1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ford S-Max 1.8TDCI 125KM - Błąd P010F brak mocy

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Flip_xxx, 22-12 16.

  1. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    EGR'a to zaślepiłem już kiedyś i tak jeżdżę i żadnych błędów nie było, zastanawia mnie dzisiejsza sytuacja którą opisałem jak odpiąłem przepływomierz dlaczego auto chodziło normalnie i nie było błędu P010F i ciągnął obroty do samego końca bez żadnej odcinki mocy ... Przepływomierz zakładałem oryginalny nowy, różnych firm i na każdym pokazywał błąd P010F i brak mocy... dopiero dziś rano jak testowałem bez przepływki to było wszystko ok ...
     
  2. Mikrobi

    Mikrobi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-12 13
    Postów:
    336
    Docenione treści:
    33
    A na wszystkich przepływkach w parametrach rzeczywistych pokazuje jednakowe wartości ? Jeżeli tak to rozkręć wydech gdzieś przed katalizatorem i zobacz co będzie się działo.
     
  3. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    Ja podpinałem różne przepływomierze chodzi mi o nowe tylko innych firm to nie sprawdzałem jakie pokazuje parametry rzeczywiste tylko podłączałem patrzyłem, ze nie ma mocy i pokazuje ten sam błąd to dalej nie szukałem... z tłumikiem też ktoś robił coś bo jest od góry kwadrat wycięty i pospawany jakby ktoś coś z niego wyjął ze środka... a co ma wydech do tego jeśli możesz jaśniej ? Ten mój model DPF'a nie ma
     
  4. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 361
    Docenione treści:
    321
    Miasto:
    Pałac Kultury
    przerabiałem ten temat z korelacją i też odpinałem przepływkę i chodził ok.Po zapięciu przepływomierza była dupa...błąd korelacji A/B - walnięty czujnik ciśnienia w rurze dolotowej.

    [​IMG]
    o coś takiego?
     
    Ostatnio edytowano: 30-12 16
  5. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    Ten czujnik też podkładałem nowy oryginalny z ASO do niego też czujnik temperatury ciśnienia dolotowego i też ciągle to samo ...

    te podłączałem nowe i nic to nie dało :

    [​IMG]
     
  6. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 361
    Docenione treści:
    321
    Miasto:
    Pałac Kultury
    sprawdź cały dolot od filtra powietrza do kolektora ssącego czy szczelny.
     
  7. Dżodżo

    Dżodżo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-10 15
    Postów:
    280
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    Shannon/Ennis/Limerick
    Adres strony:
    Odepnij EGR, odpal silnik i zobacz czy wyrzuci błędy od EGR-a? Moze ktoś juz go usunął programowo i cos popsuł w sofcie.
     
  8. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    EGR'a błąd wywalało już wcześniej, bo był popsuty ale ja go wymieniłem na używany i wtedy już błędu nie było także jeśli chodzi o to jest ok, jedyne co jest zaślepiony, bo lepiej reagował samochód na pedał. Jeśli chodzi o soft był sprawdzany pod kątem modyfikacji/rzeźby i elektronik stwierdził, że oryginał jedyne co zaproponował mi mój mechanik to wgrać nowego i aktualnego softa jeśli to nic nie pomoże to wymiana sterownika silnika na nowy, ma racje ?
     
  9. Mikrobi

    Mikrobi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-12 13
    Postów:
    336
    Docenione treści:
    33
    Odłącz wydech i zobacz czy auto zacznie jeździć z podpiętym przepływomierzem.
     
  10. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    Odłączyć go zaraz za kolektorem wydechowym przed katalizatorem tak ?
     
  11. Mikrobi

    Mikrobi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    19-12 13
    Postów:
    336
    Docenione treści:
    33
    Tak.
     
  12. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    2 902
    Docenione treści:
    187
    Miasto:
    Grabów
    Może głupie pytanie, jesteś pewien tych programów że ogarniają to auto. Klony nie wszystko potrafią a i ori również nie wszystko potrafią.

    Sugeruję zmiannę nadedykowany do tego autka.
     
  13. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    A jaki program proponujesz do S-maxa ?
     
  14. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 489
    Docenione treści:
    1 730
    Miasto:
    Sląsk
    Weż darmowy forscan a zaslepienie egr moze powodować nieprawidłowe odczyty przepływki
     
  15. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    680
    Docenione treści:
    97
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Tak poza tematem jaki przewod do tego programu?
     
  16. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    3 919
    Docenione treści:
    972
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    ELM!
     
  17. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    Zamówiłem właśnie sobie ELM i Forscanem, sprawdzę parametry rzeczywiste i wstawię zdjęcia.
     
  18. Tomserwis

    Tomserwis Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-02 16
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    mazowsze
    Witam ja z zaślepionym EGR w takim motorze latam już 3 lata i nie wyrzuca błędu. Miałem podobny problem a powodem był uszkodzony czujnik temperatury na rurze dolotowej i wywalał błąd korekty czujników A/B
     
    Misiakowski i Flip_xxx lubią to.
  19. Windstar

    Windstar Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-02 13
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    4
    Te silniki nie maja problemów po zaślepieniu EGR. Moc nie zniknie i nie będzie błędu. Co do rury dolotowej z IAT - Ford wprowadził modyfikacje i po wgraniu aktualizacji można ten czujnik odłączyć. Jeśli chodzi o sam błąd to najczęściej są to jakieś nieduże nieszczelności w układzie dolotowym które ciężko wykryć na postoju (uszczelki kolektorów, okolice intercoolera lub niewielkie pęknięcia rur plastikowych). Ewentualnie źle ustawiona turbina. Po prostu nie zgadza się zapisana charakterystyka doładowania z rzeczywista. Skoro czujniki były podmieniane to raczej szukałbym usterki mechanicznej.
     
  20. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    Właśnie z tego co wiem to w tych motorach żaden błąd od EGR'a nie wywala... też każdy mi mówi, ze ten błąd to jest albo od czujnika temperatury dolotowej albo od przepływomierza ale miałem podkładane te czujniki i było to samo, chyba muszę udać się do elektryka niech sprawdzi wiązkę silnika i jakie jest napięcie na tych kostkach od tych czujników...

    To możesz mi wytłumaczyć dlaczego pod odłączeniu przepływomierza do czasu aż nie zapisze sobie błędu przepływki jest wszystko ok ? Reaguje normalnie na pedał gazu, ma moc, turbina działa prawidłowo i nie wywala błędy P010F i ciągnie obroty do odcinki ? Gdzie szukać problemu ?
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. błąd p010f ford