1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Disel e46 zmulony od dołu , dużo pali

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika marcinbmw, 17-10 17.

  1. marcinbmw

    marcinbmw Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 17
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    jasło
    Witam wszystkich mam problem z moim autem , BMW e46 320d 136 km, kiedy je kupiłem auto było strasznie słabe po pół roku takiej jazdy zrobiłem chipa auto ładnie ciąglo od dołu nie było problemu oprócz duzego spalania i kopcenia na czarno to była wina pompy , po chipie 2 dni i padła pompa wtryskowa wiec regeneracja i teraz minimalne spalanie naprawdę jadąc emerycko żeby jak najmniej spalić wynosi 9l jadąc w taki sposób ta sama trasa druga taka bmką z dokładnie takim samym silnikiem spalanie wynosi 5,8l auto ciężko odpala chwile pokręci i zapala bez kulawienia za każdym razem po odpaleniu puszcza siwego dyma i jest strasznie zmulone na dolnych obrotach tak ze pod górkę na zimnym silniku niemam szans ruszyć bez rozgazowania do 2000 obrotów wtedy auto ruszy z bólem , po rozgrzaniu problem teoche maleje ale występuje nadal , co radzicie ?
     
    Ostatnio edytowano: 17-10 17
  2. Mattii

    Mattii Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-02 14
    Postów:
    726
    Docenione treści:
    75
    Miasto:
    Maszewo
    Radzimy zacząć od diagnostyki kompem.
     
  3. marcinbmw

    marcinbmw Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 17
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    jasło
    Komp pokazuje egr ale on chyba by niemal takiego wpływu na spalanie a w szczególności na palenie ? Ponieważ gdy nie działa jest on zamknięty jedynie może się nie otwierać

    Komp pokazuje egr ale on chyba by niemal takiego wpływu na spalanie a w szczególności na palenie ? Ponieważ gdy nie działa jest on zamknięty jedynie może się nie otwierać
     
  4. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 198
    Docenione treści:
    186
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Kondycja silnika do sprawdzenia, wtryskiwacze. Głupotą bylo robienie chipa bez weryfikacji stanu silnika.
     
  5. Mesiek

    Mesiek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    PLE
    Tak egr się nie otwiera chyba że jest cały czas otwarte zdarza się tak. I wtedy efekt jak wyżej słabo pali słabo jedzie i wvl.
     
  6. brum brum

    brum brum Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    7-03 16
    Postów:
    690
    Docenione treści:
    112
    Miasto:
    daleko
    Po pierwsze to co za majster zrobił Ci chipa na motorze w takiej kondycji?? Po 2 to właśnie ten chip mógł pompę wykończyć, a może juz padała, tylko nie chce mi się wierzyć, ze tuner nie widział w parametrach i/lub wykresie wydatku pompy oraz tego, ze niedomaga(zresztą jeśli auto nie trzyma mocy fabrycznej to chip może tylko zaszkodzić, bo to oznacza, ze któryś z podzespołów juz się kończy, a tuner go jeszcze bardziej obciąża:D) chyba, ze było to robione na odpowiedzialność klienta....
    Co do spalania to rzuć to na komputer i zerknij w parametry, jeśli egr nie funkcjonuje prawidłowo to i przepływka może szaleć i i dawka będzie walona w cały świat.... (raczej więcej niż mniej:)). Przy okazji trzeba by popatrzeć na wtryski/korekty itp.
    No i trzeba się przyjrzeć temu tuningowi:D, bo jeśli ta pompa była wykończona to ktoś mógł dołożyć do dawki za dużo, a potem na sprawnej takie są efekty...
     
  7. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    3 427
    Docenione treści:
    455
    Miasto:
    Szczecin
    Kto to BMW naprawia właściciel czy warsztat ?
     
  8. marcinbmw

    marcinbmw Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 17
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    jasło
    Sam robiłem z kompem konty wttysku ustawione i wgl przed chipem jeździłem po różnych macherach i żaden nie potrafił stwierdzić usterki , wiec ostateczność chip tuner patrzył na parametry pod kompem i mówił ze silnik w super kondycj sam sprawdzałem ciśnienia na sylindraxh podmienialem.przeplywki elektrozawory egr'a i różne pierdoly i efektu nie było , więc ten chip i teraz awaria nikt nie potrafi powiedzieć co jest nie tak co do mocy przed chipem nic nie ruszyło co do spalania nie wiem jak po przekladanie egr bo nie zwracałem uwagi na spalanie tylko. Na moc
     
  9. Mesiek

    Mesiek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    PLE
    Więc wracamy do początku przywracamy fabryke i przyprowadzamy auto do stanu.
     
