1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Falujące obroty Audi A4 B5 1.8T AJL FILM

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika JawoR, 6-02 13.

  1. JawoR

    JawoR Nowy

    Dołączył:
    11-06 12
    Postów:
    25
    Docenione treści:
    0
    Witam, mam mały problem z obrotami w Audi A4 B5 1.8T 180KM. Chodzi o to, że obroty falują po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy. Szybko opadają i spadają bardzo nisko, wręcz wymuszając zadrganie samochodu i wracają do normy. Podobny problem też jest podczas odpalania na ciepłym, ma problem z wejściem na właściwe 800-900tyś obrotów.

    Filmy ukazujące co mam na myśli:






    Pozdrawiam
  2. old1977

    old1977 Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    20-01 13
    Postów:
    758
    Docenione treści:
    124
    auto jest zagazowane?przyczyn może być kilka kończąca się cewka,brudna przepustnica?jak jesteś z jawora na dolnym śląsku podjedź do mnie zrobimy diagnostykę kontakt na pw
  3. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 274
    Docenione treści:
    295
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    Mi to wyglada na zabrudzenie przepustnicy na 30% a 60% stawiam na problem z ukladem sterowania zaworem recyrkulacji DV czyli ten w rurze za turbo co puszcze cisnienie zpowrotem do dolotu.
    Efekt masz taki jak ja kiedy zmienilem ori DV recyrkulacyjny na w pelni atmosferyczny. W momencie odjecia gazu zawor upusza nadcisnienie zeby zapobiegac uderzeniu fali zwrotnej ''surge''. Jesli zawor masz brudny to ma on problem z zamykaniem sie i upuszcza za duzo powietrza przez co silnik prawie gasnie.

    Powodem moze tez byc sterowanie podcisnieniem, np zle pracujacy zawor sterujacy ktory za pozno odcina sterowanie DV i trzyma go o dajmy na to 1/2-1 sekunde za dlugo na otwarciu.

    O ile pamietam w tym silniku sterowanie pochodzi z zaworu N18 i N75 a nie z kolektora.
    Na poczatek sprawdzil bym manualnie DV czy preskosc pracy jest taka sama w gore i w dol, a pozniej rozbieranie i czyszczenie N75 i N18 +pewnie nowe wezyki.
  4. Pietrek

    Pietrek Uczestnik

    Dołączył:
    24-01 13
    Postów:
    321
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Mazury
    ja też stawiałbym na przepustnicę, podobny problem wystąpił w jednym oplu zafirze i wyczyszczenie przepustnicy pomogło
  5. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 274
    Docenione treści:
    295
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    Tak, ale tu jest silnik 1.8T i one maja swoje charakterystyczne wady tak ze przepustnica to bardzo male prawdopodobienstwo. Wiekszosc marek ma swoje usterki ktore objawem kreuja sie na standard a przyczyna jest zupelnie co innego;)

    Swoja droga czy ten twoj to amerykaniec? AJL chyba szly tylko na ameryke w europie 1.8T mialo 150km (passat, golf, skody, seaty, A3 a4 a6...) lub 180km w TT lub 225km w TT tyle ze w TT jest poprzeczniak a u ciebie wzdluzny chyba prawda?No chyba ze ktos przelozyl silnik z TT i skrzynia z A4 jest?
  6. Pietrek

    Pietrek Uczestnik

    Dołączył:
    24-01 13
    Postów:
    321
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Mazury
    faktycznie, opelek to był 1,8 16V, a w tym Audi to często może być elektronika, jak wspominałeś
  7. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 274
    Docenione treści:
    295
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    Nie tyle elektronika co zasyfione zawory sterujace podcisnieniem;)
  8. ciamajda

    ciamajda Nowy

    Dołączył:
    9-02 13
    Postów:
    17
    Docenione treści:
    0
    sprawdź zawór przy serwie
  9. Azazello

    Azazello Początkujący

    Dołączył:
    11-02 13
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Warszawa
    Najlepiej zrobić logi statyczne i dynamiczne i wtedy będzie wiadomo co mu w duszy gra
  10. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 274
    Docenione treści:
    295
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    No z tymi dynamicznymi to ostroznie jesli cos nie gra;)
  11. Azazello

