1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Demontaż skrzyni biegów w audi a4 b5 1.6 - tutorial

Dyskusja w 'Układ napędowy' rozpoczęta przez użytkownika arni_warbus, 12-07 12.

  1. arni_warbus

    arni_warbus Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    5 189
    Docenione treści:
    687
    Miasto:
    PZ
    W dniu dzisiejszym wymieniliśmy sprzęgło w w/w aucie. Zdecydowałem się na to po 2 latach od dnia zakupu :). Zawsze wyczuwałem wibracje podczas przyspieszania, a szczególnie przy większych prędkościach. Poza tym pedał sprzęgła brał bardzo wysoko, co wskazywało na zużycie tarczy.
    Na początek proponuję zdjęcie obydwu przednich kół (ja tego nie zrobiłem), bo bardzo ułatwi to dostęp do śrub mocujących wewnętrzne przeguby napędowe, oraz umożliwi swobodne kręcenie półosiami. Następnie trzeba odkręcić przegub drążka zmiany biegów, (mocuje go tylko jedna śrubka M6) oraz drugi drążek który przykręcony jest na śrubę M10.
    Kolejny krok to wykręcenie lub obcięcie śrub katalizatora i wewnętrznych przegubów (zaznaczone na czerwono na zdjęciu)oraz demontaż łapy lewej(4 śruby na imbus nr 8, na rysunku na zielono):
    przeguby i kat.JPG
    Następnym moim krokiem było rozłączenie dwóch kostek elektrycznych na skrzyni z lewej strony skrzyni, odkręcenie śrubki mocującej wysprzęglik (M8) i jego podwieszenie żeby później nie przeszkadzał :
    wysprzęglik.JPG
    To była łatwiejsza część, a druga strona skrzyni wymaga już trochę więcej pomyślunku, odpowiednich narzędzi, szczupłych i silnych rąk i wyczyszczenia w środku śrubek na imbus :)
    Zaczynamy od odkręcenia 3 śrubek imbusowych osłony prawego przegubu (zaznaczonych na biało), a następnie możemy podłożyć lewarek pod skrzynię i dobrać się do 3 śrub mocujących łapę(na rysunku na czerwono), oraz dwóch śrubek M8 (na rysunku na niebiesko) i śruby centralnej M10 mocującej poduszkę do w/w łapy:
    prawa łapa.JPG
    Skoro skrzynka jest już oswobodzona, można się zabrać za odkręcanie śrub dookoła dzwonu, proponuję zacząć od podlewarowania skrzyni maksymalnie do góry żeby można było dojść do dolnych śrub i od nich zaczynamy odkręcanie, dalej już nie ma problemu, na rysunku poniżej zaznaczyłem lokalizację śrub dzwona:
    dzwon.JPG
    Jeśli waszym oczom ukaże się taki widok to znaczy że wyjęliście skrzynię :p
    A tak wygląda uszczelniacz wału korbowego, w samym środku mamy łożysko wałka sprzęgłowego, które polecam nasmarować przed montażem:
    uszczelniacz.JPG
    Poniżej parę fotek wyjętego sprzęgła:
    tarcz.JPG
    komplecik.JPG
    atak.JPG
    Jak widać powyżej była to już końcówka tarczy sprzęgłowej, pierwsze co powinno się rzucić wam w oczy to okładzina sprzęgłowa której powierzchnia robocza prawie się zrównała z nitami ją mocującymi, sprawdzamy również stan sprężyn czyli tłumików drgań skrętnych, które w przypadku mojej tarczy były maksymalnie luźne i powodowały wibracje silnika.
    Komplecik firmy SACHS kosztował 390 zł i spisuje się wzorowo, sprzęgło ciągnie prawie od dołu, do czego jak na razie nie mogę się przyzwyczaić, a świadczy o tym to że kilka razy w drodze do domu zgasł mi silnik , ale w sumie to siła przyzwyczajenia.
    SaciK, trebor70, Misiek oraz 1 osoba lubią to.
  2. SaciK

