1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ford S-Max 1.8TDCI 125KM - Błąd P010F brak mocy

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Flip_xxx, 22-12 16.

  1. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    Witam jestem posiadaczem od jakiegoś czasu Forda S-max 2006R silnik 1.8TDCI 125KM, auto sam sprowadziłem z Francji z uszkodzonymi wtryskami. Problem jaki posiadam to błąd P010F. Od razu chcę nadmienić, przeczytałem wszystkie tematy odnośnie błędy P010F i nigdzie na forum nie ma odpowiedzi.

    Jakie są objawy :

    - rano przy obecnych mrozach auto po odpaleniu praktycznie nie reaguje na pedał gazu, musi się rozgrzać trochę abym mógł wyjechać z bramy (oczywiście pali bez problemu)

    - turbina raz działa raz nie, takie mam odczucia, przy obrotach powyżej 3000 pokazuję usterkę silnika i błąd zapisany jako P010F (czujnik masy lub objętości przepływu powietrza, korelacja A/B, błąd korelacji)

    - gdy jadę normalnie i nie daję gazu do oporu to turbo powyżej 2000 obrotów działa normalnie ale dopiero na biegach 3,4,5,6 na 1 i 2 obroty dość szybko idą w górę i trzeba przełączyć bieg i mam wrażenie, ze turbina jest wyłączona

    Problem ogólnie polega na tym iż turbina nie działa prawidłowo, auto nie posiada mocy jakiej powinien mieć, a rano jak auto jest zimnie nie dość, że nie reaguje na pedał gazu prawidłowo to nie ma mocy.

    Co zrobiłem/wymieniłem :

    - regeneracja wtryskiwaczy
    - wymiana (używany) egr'a bo był ukręcony ten wirnik, oczywiście też go zaślepiłem
    - regeneracja turbiny
    - regeneracja nastawnika turbiny
    - wymiana rury dolotowej ( co ciekawe była bez czujnika temperatury powietrza dolotowego, a czujnik był podłączony i wisiał obok silnika)
    - sprawdzony cały układ powietrza rurki, rureczki wszystko dosłownie
    - podpinałem nowy przepływomierz, map sensor, czujnik temperatury dolotowej i wszystkie czujniki które są związane z powietrzem.
    - sterownik silnika był wyjęty i sprawdzony pod kątem modyfikacji/rzeźby okazało się jest oryginalny soft i nic nie modyfikowany.

    Co mnie zastanawia :

    - auto po odpięciu przepustnicy nie pokazuje żadnych błędów, nie ma tez komunikacji z przepustnicą, nie działa w ogóle przy gaszeniu auta, gruszka stoi w miejscu
    - nie widzi czujnika temperatury doładowania, podłączając pod KTS'a nie widzi go w ogóle a pod Delphi widzi ale tylko jako 3.5V po odłączeniu jego pokazuje 5V ale nie pokazuje temperatury, po podłączeniu pod ForScan widzi tylko IAT a IAT2 nie jest widoczny.

    Mechanik już nie może sobie poradzić jedyne co jeszcze zaproponował, sprawdzić czy kable od sterownika które idą wzdłuż podłużnicy czy nie są zgniłe jeśli nie to wgrać nowy soft jeśli nie pomoże to wymienić sterownik na nowy.

    Szczerze mówiąc przeczytałem wszystkie tematy związane z turbo dziurami, błędem P010F ale w żadnym temacie nie było odpowiedzi, były sugestię na dziurę w układzie powietrza ale wszystko zostało sprawdzone.

    Najbardziej co mnie zastanawia to przepustnica która w ogóle nie działa i żaden program jej nie widzi i tego czujnika temperatury doładowania z tego co wiem jeden jest na rurze która wychodzi z kolektora a drugi jest w przepływomierzu.
     
  2. Mikrobi

    Mikrobi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-12 13
    Postów:
    332
    Docenione treści:
    33
    Na początek niech mechanik sprawdzi w parametrach rzeczywistych jakie jest ciśnienie w dolocie i na listwie w czasie jazdy przy pełnym obciążeniu czy bardzo odbiega od wymaganych. A rano jak nie reaguje na gaz też niech zobaczy ciśnienie na listwie czy jest stabilne ewentualnie rano sprawdzić mu przelewy.
     
  3. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 683
    Docenione treści:
    286
    Se zaslepil egr i cieszy sie jak dziecko:) Zaslepienie EGR zawsze zostanie odkryte przez sterownik, poza tym blad dotyczy przeplywu powietrza i nie wiem w jakim celu grzebales w ukladzie paliwowym. Nie wiem co znaczy 'regeneracja nastawnika turbiny'.
    Jedz do kogos kto ma VCM, inaczej dlugo bedziesz z tym walczyl.
     
