1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ford S-Max 1.8TDCI 125KM - Błąd P010F brak mocy

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Flip_xxx, 22-12 16.

  1. Windstar

    Windstar Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-02 13
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    4
    Przeplywomierz w tym silniku pełni rolę kontrolną. Jesli go odepniesz to sterownik przyjmuje strategie zastepcza i dlatego brak błędu. Podstawowym czujnikiem jesli chodzi o powietrze jest mapsensor (jeśli go odepniesz to auto odrazu niema mocy). Przeplywomierz kontroluje prace egr i mapsensora. Panowie inzynierowie wymyslili sobie ze przy danym cisnieniu ma byc odpowiedni przeplyw powietrza. Jesli te parametry odbiegaja od zaprogramowanych to zasygnalizuje blad.
     
  2. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    Panowie sytuacja troszkę się zmieniła, dziś byłem u elektronika i wgrał mi aktualny soft do tego auta i co jest najlepsze błędu powyżej 3tyś obrotów P010F nie ma, nie ma również innego błędu i nie ma tez auto nadal mocy, mam wrażenie, ze turbo raz działa raz nie, obroty idą normalnie do odcinki i zero błędów, ale pedał gazu zachowuje się dziwnie tzn reakcja jest dziwna i nadal nie ma mocy.

    Wcześniej jak odłączyłem przepływomierz to auto miało moc i było w miarę ok a teraz po wgraniu nowego softa po odpięciu przepływomierza jest dużo gorzej, słabo pedał reaguje i mocy nie ma ale błąd P010F już się nie pojawia i brak komunikatu "usterka silnika"

    Co w takim przypadku mam zrobić, bo to wszystko coraz bardziej staje się zagmatwane ...



    Ps. Może teraz spróbować podłączyć nowy przepływomierz i mapsensor ?
     
  3. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 485
    Docenione treści:
    340
    Miasto:
    Pałac Kultury
    a gdzie jest twoim zdaniem czujnik temperatury dolotowej?

    jak ja napisałem że nie zgadza się zapis pomiędzy czujnikiem A/B to ty nie słuchałeś albo źle rozumujesz który czujnik od czego...

    wsadź nowy przepływomierz...
     
    Ostatnio edytowano: 3-01 17
  4. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    Przecież wcześnie podkładałem nowy czujnik temperatury który jest na rurze dolotowej i przepływomierz i nic to nie dawało zero rezultatów, teraz dopiero po wczorajszej wizycie u elektronika wgrał mi nowy soft i nie ma błędu P010F, auto idzie do odcinki ale nadal nie ma mocy, więc pomyślałem żeby teraz podłożyć nowy przepływomierz i zobaczyć czy coś się zmieni. Co sądzisz ?
     
  5. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    3 352
    Docenione treści:
    225
    Miasto:
    Grabów
    U ruskich nawet ontpie zawody djełajot, ale jak masz tą przepływkę to podmień.
     
  6. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    Witam ponownie tak jak pisałem wyżej po wgraniu nowego softa błędy P010F już nie ma, auto ciągnie obroty do końca ale nadal nie ma mocy, turbina raz działa raz nie. Dziś jeszcze raz podłączyłem nowy przepływomierz i mapsensor ale niestety nic to nie dało. Zrobiłem też screen z pomiarów na postoju auta :

    [​IMG]

    Mam pytanie, bo wtryski zostały zregenerowane i w Fordscan jest w procedurach serwisowych "Zmiana kodów korekcyjnych wtryskiwaczy" - czy w S-maxie trzeba po regeneracji wtryskiwaczy zrobić tą procedure czy to nie jest powiązane z ta mocą ? Pytam, bo wiem, ze mechanik który zakładał wtryski powiedział, że ich się nie koduje. Czy ktoś może coś jeszcze poradzić, bo już nie wiem co dalej mam zrobić .....

    Jeszcze mam pytanie co mnie zastanawia ale nie wiem czy dotyczy mojego auta w Forscanie pokazywało mi temperatura katalizatora czujnik 1 i czujnik 2 jako temperaturę -40 stopni, tak powinno być ?
     
  7. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    3 352
    Docenione treści:
    225
    Miasto:
    Grabów
    Jeśli regenerował to fachowiec- tzn. stare wtryski zostały ze starymi kodami. A ta temperatura to stary jakieś żarty.
     
