1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Corsa D 1,3cdti sterownik?

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika konradradom, 10-10 17.

  1. konradradom

    konradradom Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 14
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Witam.
    Corsa D 1,3cdti 75KM. Przy porannym uruchamianiu silnik odpala normalnie. Po około 1 minucie gaśnie. Nie można go już uruchomić, nie słychać pomy paliwa, nie reaguje rozrusznik.
    Sprawdzone przekaźniki(pompa i rozrusznik po spięciu na krótko działają). Z tego wynika brak sterownia w/w przekaźnikami przez sterownik. Co najciekawsze jeżeli odpali po jakiś czasie to już pali za każdym razem. Problem występuje przy pierwszym rozruchu gdy jest zimny. Obwód grzania świec również sprawdzony. Jakieś sugestie?
     
  2. mordeto

    mordeto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-04 13
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Sosnowiec
    jakieś błędy ? czujnik na wale sprawdzony ?
     
  3. konradradom

    konradradom Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 14
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Jedyny błąd toU2100-00 brak komunikacji z CAN. Czujnik nie sprawdzany.
     
  4. mordeto

    mordeto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-04 13
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Sosnowiec
    błąd jest cały czas aktywny ?
     
  5. konradradom

    konradradom Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 14
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
  6. mordeto

    mordeto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-04 13
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Sosnowiec
    poruszaj modułem CIM dopnij wtyczkę sprawdź styki
     
  7. konradradom

    konradradom Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 14
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Próbowałem. Wtyczki odpinane i wpinane od nowa. Dziwne jest to, że jak odpali to można jeździć cały dzień gasić i zapalać bez najmniejszego problemu. Nie ma możliwości aby zgasł. Problem występuje jedynie przy porannym uruchamianiu. Może szukać w kierunku czujnika wału? bo to coś raczej zależnego od temperatur.
     
  8. mordeto

    mordeto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-04 13
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Sosnowiec
    Szukać w kierunku komunikacji CAN sprawdzić jak odpali czy błąd da się usunąć
     
  9. konradradom

    konradradom Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 14
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Przy uruchomionym silniku brak błędów.
     
  10. mordeto

    mordeto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-04 13
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Sosnowiec
    sprawdź opór na sterowniku zapłon wylaczony pomiędzy zaciskiem b40 (low) a b64 (high) powinno byc miedzy 55 a 65 ohm
     
  11. konradradom

    konradradom Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 14
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Auto o dpalilo i pali normalnie. Czyli do jutra. Zmierzylem opornosc miedzi pinami sterownika i wyszla ok 120ohm. Zero błędów na opcomie. Czy wina sterownika?
     
  12. mordeto

    mordeto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-04 13
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Sosnowiec
    zmierz na wpiętej wtyczce bardziej bym się upierał że coś gdzieś nie łączy (nie ma błędu pali, jest błąd nie pali ?)
     
  13. konradradom

    konradradom Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 14
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Też po czasie tak sądziłem, że bardziej na wtyczce. Jutro zmierzę i zobaczę. Na razie dzięki za wskazówki.:)
     
  14. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    2 981
    Docenione treści:
    460
    Miasto:
    z charakterem
    mordeto Ci adres w PW wyśle. Czekamy na foto 5 gwiazdkowej metaxy w rękach kolegi
    mordeto.
     
  15. konradradom

    konradradom Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 14
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Opornosc we wtyczce ok 120ohm. Auto odpalił ale po chwili zgasło. Nie słychać pompy, rozrusznik nie reaguje. Zero błędów w opcomie. Po kilku próbach przekrecenia kluczykiem załapała i znów pali normalnie. Wywalilo błąd w zakladce ABS U2100-00 brak komunikacji can ale auto dalej normalnie odpala i chodzi. Masz moze schemat zlaczy sterownika? Może gdzieś ginie zasilanie podczas porannego rozruchu. Jeszcze jedna rzecz: w zakladce ABS napiecie systemu jest około 0,5V niższe i wynosi ok 13,4V.

    Dodam jeszcze, ze kostka stacyjki sprawdzona.
     
  16. mordeto

    mordeto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-04 13
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Sosnowiec
    szukaj po kablach sprawdź też w momencie nieodpalania IMMO możliwe że coś nie łączy w nim i takie rzeczy, wtyczka jak mierzyłeś była wpięta? Spróbuj jak nie pędzie palił odpiąć lambade może siać zakłócenia
     

    Załączone pliki:

  17. konradradom

    konradradom Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 14
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Immo ok. Wtyczka była wypięta. Opornosc jak pisalem 120 ruszalem kablami i zadnych zmian wiec kable raczej ok. Moglbys jeszcze przesłać opis pinów we wtyczkach sterownika? Spróbuję jeszcze z sondą. Wielkie dzięki.
     
  18. mordeto

    mordeto Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-04 13
    Postów:
    82
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Sosnowiec
    wtyczka ma być wpięta i ma być miedzy 55 a 65 ohm poczytaj trochę o magistrali CAN i się dowiesz co to te 120ohm

    ps. co chcesz w tym sterowniku mierzyć to Ci powiem na którym to jest pinie
     
  19. konradradom

    konradradom Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-03 14
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Dzięki
     
  20. Lepper

    Lepper Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-09 15
    Postów:
    187
    Docenione treści:
    13
    Wyciag ten ster i sprawdz w srodku,przewaznie zalane woda w srodku.Sprawdz plyte po przeciwnej stronie pinow(wtyczek)