nieszczelny kolektor ssacy( na przepustnicy) ....ale sam to zdiagnozowałem ...a nie kolega co nie ma zielonego pojecia....:)Ma Clipa? To musi to zdiagnozowac! Takie moje zdanie.... I naprawde nie złość sie na mnie!
     
  18. Danmar

    Danmar Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-04 15
    Postów:
    41
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Poznań
    kolega dobrze mówi :)
     
  19. winetoo

    winetoo Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    734
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    Radom
    A ja radzę żebyś podrzucił inny regulator ciśnienia paliwa i wsio powinno wrócić do normy.

    Z resztą chłopaki wyżej już o tym pisali.

    Dla pewności sprawdź w rzeczywistych ciśnienie paliwa jak się wacha w czasie kiedy falują obroty to nie drąż dalej.
     
    Ostatnio edytowano: 8-05 17
  20. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    Jeśli to byłby regulator ciśnienia to raczej obroty by same falowały - u mnie tego nie ma, ciśnienie na clipie tez pokazuje takie samo żądane=rzeczywiste, u mnie jest tylko problem z chwilowym (na 1-2 sekundy) zanurkowaniem obrotów na 740-750 - widać to na podglądzie na clipie, w czasie tego spadku czuć jak silnik zakuleje/za wibruje/zatelepie (czasem czuć masaż na fotelu) i po 1-2sek wsio wraca do normy czyli obroty trzyma 800 i nie ma żadnego falowania - czasem jest bardziej wyczuwalne , a czasem mniej - sytuację chyba potęguje załączenie się sprężarki klimy, ale jak ona nie działa to też to jest