1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Ford Focus C-MAX 1.6 TDCI nie odpala

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika stefan6610, 4-05 13.

  1. stefan6610

    stefan6610 Nowy

    Dołączył:
    4-05 13
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Witam tak jak w temacie mam c-maxa z motorem 1.6 tdci z 2006r auto kręci ale nie odpala. Przyznaje że nie miałem zbyt wiele do czynienia z tym motorkiem od strony mechanicznej. Autko ma ponad 200tys km przejechane co może być już nieco odczuwalne dla silnika. Mam wrażenie jakby autko przestawione było na rozrządzie. Nie wiem czy to możliwe w tym silniku wiem że dolna część rozrządu jest na łańcuszku a reszta na pasku ale nie dysponuje danymi na temat poprawnego ustawienia tego rozrządu. Wypowiedzcie się w temacie jeśli możecie wesprzyjcie schematem i opisem poprawnego ustawienia rozrządu. Z góry wielkie dzięki za pomoc :)
  2. ur3an

    ur3an Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    23-09 11
    Postów:
    426
    Docenione treści:
    113
    Miasto:
    Zdzieszowice
    Podaj więcej danych silnika
  3. Kuba-majster

    Kuba-majster Początkujący

    Dołączył:
    27-01 13
    Postów:
    35
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Wrocław
    Silnik zapewne PSA czyli 1.6 hdi.Na dolnym kole masz masz otworek ma być on na godzinie 12 i wchodzi tam wiertełko 4 albo 5 mm na kołach od pompy i od wałka masz też takie otworki które muszą się zgadzać.Łańcuchem masz połączone obydwa wałki w głowicy ale łańcuch raczej nie przeskoczył.Sprawdź rozrząd i jak jest dobrze ustawiony to sprawdź ciśnienie w cylindrach,bo w tych silnikach lubią rozlatywać się popychacze.
  4. stefan6610

    stefan6610 Nowy

    Dołączył:
    4-05 13
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Nom szczerze powiem że sam wątpię w rozrząd. Co do obiawów auta to można obracać wałem ale w momencie próby odpalania autka silnik kręci ale mam wrażenie jakby na którymś cylindrze nie trzymał kompresji. Zastanawiam się też czy nie wypalił się któryś z zaworów. Wziąłem na testy troszkę ropy i mam wrażenie że w ropie są śladowe ilości oleju. Co do Samego silnika miałem świadomość że to motor PSA ale nie miałem nigdy przyjemności robić takiego silnika więc przyznaje szczerze że nie wiem jaki są różnice w budowie pomiędzy 1.6 HDI a 1.6TDCI w 1.6 HDI robiłem wtryski i ecu ale nie zagłębiałem się dokładnie w tematy mechaniczne.
  5. Kuba-majster

    Kuba-majster Początkujący

    Dołączył:
    27-01 13
    Postów:
    35
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Wrocław
    Te silniki różnią się tylko osprzętem i to nie zawsze.Najważniejsze to ustaw rozrząd,zmierz ciśnienie na cylindrach,ja obstawiam ze mogły pospadać dźwigienki bo to częste w tych motorach ewentualnie czasami da się coś zaobserwować przez wlew oleju.Bo w tym silniku pokrywa zaworów jest zintegrowana i trzyma też wałki.
  6. stefan6610

    stefan6610 Nowy

    Dołączył:
    4-05 13
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Ok to pozostaje mi zakończyć jutro zabawę z elektroniką w zafirce i zabrać się ostro za tego c-maxa. Macie może schemacik z opisem do tego rozrządu?
  7. spawacz

    spawacz Uczestnik

    Dołączył:
    21-04 13
    Postów:
    237
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    Tąpkowice (lotnisko Pyrzowice)
    Z tego co pamiętam to 1,6 TDCI jest na pasku rozrządu, dopiero wyższe pojemności są na łańcuchu
  8. ur3an

    ur3an Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    23-09 11
    Postów:
    426
    Docenione treści:
    113
    Miasto:
    Zdzieszowice
  9. spawacz

