1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Corsa c 1.2 16V 2004r.

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika winetoo, 14-02 17.

  1. winetoo

    winetoo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    738
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    Radom
    Witam, ma może ktoś z tu obecnych wiedze lub ściągawkę jaki przebieg przewiduje GM na wymianę rozrządu w powyższym aucie? Dodam że na łańcuchu kod silnika Z12XE. I jeszcze jedna sprawa, miał ktoś może taką przypadłość pieniącego się oleju, ubytku płynu nie widać, strasznie dużo piany pod pokrywą zaworów, olej dwa dni po wymianie ma barwę kawy z mlekiem, podejrzewam skraplanie, ale żeby aż tak, jak się z tym uporać? Może już to ktoś przerabiał i coś poradzi, z góry wielkie dzięki.
     
  2. komar200

    komar200 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    662
    Docenione treści:
    48
    Miasto:
    grudziadz
    Zobacz do odmy
     
    winetoo lubi to.
  3. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    3 143
    Docenione treści:
    393
    Miasto:
    Szczecin
    Jazda na krótkich odcinkach, może to powodować.
     
    winetoo lubi to.
  4. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 743
    Docenione treści:
    231
    Miasto:
    Olsztyn
    Typowe w tych silnikach. Sprawdź termostat, ale pewnie jest ok. Zdejmij pokrywę i wyczyść bo tam jest masakra na pewno. Potem zamarza ta piana i zatyka odmę i wywala olej przez miarkę.
     
    winetoo lubi to.
  5. david2291

    david2291 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-07 11
    Postów:
    629
    Docenione treści:
    41
    Nigdzie nie spotkałem informacji odnośnie przebiegu pomiędzy wymianami lancucha w tym wozidle ale napewno trudno nie słyszeć kiedy jest na to czas.Co do reszty to tak jak koledzy piszą.Czasami po robocie paprokow przecieka między kanalami od strony rozrzadu
     
    winetoo lubi to.
  6. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 350
    Docenione treści:
    300
    Miasto:
    europolonia
    Kiedy zaczną wypadać zasłony a kable świece i reszta oki.
     
    winetoo lubi to.
  7. winetoo

    winetoo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    738
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    Radom
    I tak właśnie jest Stanisławie, dziewczyna jeździ 7 km w jedną stronę do pracy. Kolega (dejot43) też ma rację ale oleju to jeszcze nie wyrzuca miarką. Wczoraj zdjąłem pokrywę zaworów i wyskrobałem spod niej sporą ilość zamarzniętej piany, w misce olejowej po spuszczeniu oleju zostało bardzo dużo (bitej śmietany) więc myślę że dlatego po wymianie oleju była ta sama sytuacja, jednakże właścicielka naciska na profilaktyczną wymianę uszczelki głowicy bo ktoś tam jej tak podpowiedział a przy okazji pomyślałem że może jak już i tak wszystko będzie zdjęte to rozrząd pasowałoby wymienić. Na liczniku coś koło 150000km, wszystko jeszcze w oryginale (znaczki GM) pompa wody zaczyna rzęzić i dlatego zastanawiałem się po jakim przebiegu powinno się to zrobić, może ma ktoś autodate i tam coś wspominają bo na wurth wow nie ma wzmianki.

    Racja, też o tym pomyślałem ale to jeszcze dziewica więc nikt jej jeszcze nie obmacywał w tym miejscu, poza tym brak ubytku płynu.

    Właśnie zdałem sobie sprawę że będę jej pierwszym, trzeba to zrobić delikatnie.
     
    Ostatnio edytowano: 15-02 17
  8. david2291

    david2291 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-07 11
    Postów:
    629
    Docenione treści:
    41
    Po takim przebiegu rozrząd napewno kwalifikuje się do wymiany.Robiłem łańcuchy w takich autach z połową tego przebiegu
     
  9. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 988
    Docenione treści:
    1 189
    Miasto:
    Wysoka
    W sensie silnik czy właścicielka... ? :p
     
  10. winetoo

    winetoo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    738
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    Radom
    Silnik, silnik! Co do właścicielki to nie pytałem bo nie wypada.

    A gdzieś ty widział takie auta z połową tego przebiegu, chyba na liczniku tyle miały. Ten w którym teraz grzebie ma niby 150000km, rozrząd nie grzechocze jeszcze, silnik chodzi jak pszczółka maja, z wyglądu lala a i tak nie jestem pewien czy rzeczywiście tyle ma choć wszystko na to wskazuje, tak że jeśli po mniejszym przebiegu jak ten i już w kiepskim stanie to raczej miał cofkę.
     
    Ostatnio edytowano: 15-02 17
  11. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 743
    Docenione treści:
    231
    Miasto:
    Olsztyn
    może ktoś ,,cofnął do przodu'' tacho :D
     
  12. david2291

    david2291 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-07 11
    Postów:
    629
    Docenione treści:
    41
    Akurat corsy bardzo często u mnie goszczą i naprawdę to nie był pojedynczy przypadek gdzie przy przebiegu w okolicach 60 tys mil lancuch wymagał wymiany.Cofanie licznikow nie jest tutaj bardzo popularne i utrudnione chociaż by ze względu na zapisywanie przebiegu na każdym przeglądzie. Osobnym faktem jest to ze o samochody takie nikt tutaj nie dba i oleju tez potrafią wcale nie zmieniac
     
  13. winetoo

    winetoo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    738
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    Radom
    A to sory, nie zauważyłem że ty o (GB) piszesz, bo ja o tym co u nas się wyrabia.
     
  14. Pablo Guzzi

    Pablo Guzzi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-01 17
    Postów:
    70
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Radomsko
    Witam wszystkich pod pokrywą rozrządu jest uszczelka metalowo gumowa.Guma odwarstwia się i do oleju dostaje się płyn chłodzący.Mechanicy uważają że jest to problem uszczelki głowicy.Przy demontażu jednak spostrzegają że nie.demontują pokrywę boczną i znajduje się przyczyna .Trzeba wymienić komplet rozrządu ,uszczelkę boczną i pompę wody.W. misce jest dużo płynu który paruje i miesza się z olejem dlatego wymiana oleju nie pomaga.—dużo zostaje.Test CO nic nie daje.A łańcuch wytrzymuje 50 albo 200tys km zależy od stylu jazdy jakości oleju i częstotliwości jego wymiany pozdrawiam Paweł
     
    winetoo lubi to.
  15. winetoo

    winetoo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    738
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    Radom
    Wszystko się zgadza (Pablo Guzzi) tylko że w moim przypadku płynu nie ubywa, a przynajmniej nie w takim stopniu aby to zauważyć, pozatym gdyby to płyn mieszał się z olejem to pewnie piana przymarznięta do pokrywy zaworów miałaby barwę różową bo takiego koloru jest płyn, no i płyn nie zamarza przy -10 stopniach. A i jeszcze jak już ta piana się roztopiła to widać ewidentnie że to woda a nie chłodziwo a było tam tej wody około pół szklanki. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i cenne wskazówki.
     
  16. Pablo Guzzi

    Pablo Guzzi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-01 17
    Postów:
    70
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Radomsko
    Płyn chłodzący nie składa się tylko ze środków niezamarzających i barwiących a jakie reakcje chemiczne zachodzą w silniku po dodaniu płynu do gorącego oleju nie wiem nie jestem chemikiem.Natomiast znam budowę tego silnika i wiem na jakie przypadłości zapada.pozdrawiam Paweł