1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ford S-Max komunikat: konieczna obsługa skrzyni (Automat)

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika Adorexx, 9-11 17.

  1. Adorexx

    Adorexx Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-07 13
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    0
    w fordzie były wymieniane wszystkie filtry / olej i jedna gałka kierownicza. Przy wymianie filtra kabinowego był odkręcany i odpinany pedał gazu. Koniec końców na desce wyświetla się komunikat dotyczący obsługi skrzyni biegów. Autko cały czas jeździ na 1 biegu, wsteczny działa. Dodatkowo świeci sie kontrolka ESP - Błąd komunikacji z PCM. Przypuszczam że gdy rozwiąże się problem z skrzynią, to esp automatycznie zgaśnie.

    Teraz pytanie, czy odłączenie pedału gazu mogło wpłynąć na takie zachowanie skrzyni ? trzeba robić jakieś adaptacje ? czy prędzej przy wymianie filtrów została rozłączona któraś z kostek ?

    Ford S-Max 2.0 TDCI 2007r
     
  2. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 704
    Docenione treści:
    209
    Miasto:
    Lubliniec
    Pedal gazu a raczej oodpięcie kostki, tak nie namiesza. No chyba, ze komuś upadł z 10 metrów na beton
     
  3. Romuald-f

    Romuald-f Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-05 16
    Postów:
    148
    Docenione treści:
    52
    Miasto:
    Olsztyn-Dywity
    Raczej odwrotnie, gdy rozwiążesz problem z ESP to skrzynka powinna normalnie się zachowywać. Skrzynka ta to sześciobiegowy Aisin [AF21 (AW TF-81SC)].
     
    samspec13 lubi to.
  4. Adorexx

    Adorexx Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-07 13
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    0
    ehhh już mi sie nie podoba ten zarys sytuacji :p w sterownikach mam następujące błędy:
    PCM:
    P0238:00-2D Wysoki poziom sygnału obwodu czujnika A turbosprężarki - był od początku wiec to olewam
    P0700:00-6C Układ sterowania przekładnią ( polecenie MIL)

    ABS:
    U0100:00-8A Utrata łączności z ECM/PCM A
    U01266:00-8A Utrata łączności z SASM
    U0401:68-8A Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM

    później dodam błędy z skrzyni.
     
  5. Adorexx

    Adorexx Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-07 13
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    0
    skrzynia:
    P1719 Sygnał momentu silnika
    U0401:09-6C Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
     
  6. Giemza

    Giemza Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    23-12 12
    Postów:
    660
    Docenione treści:
    87
    Miasto:
    Lublin
    Nie ma gdzieś zieleniny w kostkach?
     
  7. Adorexx

    Adorexx Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-07 13
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    0
    niee, ten cyrk zaczął się gdy auto przyjechało na warsztat. Gdy podłączyłem dzisiaj auto pod inny komp, wyskoczył dodatkowy błąd w module PSCM:
    U3000:47-27 Moduł sterujący

    Dowiedziałem sie też dzisiaj że przy aucie bylo coś spawane i nie odłączyli akumulatora, możliwe że spalił sie moduł z ESP ?
     
  8. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    5 096
    Docenione treści:
    397
    Miasto:
    europolonia
    A co z błędami steru ABS ?
     
  9. Adorexx

    Adorexx Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-07 13
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    0
    tylko jeden jest stały: U0401:68-8A Nieprawidłowe dane uzyskane z ECM/PCM
    resztę można usunąć jednak po odpaleniu auta pojawiają sie ponownie.
     
  10. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    5 096
    Docenione treści:
    397
    Miasto:
    europolonia
    To skręcone kable w wiązce które ten sygnał podają do pomiaru na początek.
     
  11. Adorexx

    Adorexx Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-07 13
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    0
    czyli can pomiędzy PCM i modułem PSCM?
     
  12. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    5 096
    Docenione treści:
    397
    Miasto:
    europolonia
    Mierzysz już?
     
  13. Adorexx

    Adorexx Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-07 13
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    0
    dzisiaj sobie odpuszczam :p jutro będę walczył
     
  14. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    5 096
    Docenione treści:
    397
    Miasto:
    europolonia
    Pewnie masa po nim poszła, jak idiota za daleko od miejsca spawania założył.
     
  15. Adorexx

    Adorexx Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-07 13
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    0
    czyli tak jak przypuszczam sterownik do wymiany tak ? bo przy kablach nie było nic robione, skoro były wymieniane tylko filtry, wiec wątpię że to wina kabli.

    Oby tylko sterownik z esp ...
     
  16. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    5 096
    Docenione treści:
    397
    Miasto:
    europolonia
    A NIE ABS?
     
  17. Adorexx

    Adorexx Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-07 13
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    0
    na desce świeci sie kontrolka z ESP, w sterowniku ABS są błędy związane z ESP, wiec moim zdaniem główny podejrzany to sterownik ESP.
    No i cyrk z tą skrzynią, nie wrzuca większych biegów i przy ruszaniu zawsze szarpnie autem. Poradziłem sie innego mechanika i powiedział że te objawy są związane z ESP.
     
  18. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    5 096
    Docenione treści:
    397
    Miasto:
    europolonia
    To info dla steru krzynki.
     
  19. jurek1313

    jurek1313 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    365
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    wólka
    A jak odepniesz?
     
  20. Adorexx

    Adorexx Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-07 13
    Postów:
    133
    Docenione treści:
    0
    podmieniona pompa abs, nadal widnieje bład "brak komunikacji z PCM" / "nieprawidłowe dane z PCM" + inne dotyczące czujników które wiadomo trzeba adoptować.
    Wychodzi na to że PCM jest uwalone, teraz kolejne pytanie. Przy inicjalizacji tego modułu, trzeba znać kod do immo czy komp odczyta automatycznie kod z BCMii i wklepie go w PCM ?