  8. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 753
    Docenione treści:
    289
    Sporo powietrza jak na jalowym, chociaz przy zaslepieniu EGR to wynik raczej w normie, skoro masz problem z moca i podejrzewasz turbo to loguj parametry turbo podczas jazdy a nie na postoju. To powie najwiecej. Co do samych wtryskow, jesli pracuja w zadanych widelkach to nic nie powinno sie zlego dziac.
     
  9. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    3 352
    Docenione treści:
    225
    Miasto:
    Grabów
    A te -40 to co on w Arktyce parkuje kolego maxxelko ?
     
  10. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 691
    Docenione treści:
    1 740
    Miasto:
    Sląsk
    nowy soft echhhh ja tez mogę wyciąć tablice błędów to samo jak zalepienie taśmą kontrolki
     
  11. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 753
    Docenione treści:
    289
    Ja tam w tej wrzutce minus 40 nie widze, temperatury sa pewnie podane z diagnostyki silnika z dpf, jako ze on go podobno nie ma to bedzie i takie wskazanie. Zeby bylo prezycyjnie trzeba bylo go VCM po numerze nadwozia, tak by diagnostyk widzial co jest a czego w tym dylizansie nie ma. Temperatury glowicy, cieczy chodzacej, paliwa i powietrza sa jak najbardziej w normie.
     
  12. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    3 352
    Docenione treści:
    225
    Miasto:
    Grabów
    Niestety z mojego chlewika nie mam podglądu.
     
  13. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    Czytasz ? Napisałem wgranie nowego softa, robił mi to znajomy więc to nie jest sztuczka handlarska żeby wyciąć dany błąd z softu ... Wgrał nowego aktualnego softa, nic nie było kasowane... temp -40 właśnie jest od dpf ale ten model nie ma filtra więc nie ma co patrzeć na to... Ma ktoś jakies pomysły jeszcze ?
     
  14. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 753
    Docenione treści:
    289
    Zrob jakiegos loga z jazdy, np 3 biegu 1200-odcinka, bo tak z biegu jalowego to mozna sobie co najwyzej poczytac cyferki i nic z nich nie wynika.

    Nie muisz logowac wszytskich parametrow, tylko RPM, maf, map, cisnienie paliwa i dawka, eweentualnie RCO czy wysterowanie turbo.
     
  15. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 691
    Docenione treści:
    1 740
    Miasto:
    Sląsk
    Czytać to ja czytam , spróbuj jakiś znany błąd wywołać to będziesz wiedział co wart ten soft a jak wiesz lepiej to walcz sam ...
     
  16. Flip_xxx

    Flip_xxx Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-12 16
    Postów:
    23
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Ciechanów
    Wystarczy, że odepnę przepływomierz odpalę kilka razy auto i pojeżdżę chwilę i zaraz zapala się check i zapisuje błąd w sterowniku od przepływki...
     
  17. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 381
    Docenione treści:
    182
    Miasto:
    Olsztyn
    a turbiny jesteś pewny na 100% ?
     
  18. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 753
    Docenione treści:
    289
    Takie cyrki w g9t/g9u mialem kiedys i szarpelem sie na turbo, sprawdzenie kompresji, rozrzadu, szczelnosci cylindrow, podmiane wszytskich zaworow/czujnikow w ukladzie paliwowym/powietrza. Oczywiscie to wszytsko zrobilem po regeneracji wtryskow.
    Po zalozeniu uzywek wtryskow problem zostal rozwiazany. Ta regeneracja wtryskow niestety nie wyszla dzieki temu mialem niezla jazde:)
     
  19. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 485
    Docenione treści:
    340
    Miasto:
    Pałac Kultury
    ja nie napisałem sobie dla jaj gdzie jest czujnik temperatury powietrza...czujnik tej temperatury powietrza jest u ciebie prawdopodobnie 99% w przepływomierzu a nie w rurze dolotowej, w rurze dolotowej to masz czujnik ciśnienia doładowania i prawdopodobnie turbina lub jej nastawnik daje dupy i masz błąd korelacji między A/B gdzie A to czujnik (przepływomierz) a B to czujnik ciśnienia doładowania ten w rurze dolotowej...i tu jest różnica...czyli turbo do sprawdzenia...jasne? czy jeszcze nie? Pozdrawiam
     
  20. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 753
    Docenione treści:
    289
    Tam jest chyba map na 3 piny, nie zawiera w sobie czujnika temperatury, w diagnostyce widze temperature z maf w normie.