    SaciK Nowy

    Dołączył:
    4-10 12
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Witam,

    Jutro zabieram się za wymianę sprzęgła mam audi A4 B5 1,6 ADP mam nadzieje, że mi pomoże ten opis:) i że wszystko pójdzie gładko. Tylko mam pewną wątpliwość, mianowicie w zestawie sprzęgła, które kupiłem na tarczy nie ma sprężynek... trochę mnie to dziwi ponieważ myślalem, tarczę bez sprężynek szły do koła dwumasowego.. a tu takie coś.. wie Pan może coś o takim przypadku jak mój?

    Moje drugie pytanie brzmi czy warto też wymienić odrazu simering wału korbowego?
  3. arni_warbus

    arni_warbus Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    5 189
    Docenione treści:
    687
    Miasto:
    PZ
    , ja nie wymieniałem simeringu, bo nie ciekł ale to zalezy od ciebie, jesli go wymienisz to bedziesz mial pewnosc ze bedziesz mial spokój kolego, a co do tarczy ze sprężynkami, to ja mialem sprzeglo ze sprężynkami ze sztywnym kołem, poza tym w sklepie jak kupowałem to mi sprzedali od razu sprzęgło z tarczą ze sprężynkami do silnika ADP, ale na allegro znalazłem cos takiego: http://allegro.pl/dwumasa-sprzeglo-docisk-vw-passat-b5-audi-a4-1-6-i2613696171.html, z tym że silników o pojemnosci 1.6 bylo wiecej wiec moze kupiles sprzegło do silnika o innym kodzie
    SaciK lubi to.
  4. SaciK

    SaciK Nowy

    Dołączył:
    4-10 12
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    No, dzisiaj zabieram się za wymianę :) to na allegro przeraziło mnie :D czyżbym miał dualmass w tym audi?! nie spotkałem się żeby w benzynie 1,6 występowało koło dualmass! zwłaszcza że sprzedaje w sklepie motoryzacyjnym tym bardziej to jest dziwne.. ale miejmy nadzieje, że żadnego dualmassa nie będzie zamówiłem sobie już drugi rodzaj.. ten ze sprężynkami :). mam nadzieję, że jeśli wydrukuje sobie Pana opis i zdjęcia do garażu to nie naruszę Ustawy o Prawie Autorskim :)

    Pozdrawiam.
  5. arni_warbus

    arni_warbus Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    5 189
    Docenione treści:
    687
    Miasto:
    PZ
    a drukuj chłopie, życzę powodzenia i cierpliwości przy odkręcaniu łap skrzyni :D
  6. SaciK

    SaciK Nowy

    Dołączył:
    4-10 12
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    No już mam skrzynie na glebie. Jednakże śruby łączące skrzynię z silnikiem są troche w innym układzie niż na Pana zdjęciach ale to nic, najważniejsze aby ponumerować sobie jakoś te śruby hehe. a Jeśli chodzi o łapy skrzyni to powiem szczerze nie sprawiły one trudności, trzeba było poprostu odkręcić dwururke od kolektora wydechowego tam wyżej niż to zrobił Pan i dojście jest idealne! aa i dobra wiadomość! mam sztywne koło!! :D

    Pozdrawiam i dziękuję za rady
  7. arni_warbus

    arni_warbus Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    5 189
    Docenione treści:
    687
    Miasto:
    PZ
    Ja też bardzo chętnie bym odkręcił dwururkę, ale miałem maksymalnie zardzewiałe śruby, więc wolałem sie pomęczyć z łapami. Również pozdro ;)
  8. trabi601s

    trabi601s Nowy

    Dołączył:
    29-11 13
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Rumia
    Czemu odkręcałeś katalizator? Ja w weekend się zabieram za taką prace tylko że u mnie "fachowiec" zespawał kat z dwururką ...
  9. arni_warbus

