1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Chwilowa nierówna praca, czkawka przy schodzeniu obrotów Laguna II Dci

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika deterek123, 30-12 16.

  1. deterek123

    deterek123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    Witam sprawa dotyczy Laguny 2 po lifcie z silnikiem 1,9Dci 130KM, a objawia się chwilową nierówną pracą rozgrzanego silnika np. po przy gazowaniu na postoju, problem nie występuje na zimnym silniku jak auto chodzi na grzałkach nurkowych i trzyma podwyższone obroty (950) :

    - robiłem podgląd jak zachowują się obroty u znajomego na clipie : po przy gazowaniu obroty nawet spadają na chwilkę na 740 po czym stabilizują się na 800 +/- 5 i jest już równo, czasem spadają na 780/770 wtedy jest w miarę ok różnie z tym jest ....- wygląda na to że chyba za nisko schodzą i stąd ta chwilowa telepawka

    - przy tej czkawce na wolnych lekko przygasają światła wew. pojazdu i światła mijania

    - w momencie tej nierównej pracy czuć przechodzący masaż przez fotel kierowcy i czuć to na kierownicy

    Wklejam parametry z clipa :

    - niższy wydatek powietrza niż zalecany
    - inny kąt otwarcia EGR niż zalecany
    - Offset EGR 799%
    - jest też różnica w ciśnieniu doładowania o 100mbar wyższa niż zalecana (brak screna)

    Jak to ugryźć? normalne jałowe obroty silnika dla tego modelu to 800, chyba nie powinny nurkować na 740/750 przy schodzeniu?
     

    Załączone pliki:

    Ostatnio edytowano: 30-12 16
  2. Josep

    Josep Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    25-03 15
    Postów:
    247
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Bytom
    Adres strony:
    Przepustnica i silnik krokowy sprawdzony ?
     
  3. deterek123

    deterek123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    silnik krokowy w 1,9DCi? przepustnica sterowana jest elektronicznie
     
    Ostatnio edytowano: 30-12 16
  4. Josep

    Josep Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    25-03 15
    Postów:
    247
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Bytom
    Adres strony:
    Sorka silnik miałem wpisać gdzie indziej tak to jest jak się ma 10 stron otwartych.
    Jakieś błędy Ci wyskakują?
     
  5. deterek123

    deterek123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    no właśnie błędów brak, kilka razy skanowałem clipem i przypadkiem nam się rzuciło w oczy że te obroty nurkują na 1 lub 2 sekundy poniżej 800 (spadają nawet do 740-760) po przy gazowaniu na postoju i wtedy trzepie silnikiem przez chwilę po czym obr. stabilizują się na 800 i tak już trzyma cały czas - nie powinny tak nurkować skoro dla tego modelu obr. jałowe rozgrzanego silnika to 800?
     
  6. mar.wo

    mar.wo Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    13-05 13
    Postów:
    894
    Docenione treści:
    166
    Miasto:
    Racibórz
    Adres strony:
    Alternator sprzęgło?
     
  7. deterek123

    deterek123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    znaczy ? że koło pasowe (sprzęgiełko) alternatora przyhamowuje obroty na chwilę?
     
  8. Sassin

    Sassin Nowy

    Offline
    Dołączył:
    11-10 16
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Katowice
    sciagnij pasek klinowy zobacz, czy ustapilo. a co do przepustnicy, to ze sterowana elektrycznie, to nie znaczy, ze tak nagar i syf sie nie zbiera. zobacz, jak ona wyglada.
     
  9. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 414
    Docenione treści:
    186
    Miasto:
    Olsztyn
    a jak stan DPF ?
     
  10. deterek123

    deterek123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    Wypala się poprawnie

    cholera wie co to może być, może jakaś mała nieszczelność w dolocie, ewentualnie można by przeczyścić EGR, przepływkę i przepustnice oraz zobaczyć czy na osprzęcie coś nie blokuje - ale jak patrzyłem to pasek chodzi równo- nic nie skacze
     
    Ostatnio edytowano: 31-12 16