    Azazello Początkujący

    Dołączył:
    11-02 13
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Warszawa
    Jak ktoś to robi co się zna nic się nie stanie bo bez tego ani rusz a szukać na ślepo i myśleć co to może być podejrzewam że nie jest to N75 bo by przeładowywało i łapał tryb awaryjny.
  12. rado747

    rado747 Początkujący

    Dołączył:
    25-01 12
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Polska
    Przepustnica to raczej tylko na wolnych obrotach by obroty falowaly i moglby gasnac, ja obstawiam tak jak Pogotowie : zawór recyrkulacji
  13. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    10-05 12
    Postów:
    3 274
    Docenione treści:
    295
    Miasto:
    Holmes Chappel UK
    Jak moze przeladowywac jak N75 nie steruje? Chyba raczej niedoladowuje jak jest on uszkodzony;)

    Wierz mi, czy sie znasz czy sie nie znasz jak zrobisz statyczne to wystarczy bo bedzie widac zaburzenia, a dynamiczne moga zakonczyc sie powrotem na lawecie;)
  14. spec_50

    spec_50 Początkujący

    Dołączył:
    25-02 13
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Chrzanów
    Miałem bardzo podobny problem /A4B5 1,6 AHL -benzyna i gaz/. Sprytny diagnosta postawił na przepustnicę.Wyczyścił i jest OK. Wychodziło z diagnozy,ze chodzi o jakiś kąt otwarcia,było ponad 11 st. a ma być ok. 4 st. Zabrudzona przepustnica.

    Pozdrawiam!
  15. inodiag

    inodiag Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    16-12 12
    Postów:
    1 874
    Docenione treści:
    262
    Miasto:
    Dąbrowa Biskupia
    a przepływka ?
  16. spec_50

    spec_50 Początkujący

    Dołączył:
    25-02 13
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Chrzanów
    Wcześniej sprawdzałem u innego diagnosty /Vag-COM/,wychodziło,ze coś jest z "przepływką" , ale ten drugi stwierdził innym programem ,bardziej profesjonalnym,że jest OK.Nie znam się na tym,ale powiedział mi,że jakimś środkiem wyczyści-odświerzy przepływkę,chociaż nie stwierdził na niej błędu.Taka rutynowa po przebiegu 170 tys.,kontrola i odświeżenie przepływomierza.Sorry,ale nie zgłębiałem tego ,co dokładnie z nią robił.W kazdym razie, auto chodzi bez zarzutu.Obroty w porządku,ustabilizowane,obrotomierz nie wariuje.
  17. inodiag

    inodiag Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    16-12 12
    Postów:
    1 874
    Docenione treści:
    262
    Miasto:
    Dąbrowa Biskupia
    odkręć przepływkę i obróć ją w obudowie i z pewnością będzie reakcja
  18. JawoR

    JawoR Nowy

    Dołączył:
    11-06 12
    Postów:
    25
    Docenione treści:
    0
    U mnie się samo naprawiło. Automatyczna adaptacja przepustnicy po odpięciu zasilnia :)
  19. adamarr

    adamarr Początkujący

    Dołączył:
    13-02 13
    Postów:
    22
    Docenione treści:
    1
    Może to być także zanieczyszczona przepustnica. U mojego kolegi tak było i musiał ją wymienić.
.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. falujace obroty audi a4 b5 1.8

    ,
  2. przepustnica audi a4 b5

    ,
  3. audi a4 b5 falujace obroty

    ,
  4. audi a4 b5 skacza obroty,
  5. przepustnica audi a4,
  6. spadajace obroty audi a4,
  7. spadaja obroty audi a4 b5,
  8. audi a4 1.8 faluja obroty,
  9. 1 8t falujace obroty,
  10. audi a4 b5 czyszczenie przepustnicy ,
  11. Jak sprawdzic przepływomierz 1.8t ajl,
  12. audi a4 b5 problem z obrotami,
  13. sprzęgło audi a4 b5 1.8t,
  14. silnik 1.8t ajl,
  15. audi a4 1.8 t uszkodzona przepustnica,
  16. powod falowania obrotów na lpg audi a4b5,
  17. audi a4 b5 1.8 t adaptacja przepustnicy,
  18. audi a4 b5 1.8 t ile na zaworow,
  19. audi a4 b5 spadają obroty,
  20. audi a4 b5 1.8 nie trzyma obrotow