    spawacz Uczestnik

    Dołączył:
    21-04 13
    Postów:
    237
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    Tąpkowice (lotnisko Pyrzowice)
    znalazłem coś takiego 1,6TDCI.jpg Rozrząd focus.jpg
    stefan6610 lubi to.
  10. spawacz

    spawacz Uczestnik

    Dołączył:
    21-04 13
    Postów:
    237
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    Tąpkowice (lotnisko Pyrzowice)
    Widzę że ur3an (jego awatar mnie rozprasza) mnie wyprzedził
  11. mathiass

    mathiass Uczestnik

    Dołączył:
    1-10 11
    Postów:
    552
    Docenione treści:
    54
    lancuszkiem masz spiete tylko walki rozrzadu, reszta jest na pasku, pompy WC nie musisz ustawiac, dol tak jak piszesz na godz 12 , gora np ma wiertlo 8 i jest git, sprawdz czy kolo sygnalowe na wale korobowym nie jest uszkodzone jesli tak to cale kolo zebate do wyzucenia, a jesli cos bylo robione przy wtryskach, filtrze paliowa to one zajefajnie zapowietrzaja sie - walczylem z odpaleniem po wymianie wtrysku 3 godziny masakra z pompy dziwnym trafem zniknela cala ropa hehe dziwna konstrukcja psa
  12. Auto-Port

    Auto-Port Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    3-02 12
    Postów:
    1 475
    Docenione treści:
    300
    Miasto:
    KALISZ
    a ze tak spytam patrzałeś ciśnienie na listwie podaczas kręcenia w live data ??
  13. elvis102

    elvis102 Uczestnik

    Dołączył:
    23-11 12
    Postów:
    150
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    KrK
    Moze po prostu wtrysk padł ?? Wypada przelewy zmierzyć..
  14. stefan6610

    stefan6610 Nowy

    Dołączył:
    4-05 13
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Auto ma fizycznie uszkodzone dwa wtryski po ich demontażu widać to gołym okiem. Mam wersje z DPF zamówiłem już komplecik wtrysków założymy i zobaczymy jak wówczas autko będzie się zachowywać. Przy okazji dojrzałem że w układzie paliwowym pokazuje się powietrze więc przejrzę go w poszukiwaniu nie szczelności
  15. elvis102

    elvis102 Uczestnik

    Dołączył:
    23-11 12
    Postów:
    150
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    KrK
    Czyli podpowiedź była dobra :)
  16. stefan6610

    stefan6610 Nowy

    Dołączył:
    4-05 13
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Tak kolego podpowiedź była trafna ale jak się potem okazało uszkodzenie wtrysku było raczej efektem niepoprawnego demontażu na francuskiej ubezpieczalni. Wtryski zrobione autko odpala ale nie pracuje jak należy. Po szczegółowej rozbiorce okazało się że dobrze myślałem Francuzi dobrze wiedzieli że coś jest zdrowo nie tak. Bo okazało się że motorek nosi ślady podtarcia.
.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. ford focus c-max 1.6 tdci opinie

    ,
  2. ford focus c-max nie odpala

    ,
  3. c max 1.6 tdci opinie

    ,
  4. ford focus nie odpala diesel,
  5. ford focus 1.6 tdci nie odpala,
  6. ford c-max nie odpala,
  7. 1.6 tdci nie odpala ,
  8. ford focus c-max 1.6 tdci wymiana rozrządu,
  9. 1.6 tdcu nie odpala,
  10. focus 1.6tdci pokrywa zaworów,
  11. nie odpala focus 1.6 tdci,
  12. 1.6 hdi nie odpala,
  13. dwa wtryski nie pracuja focus,
  14. ford c-max 1.6 tdci kreci a nie odpala,
  15. focus 1.6 nie odpala,
  16. 1 6tdci nie odpala,
  17. wtryskiwacze focus 1.6 tdci,
  18. demontaż ramy silnika astra g 2.0 di,
  19. focus c-max tdci nie odpala,
  20. ford focus 1.6 tdci pasek czy lancuch