  4. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    Jakbyś przeczytał cały mój post to byś wiedział po co grzebałem w układzie paliwowym, kupiłem auto z uszkodzonymi wtryskami wiec dlatego oddałem je do regeneracji, jak nie wiesz co to jest nastawnik turbiny w Fordzie to widać Twoją odpowiedź na temat EGR'a, że zostanie wykryty aha ... VCM już był sprawdzany i nic niepokojącego nie wyszło tak btw.
     
  5. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 683
    Docenione treści:
    286
    Zaslepic EGR blaszka to mozesz w starym wentylu takie rzeczy robic. Nie wiem co to jest "regeneracja nastawnika turbiny" bo generalnie to sie wymienia na nowe/sprawne uzywane w przypadku pneumatykow i naprawa w przypadku serwomotorow.
    Masz blad odnosnie ukladu doladowania powietrzem, zaslepiony EGR sterownik bez problemu odkryje o ile sprawne sa pozostale elementy pomiarowe w tym ukladzie. A nie ma ich az tak wiele, przeplywka, czujniki cisnienia i temperatury.
    Wiele z takich usterek powoduje blad w pomiarze cisnienia doladowania. Ale skoro VCM nie pokazuje "nic niepokojacego" to spoko, powodzenia w walce:)
     
  6. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    Jak EGR nie był zaślepiony to też wywalało błąd P010F, a został zaślepiony dlatego, że na ciepłym silniku reaguje lepiej na pedał gazu, a bez zaślepienia auto w ogóle prawie nie jechało. Jeśli chodzi o nastawnik który steruje elektrycznie turbiną miał połamane ślimaki jeśli dobrze piszę i Firma która się zajmuję regeneracją takich elektrycznych nastawników mi to naprawiła to miałem na myśli :) Dobrze to wytłumacz mi dlaczego podłączając nowe czujniki przepływka, czujnik ciśnienia i temperatury czy EGR zaślepiony czy nie wywala ciągle ten sam błąd ?
     
  7. Josep

    Josep Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-03 15
    Postów:
    220
    Docenione treści:
    21
    Miasto:
    Bytom
    Adres strony:
    Kasuje szybko ten błąd? Bo błąd p010f dotyczy głównie przepływomierza. Sprawdź napięcie na wtyku przepływki
     
  8. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    Ten błąd pokazuje jak na filmiku i on zapisuje się w sterowniku jako P010F ale pojeżdżę trochę i nie kasując tego błędu jego nie będzie w sterowniku więc sam się kasuje. Mówisz o napięciu ale dlaczego błąd pokazuje tylko powyżej 3tys obrotów, a na postoju go nie pokazuje ? Napięcia nie sprawdzałem muszę sprawdzić i dam znać.

    Na szybko Delphim zrobiłem screeny z przejażdżki autem, jechałem 1bieg i 2bieg do odcinki jak wyrzuca ten błąd żeby pokazać jak zapisuje parametry :

    [​IMG]

    A tu nagrałem filmik jak to się przedstawia :

     
  9. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 683
    Docenione treści:
    286
    Brakuje obrotow silnika tak na szybko zeby policzyc czy wydatek powietrza sie zgadza, posprawdzaj jeszcze raz uklad dolotowy dokladnie, wszytskie wezyki czujnikow i podcisnien. Byc moze masz ten nastawnik dalej nieprawidlowo naprawiony/ustawiony. Brak otwarcia EGR widac jak na dloni wiec zaslepienie jest widoczne i dla mnie i dla sterownika.
     
  10. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    Cały układ dolotowy był wyjmowany i sprawdzany to co dawało coś do myślenia zostało wymienione mam na myśli przewody od powietrza więc to chyba można wykluczyć. Przed naprawą nastawnika auto całkowicie nie miało mocy dopiero po naprawie odzyskało ale tez nie do końca. Z tego co mi powiedział gość który regenerował nastawnik mówił, że ten model się nie ustawia nie kalibruje tylko podłącza się kostkę i tyle. Jeszcze spróbuję wyjąć zaślepkę EGR'a chociaż robiłem już to wcześniej i zobaczę jakie będą efekty.
     
  11. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 683
    Docenione treści:
    286
    Prawie kazdy nastawnik sie kalibruje, tak samo jak mieszek pneumatyczny ma przeciez cieglo wiec na pewno jest na tym regulacja. Co do przewodow, mialem na mysli takie wszelkie drobne przewody od czujnikow. Nie wiem jak w Twoim ale w tdci czujniki cisnienia zdaje sie byly na podszybiu na wezyku.
     