    arni_warbus Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    5 189
    Docenione treści:
    687
    Miasto:
    PZ
    bo kat mi stał na drodze do wywalenia skrzyni, nie pamiętam za dokładnie, ale najchętniej to bym wtedy wyciągnął całą dwururkę bo mi przeszkadzała w wykręceniu jednej cholernej śrubki bodajże od łapy, tym moim rozkręcaniem się za bardzo nie kieruj, poprostu wykręć to co będzie Ci stało na drodze, ja zawsze wykręcam za dużo ale to z drugiej strony dobrze bo nic mi nie przeszkadzało potem przy wkładaniu skrzyni, miałem elegancko dużo miejsca na poruszanie na boki
  10. trabi601s

    trabi601s Nowy

    Dołączył:
    29-11 13
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Rumia
    też zawsze za dużo wykręcam po co mam sobie łapy drapać... tylko się martwię tym moim spawanym złączem jak będzie trzeba to muszę całość zdemontować ...
  11. arni_warbus

    arni_warbus Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    5 189
    Docenione treści:
    687
    Miasto:
    PZ
    ja też myślałem nad zdemontowaniem całości ale się przeraziłem jak zobaczyłem nakrętki :eek:
  12. trabi601s

    trabi601s Nowy

    Dołączył:
    29-11 13
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Rumia
    i to jest właśnie to przyjaciółka mechaników korozja :p jak wymienię to dodam foty z naprawy
  13. trabi601s

    trabi601s Nowy

    Dołączył:
    29-11 13
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Rumia
    Sprzęgło już prawie wymieniłem ale :( jedno ale wkładając skrzynie ułamałem wysprzęglik tak było by więcej miejsca gdyby nie dwururka... Wymieniałem łożysko wałka sprzęgłowego w wale i uszczelniacz na wale, a w skrzyni uszczelniacze półosi oraz wodzika zmiany biegów. Musiałem uszczelnić jeszcze obudowę mechanizmu różnicowego niby się tylko lekko pociło z tego połączenia i z wodzika zmiany biegów a w skrzyni brakowało 1,2L oleju :) sorry za jakość zdjęć :) DSC_0133[1].jpg idealna wysokość :p bez problemu zrobiłem to wszystko sam a co do wysokości auta idealna
    DSC_0133[1].jpg DSC_0135[1].jpg
    U mnie tak ładnie wygląda skręcona dwururka z katalizatorem :)
    DSC_0136[1].jpg
    Uszczelnienie obudowy mechanizmu różnicowego.
    DSC_0139[1].jpg
    DSC_0138[1].jpg Tarcze sprzęgłowe.
    DSC_0143[1].jpg
    Nowy uszczelniacz i łożysko.
    DSC_0148[1].jpg
    A to już nowe założone sprzęgło :)
    arni_warbus lubi to.
.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. wymiana sprzęgła audi a4 b5

    ,
  2. demontaż skrzyni biegów passat b5

    ,
  3. wymiana skrzyni biegów audi a4

    ,
  4. wymiana sprzęgła audi a4 1.6,
  5. wymiana sprzęgła w audi a4,
  6. audi a4 b5 wymiana skrzyni ,
  7. jak wsiąść skrzynie z audi a4,
  8. a4 b5 wymiana sprzęgła,
  9. wymiana skrzyni biegow,
  10. wyciąganie skrzyni audi,
  11. wymiana sprzegła passat 1.6,
  12. jak wymo towac skrzynie biegow z pasata b5,
  13. passat b5 jak wyjac skrzynie,
  14. A4 b5 wymiana skrzyni,
  15. lozysko passat b5 skrzynia biegow,
  16. wyjecie skrzyni biegów a4 1.6,
  17. sprzęgło audi a4 1.6,
  18. passat b5 wymiana skrzyni i podwieszenoe silnika,
  19. jak odkręcić skrzynie a4,
  20. jak zamontować skrzynie a4