1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Części "wysoka półka" fakty i mity

Dyskusja w 'Pogaduszki warsztatowe' rozpoczęta przez użytkownika maciej86, 13-03 17.

  1. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    3 745
    Docenione treści:
    263
    Miasto:
    Grabów
    I pierwszy raz słyszę, aby w filtrze olej wytwarzał podciśnienie.
     
  2. pajak100

    pajak100 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-03 14
    Postów:
    123
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Płock
    Adres strony:
    5 bar w blaszanej puszcze filtrona co ją palcami powgniatam ?
    Kiedyś przeliczałem przepływ oleju w silniku przy wolnych obrotach przez silnik 2.0 l i wyszło mi coś około 40 litrów/min.

    ROLA ZAWORU PRZELEWOWEGO W FILTRACH OLEJU SPIN-ON
    Zawór przelewowy (by-pass valve) znajduje się zawsze w systemie olejowym z filtrem pełnego przepływu (umieszczonym w układzie szeregowo). Często wbudowany jest on w samym filtrze, ale są także konstrukcje, w których zawór ten umieszczony jest w korpusie silnika. Niezależnie od miejsca, w którym się znajduje ma on jedno zadanie do spełnienia - udrożnić przepływ oleju w silniku gdy opory przepływu przez filtr są zbyt duże i istnieje niebezpieczeństwo niedostatecznego smarowania współpracujących ze sobą części. Uznano bowiem, że mniejsze szkody przyniesie smarowanie i chłodzenie brudnym olejem niż jego brak, który może spowodować nawet zatarcie silnika. Powody, dla których opory przepływu oleju przez filtr otwierają zawór przelewowy mogą być zasadniczo dwa. Pierwszym jest duża gęstość oleju, co ma miejsce zimą przy znacznych spadkach temperatur. Uruchamiając samochód po długim postoju (np. jadąc rano do pracy) zimny i gęsty olej trafia na przegrodę filtra i dużo trudniej przez nią przepływa. Powstający wtedy wzrost ciśnienia powoduje otwarcie zaworu przelewowego. Drugim powodem otwierania się zaworu przelewowego jest zużycie przegrody filtracyjnej filtra. Jeżeli filtr jest nadmiernie zabrudzony, to jego przegroda filtracyjna jest zablokowana przez zgromadzone na niej zanieczyszczenia. Zdarza się wtedy, że zawór przelewowy otwarty jest cały czas. Aby się ustrzec takiej sytuacji należy pamiętać o wymianie filtrów i oleju zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.

    http://www.filtron.eu/index.php/site/menu?cat=82

    Nie do końca. Każdy towar można przepakować i nadać mu własny kod kreskowy przy zmianie opakowania. Zmiana opakowania tworzy nowy produkt - paradoks , ale niestety prawda. Więc jak klient przychodzi i mi mówi żebym mu zamontował tą niemiecką część to mówię mu nie ma sprawy, tylko że ta część widziała Niemcy w Hamburgu przy kei jak przypłyną kontenerowiec z Chin i tam przepakowali towar.

    Niemcy już dawno uciekły z produkcją ze swojego kraju - koszty prądu , pracowników,, emisji CO2 , terenu , podatki itd.
    To jest tak jak ktoś myśli, że Niemiec to debil i kupuje samochód diesla i dojeżdża nim do pracy codziennie po 5 km. Tam dojazd do pracy 80km od miejsca zamieszkania nie jest niczym nadzwyczajnym i trwa to 40 min. A Polak myśli , że Hans trzymał swoje TDI w garażu przez 8 lat by przy przebiegu 120 tys km sprzedać je Polakowi. Diesel wali srogie kilometry , benzyna lokalnie do marketu na zakupy.
     
    Ostatnio edytowano: 16-03 17
    kilex lubi to.
  3. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    3 745
    Docenione treści:
    263
    Miasto:
    Grabów
    Nie zapominaj , że nie tylko polak potrafi.
     
  4. Pablo Guzzi

    Pablo Guzzi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-01 17
    Postów:
    70
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Radomsko
    Jeżeli chodzi o części zamienne to wszystkie są z jednego kraju ChR L.Tylko albo jest nad nimi większa kontrola jakości albo nie.Moje zaufanie spada po kolei do danych grup towarowych.wystarczy wziąć to w ręce i popatrzeć .Przykład nr jeden wyciągam sprzęgło z auta z kołem dwumasoowym i tłumacze klientowi jaki to luz i jak zużyte.Ok pada decyzja wymienić ."proszę zamówić Sachs—a bo najlepsze przychodzi Sachs w pudełku Luk i luz jak na tym Starym po przebiegu 220 tys.Montujemy klient wraca zniesmaczony bo coś szarpie.Ok proszę się uspokoić musi się dotrzeć żenada.Oczywiście przykładów można mnożyć. Na inne rzeczy skrzypiące klocki ,pokrzywione tarcze,cieknace pompy i inne.obrywajace się poduszki .Teoria jest prosta zacznijcie to odsyłać do reklamacji i żądać zwrotu kosztów montażu sprawy przecigają w nieskończoność .Bo panowie od rozpatrywania reklamacji mają określony budżet do wykorzystania więc rozpatrują według swojego widzimisie .Ok klient dużo kupuje więc mu uznamy i będzie zadowolony Jak robi małe obroty.Dostaniesz od pseudo fachofca pismo że źle zamontowane lub za dużo silikonu lub zły olej lub cokolwiek.Niedługo nie bedzie aut z czego naprawiać bo jakość spada więc niema powodów aby przepłacać.Wybieram części tańsze bo i rachunek za naprawę mniejszy a większość tych częćci nie przeżyje 2 lat.No chyba że auto traktowane jest lepiej jak żona.Często wolę założyć uzywkę i problem reklamacji mam z głowy.
     
    maciej86 i eltechsam lubią to.
  5. maciej86

    maciej86 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-03 13
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    1
    Z tymi kołami dwumasowymi to ich usterki zwykle są skutkami usterek innych rzeczy albo złej praktyki jazdy, koła same z siebie raczej jakoś specjalnie sie nie psują. Byłem na szkoleniach Lukach i Sachsa i na jednym i drugim podkreślali, że nawet drgania z zatratego sprzegiełka alternatora przechodzą na koło dwumasowe. Druga sprawa, koła pasowe, czestą gęsto porozwulkanizowaniu się starych zakładane są nowe sztywne i efekt ten sam, przenoszenie drgan na koło zamachowe. Inna sprawa to popsute wtryski, albo wypadające zapłony, a to wszystko to śmierć dla koła zamachowego. Co do luzu to na kole ma być luz jak i na boki tak i góra dół. W kole zamachowym masz sprężyny wypełnione jakimś " specjalnym/magicznym" smarem który ma dobre własności tłumiące. Koło się rozpada jak ten smar zniknie, a znika z przegrzania koła, czyli albo ktos katuje auto i wydziela sie za wysoka temperatura, albo coś generuje nadmierne drgania i koło musi "duzo wiecej" tłumić niz przewidział producent.
     
  6. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    3 745
    Docenione treści:
    263
    Miasto:
    Grabów
    Często oczekiwania mijają się z umiejętnością jazdy.
     
  7. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    2 104
    Docenione treści:
    378
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Adres strony:
    Klapy gaszace OFF=śmierć dla dwumasy itd.mozna by historię opisać.
    Kolega ma rację i dobrze słuchał na szkoleniach.