  10. marcinbmw

    marcinbmw Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 17
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    jasło
    A i jeszcze jedno mam wywalone ktalizatory od zakupu auta może to ma jakiś wpływ ?
     
  11. Mattii

    Mattii Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-02 14
    Postów:
    726
    Docenione treści:
    75
    Miasto:
    Maszewo
    Nie
     
  12. marcinbmw

    marcinbmw Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 17
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    jasło
    Moze wtryski dać jeszcze do sprawdzenia ?
     
  13. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 704
    Docenione treści:
    209
    Miasto:
    Lubliniec
    A kto Ci robił chipa jak auto w takim stanie?. Wtryski sprawdź jak najbardziej choby korekty
     
  14. Mesiek

    Mesiek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    PLE
    Panowie te egzemplarze rzadko dobrze chodzą na oryginalnych mapach. Tego się nie dotyka!!! Nikt nie widział e46 2.0 136 z krzyczącym sterem usterka pamięci eeprom. Tam ciągle coś nie pasuje nawet zmiana przepływki na pozmianową kończy się przeprogramowywaniem softu. Niech się wypowie jakiś fachman który pracuje na ids ile razy to robił.
     
  15. marcinbmw

    marcinbmw Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 17
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    jasło
    Jak mogę wgl zweryfikować ta przepływie czy dobrze odczytuje ?
     
  16. brum brum

    brum brum Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    7-03 16
    Postów:
    690
    Docenione treści:
    112
    Miasto:
    daleko
    Co by nie było to pracuje się na danym egzemplarzu i nie ma co z góry zakładać. Po pierwsze to tak jak juz ktoś wyżej pisał na poczatek powrót do fabryki i wtedy od nowa zacząć diagnostykę. Nie odczyt błędów tylko diagnostykę.... Cudów nie ma i jeśli ma faktycznego muła to na dobrym sprzęcie diagnostycznym będzie widać co jest nie halo(oczywiście też trzeba wiedzieć gdzie patrzeć), bo bardzo wątpliwe jest aby wszystko było cacy a auto mające prawie 140 kuca nie jedzie. Zacząć od tego co juz było, przepływka, wtryski/korekty, ciśnienie, egr itd... Pisałeś, ze po starcie jest siwy dym czyli pewnie dawka jest przelana...
    Co do przepływki to testerem diagnostycznym na wolnych i pod obciązeniem albo multimetr i dzida:)
     
  17. Mattii

    Mattii Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-02 14
    Postów:
    726
    Docenione treści:
    75
    Miasto:
    Maszewo
    Tak z ciekawości. Na czwartym biegu z butem w podłodze ile pokazuje ekonomizer?
     
  18. Mesiek

    Mesiek Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    269
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    PLE
    Właśnie ekonomizer na czwartym biegu i pełnym bucie powinien zamknąć skalę na 20l. W innym przypadku rwij przepływkę. Pamiętaj że tam były dwa rodzaje przepływek do starszej i nowszej wersji softu. Wiara nie wie kombinuje a auto jak nie jedzie tak nie jedzie.
     
  19. Misiakowski

    Misiakowski Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    498
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Gdansk
    kolego a moze wyjmij smok z baku zobacz czy zasyfiony potem kolektor przemyj i uszczelnij porzadnie ... kiedys walczylem z jedna taka zagladane bylo wszedzie i wszedzie syf az w koncu czujnik walka rozrzadu na ory wymienilem i zaczelo smigac...
     
  20. marcinbmw

    marcinbmw Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    10-02 17
    Postów:
    33
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    jasło
    Kolektory juz mylem IC tez wszytko od doładowania czyste , turbo tez ducha a uszczelnienia ie świeże po
    Wymianie pompy bo trzeba było zdjąć

    Pompa w baku tez była już zamieniana przed chipem

    A prEplywka jaki powinna mieć nr w przed lifcie 1999

    Ekonomizer pokazuje ful na 4 biegu

    Ten motor niema czujnika położenia wałków jedynie wału
     
    Ostatnio edytowano: 18-10 17