  12. Mikrobi

    Mikrobi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-12 13
    Postów:
    332
    Docenione treści:
    33
    Zrób jeszcze raz pomiar dynamiczny tylko na trzecim biegu od najniższych obrotów gaz w podłogę i do oporu tylko pokaż obroty tak jak maxsslko pisze. A z tym zaślepionym EGR powinien jeździć normalnie tylko bedzie wywalał błąd.
     
  13. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    W takim razie jak trzeba wyregulować taki nastawnik ? U mnie jest coś takiego
    http://s5.ifotos.pl/mini/natjpg_aepxraq.jpg

    Przewody które sprawdzałem to od powietrza, elektrycznych nie sprawdzałem, ale tak na rozum to jeśli miałby jakąś przerwę to by wyrzucał jakiś błąd na komputerze ... Czujnik jeśli to ten

    http://s2.ifotos.pl/mini/s-l300jpg_aepxrqe.jpg

    Znajduje się na pokrywie silnika ale też go wymieniałem na nowy i nic to nie dawało...


    Ale mam nagrać filmik jak on zachowuje się na 3 biegu czy mam zrobić pomiary na delphim i jeśli tak to którego parametru ?

    A tak btw auto na 3,4,5 i 6 biegu mam wrażenie, że jedzie normalnie turbo załącza się powyżej 2tyś obrotów tylko, ze jak na 3 biegu dam gaz w podłogę to turbo mam wrażenie jakby się raz włączało i wyłączało - dołki łapie takie mam wrażenie
     
  14. Mikrobi

    Mikrobi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-12 13
    Postów:
    332
    Docenione treści:
    33
    Delphim ciśńienie doładowania, paliwa, przepływka i obroty.
     
  15. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    Ok zrobię pomiary na 3 biegu jak piszesz i wrzucę screeny jak to się przedstawia, a odnośnie tematu co Panowie dalej mam zrobić, od czego mam zacząć, bo już nie mam głowy...
     
  16. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    Panowie sprawa troszkę się pozmieniała... Dziś rano auto stało kilka dni nie odpalane są mrozy ok -5 odpiąłem przepływomierz i co jest najlepsze... auto miało moc na zimnym silniku gdzie kiedyś musiał się troszkę rozgrzać żeby mieć jako taką moc... Turbina co jest dziwne wcześniej załączała się ok 2100-2300 a teraz na odpiętej przepływce ok 1800, auto ciągnęło do końca do 5tyś obrotów nie było komunikatu usterka silnika i błędu P010F może dół auta był słaby ale zachowywało się dobrze, dopiero po kilkukrotnym odpalenia auta wyskoczył check, auto zaczęło troszkę kopcić i dwa błędy w sterowniku :

    [​IMG]

    Podpiąłem przepływomierz wykasowałem błędy i znowu auto chodziło gorzej i od razu po przekroczeniu 3tyś obrotów wyskakiwał komunika Usterka silnika i zapisywało błąd P010F.

    Moje pytanie co w takim razie mam zrobić skoro auto z odpiętą przepływką zachowuje się lepiej ? Dzwoniłem do mechanika powiedziałem jaka jest sytuacja to powiedział, żeby spróbować mu wgrać nowego i aktualnego softa, bo może stary soft się uszkodził i dlatego bez przepływomierza lepiej działa a z przepływomierzem pokazuje błąd P010F i nie ma mocy.

    Proszę o jakieś wskazówki ...
     
  17. LuksonRR

    LuksonRR Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-04 14
    Postów:
    116
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Lubin
    Uszkodzony sterownik silnika
     
  18. darecji1234567

    darecji1234567 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    958
    Docenione treści:
    138
    Miasto:
    Olsztyn
    zaślepiłeś EGR i nie ruszyłeś sterownika silnika? to nie stare TDI ;)
     
  19. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    EGR'a kiedyś już zaślepiłem i tak jeździłem, a ze sterownika go nie wywalałem, teraz mi chodzi bardziej o objawy które opisałem dziś rano co się działo, na to szukam odpowiedzi ...
     
  20. Mikrobi

    Mikrobi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-12 13
    Postów:
    332
    Docenione treści:
    33
    Ja ostatnio w mondeo mk4 z tym samym silnikiem zaślepiłem egr na dwa dni bo czekałem na kolektor i jeździł bez problemu (tylko błąd). A ten przepływomierz podkładałeś nowy czy używany?