1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Folowanie obrotów - Audi A4 B5 ADR 125 KM (gaz stag 4)

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika LosPedros93, 21-12 16.

  1. LosPedros93

    LosPedros93 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-12 16
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Niemce k/lublina
    Witam wszystkich. Bardzo długi czas zmagam się z problem, który można zobaczyć na poniższym filmiku. Chodzi o to, że jak dodam gazu na biegu jałowym to obroty zejdą do 400-500 i wrócą do normalnego poziomu 880. Objawia się to również strasznym szarpnięciem samochodu. Przykładowo podczas jazdy 100km/h na 5 puszcza się pedał gazu to samochodem najpierw szarpnie a dopiero później zacznie normalnie zwalniać. Podczas tego szarpnięcia czuć ruch drążka do zmiany biegów. Tak samo jest przy ponownym dodaniu gazu - również szarpie. Dodam że występuję to zarówno na gazie jak i na benzynie. Po drodze wyszła jeszcze sprawa z wypadaniem zapłonu i okazało się ze cewka się rozwaliła. Został wymieniony cały układ zapłonowy (cewka, przewody,świece). Problem jest nadal taki sam. Mechanik podejrzewał, że mapa sterownika silnika się rozjechała od gazu ale niby wyzerował komputer i mówi żeby przejechać co najmniej 200 km na benzynie. Tylko, że przejechałem już 100 km na tej benzynie i jak dla mnie cały czas jest tak samo, teraz okres świąteczny więc mechanik nie będzie pracował a ja mam trochę wolnego. Może ktoś się borykał z czymś takim? Rzeczy które wymieniłem od czasu kiedy się męczę z tymi obrotami:


    -Przepustnica
    -Przepływomierz
    -Sonda lambda
    -Odma
    -Układ zapłonowy
    -Poduszki pod silnikiem i skrzynią

    Link do filmiku:
     
  2. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 283
    Docenione treści:
    227
    Miasto:
    Zielona Góra
    Błędy?
    Kiedy robiony rozrząd?
    Sprawdź szczelność kolektora ssacego, minimum na tych gumkach lacznikach
     
  3. LosPedros93

    LosPedros93 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-12 16
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Niemce k/lublina
    Błędów komputer teraz nie wyrzuca. Rozrząd robiony około 50 tys temu więc tak na prawdę w połowie swoje żywota jest.
     
  4. komar200

    komar200 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    975
    Docenione treści:
    113
    Miasto:
    grudziadz
    sprawdz zaworek na listwie wtryskowej oraz same wrtyski
     
  5. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 283
    Docenione treści:
    227
    Miasto:
    Zielona Góra
    Teraz? A jakie wyrzucił wcześniej?
    To, że robiony nic nie znaczy.

    Pisał, że występuje na dwóch paliwach
     
  6. komar200

    komar200 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    975
    Docenione treści:
    113
    Miasto:
    grudziadz
    sprawdz zaworek na listwie wtryskowej jak i tez same wtryski
     
  7. LosPedros93

    LosPedros93 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-12 16
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Niemce k/lublina
    Błąd był od sondy lambda, ale po wymianie już się nie pojawił. Jak się problem zaczął to może na tym rozrządzie samochód miał przejechane 40 tyś.
     
  8. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 013
    Docenione treści:
    1 826
    Miasto:
    Sląsk
    Wygląda na to że sterownik nie może ogarnąć parametrów bo koryguje ale zanim skoryguje opadają obroty , jest tam kolektor z tworzywa ?
     
  9. komar200

    komar200 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    975
    Docenione treści:
    113
    Miasto:
    grudziadz
    a czujnik temperatury próbowałes podmienic , nieraz nie pokaże błedu a potrafi broic ja tak miałem w passacie b5 i po wymianie pomogło
     
  10. MotoFan

    MotoFan Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    16-03 16
    Postów:
    240
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Rzeszów
    Adres strony:
    Wymienianie podzespołów na widzimiesię jest bez sensu. Jeśli w parametrach temperatura jest prawidłowa to po co wymieniać??

    Błędów przypisanych dla sondy lambada jest kilkadziesiąt i wiele z nich nie musi oznaczać niesprawnej lambdy, a całkiem innego elementu lub innej usterki.

    Może ta nowa lambada zbyt wolno oscyluje??
    Jakie są korekcje i wskazania lambdy na jałowym biegu??
     
  11. LosPedros93

    LosPedros93 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    21-12 16
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Niemce k/lublina
    Według mechanika po wymianie sondy było z nią wszystko ok ale postaram się ją jutro sprawdzić sam. Jeszcze jednym objawem, o którym wcześniej nie wspomniałem jest to, że jeżeli skręcę maksymalnie kierownicą to obroty również spadają tak samo jak w momencie spadku obrotów po wciśnięciu gazu. Wiem, że normalny jest delikatny spadek ale mnie spadają do może 300 obrotów po czym wracają i stabilizują się do normalnej wartości
     
  12. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 013
    Docenione treści:
    1 826
    Miasto:
    Sląsk
    Nie działa system korekty wolnych obrotów .. nie było robionego dopasowania przepustnicy ? i penie używka wstawiona potencjometry przepustnicy sprawdzone ? .