1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

daewoo espero 1,5 97r odczyt kodów błędów

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika pawelk, 14-05 11.

  1. pawelk

    pawelk Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-12 10
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    1
    witam,
    auto jak w temacie, problem polega na tym ze silnik zapala i nie wkręca sie na obroty a gdy puszcze gaz wolne obroty zaczynają falować. dodam ze czasem wszystko chodzi normalnie, Nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny, Jak auto zaczyna wariować miga kontrolka check engine,
    gniazdo diagnostyczne juz znalazłem, jak i czym mozna sie tam podpiąć zeby odczytac co go boli?
     
  2. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    2 357
    Docenione treści:
    467
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Spinacz w reke i laczysz nastepujace piny:

    espero-check.jpg

    Nastepnie przekrecasz stacyjke na zaplon i liczysz mrugniecia kontrolki silnika. Pierwszy kod bedzie 12 ktory pojawia sie zawsze, nastepnie będą błędy.

    Moga pojawic sie następujące błędy:

    12 Czujnik położenia wału korbowego w Espero niema takiego czujnika więc jest to kod startowy
    13 Czujnik tlenu (sonda lambda) (EOS)
    14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS)
    21 Czujnik położenia przepustnicy (TPS)
    23 Czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT)
    24 Czujnik prędkości pojazdu (VSS)
    32 Zawór recyrkulacji spalin (EGR)
    33 Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP)
    35 Regulator biegu jałowego (IACV)
    42 Obwód elektronicznej regulacji zapłonu
    44 Czujnik tlenu (EOS)
    45 Czujnik tlenu (EOS)
    51 Elektroniczne urządzenie sterujące praca silnika (ECM)
    53 Błąd immobilajzera
     
    inodiag lubi to.
  3. pawelk

    pawelk Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-12 10
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    1
    W jaki sposób będą sie wyświetlały błędy?? np. bląd nr 13 czyli kontrolka mignie 13 razy?? czy jakto jest?
     
  4. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    2 357
    Docenione treści:
    467
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Mrugnie raz, potem dluzsza przerwa i mrugnie 3 razy. Po czym kod zostanie powtorzony czyli raz, dluzsza przerwa i 3 razy.
    Kody zawsze pokazywane sa dwukrotnie.
     
  5. pawelk

    pawelk Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-12 10
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    1
    wielkie dzięki, po niedzieli bede mial auto u siebie to sprawdze co tam jest grane, Mam jeszcze pytanie czy w ten sposób mozna tez odczytywac błędy w innych modelach tej marki ?? i czy błędy mają takie samo oznaczenie czy juz jest co innego??
     
  6. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    2 357
    Docenione treści:
    467
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Tak zasada jest ta sama, roznia sie kody i piny ktore stykasz.
     
  7. pawelk

    pawelk Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-12 10
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    1
    sprawdziłem błędy i nic to nie dało bo ciagle powtarza sie nr 12 czyli brak błędów, Chociaż samochód ledwo do mnie dojechał i w trakcie zaświecała się kontrolka :/ Po sprawdzeniu błędów auto zaczęło normalnie chodzic. Po godzinie odpaliłęm i znowu przestał sie wkręcać na obroty. Błędów dalej brak. ma ktoś jakiś pomysł?
     
  8. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    2 357
    Docenione treści:
    467
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Jak wariuje na wolnych obrotach to zaczalbym od silniczka krokowego.
     
  9. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    5 989
    Docenione treści:
    880
    Miasto:
    PZ
    dokładnie tak, a potem szukaj nieszczelności układu dolotu, czyli uszczelka pod kolektorem ssącym, wężyki podciśnieniowe
     
  10. pawelk

    pawelk Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-12 10
    Postów:
    59
    Docenione treści:
    1
    Jest jakas mozliwosc sprawdzenia tego silniczka krokowego np. miernikiem?? czy w gre wchodzi tylko wymiana i modlenie sie ze to bedzie to ?? :D
     
  11. marek2000

    marek2000 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    4-01 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    0
    Witam po przejechaniu 7-8 kl zapala sie czek ,czasami potrafi sam zgasnąć, albo i nie.prosze o jakieś wskazówki co do naprawy.
     
  12. Luku

    Luku Dekoder Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    13-11 11
    Postów:
    1 518
    Docenione treści:
    281
    Miasto:
    Nisko
    Komputer i zczytać błędy.
     
  13. mlody67

    mlody67 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-06 12
    Postów:
    1 239
    Docenione treści:
    111
    Miasto:
    Wrocław
    masz możliwość sprawdzenie to na kompie?, jeśli nie napisz może coś więcej czy jest jakaś prawidłowość kiedy czek gaśnie, czy zawsze się włącza?
     
  14. inodiag

    inodiag Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-12 12
    Postów:
    2 005
    Docenione treści:
    279
    Miasto:
    Dąbrowa Biskupia
    jak kontrolka się pali to musi wymrugać błąd , cos mi to mówi że tam pewnie będzie coś w potencjometrze przepustnicy lub coś ze sondą

    auto pewnie na gazie i sonda :confused:
     
  15. Gargi

    Gargi Nowy

    Offline
    Dołączył:
    20-03 15
    Postów:
    1
    Docenione treści:
    0
    Witam. Mam podobny problem dlatego podłączam się do tematu. W espero 1.5 16V.
    Wczesniej odpalalo bez problemu ale falowalo na obrotach a ostatnio ojciec zgasil i juz nie odpalilo. po tygodniu postoju wymienilem silniczek krokowy, kopułke i palec i jest glucho, nawet nie zalapuje. juz nie mam pomyslu co to moze byc. Auto z LPG od 10 lat.
     
  16. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 807
    Docenione treści:
    568
    Silniczek krokowy do odpalania to za dużo wspólnego nie ma .
    Sprawdź iskrę i czy pompa paliwo podaje .
     
  17. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    3 205
    Docenione treści:
    501
    Miasto:
    Sląsk
    Zawsze zaczynają od krokowca nie wiem dlaczego
     
  18. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 807
    Docenione treści:
    568
    Bo jest najtańszy i każdy go umie wymienić :D:D
     
  19. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    3 205
    Docenione treści:
    501
    Miasto:
    Sląsk
    powiedzmy , a tam jest transmisja ASDL to stare rozwiazania
     
  20. olmar

    olmar Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-02 15
    Postów:
    157
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    norwegia
.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. tryb zczytywania bledow espero