1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Grande Punto ciężki rozruch

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika dmarcol93, 20-09 17.

  1. dmarcol93

    dmarcol93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-06 13
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    0
    Pacjent: Fiat Grande Punto 1.4 16V 95kM
    Samochód ciężko odpalić, objawy tak jakby był rozładowany akumulator.

    Został wymieniony alternator wraz z regulatorem napięcia, nowy akumulator, przeczyszczone i sprawdzone wszelkie połączania masowe, 0 błędów na komputerze.
    Pomiary miernikiem alternatora, akumulatora oraz pobieranego prądu na postoju w normie.
    Dziś jeszcze sprawdzam MAP sensor.

    Jakieś pomysły?
    Z góry dzięki!
     
  2. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 096
    Docenione treści:
    1 208
    Miasto:
    Wysoka
    Zapewne rozrusznik do regeneracji...
     
  3. dmarcol93

    dmarcol93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-06 13
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    0
    Rozrusznik sprawdzony. Jakieś inne pomysły? To jest dla mnie jakaś zagadka :(
     
  4. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 855
    Docenione treści:
    375
    Miasto:
    europolonia
    Zapłon - czyli rozrząd do sprawdzenia, lub w parametrach startu.
     
  5. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 096
    Docenione treści:
    1 208
    Miasto:
    Wysoka
    Napisz wyraźnie w czym problem. Nie kręci z normalną prędkością czy odpala po długim kręceniu... czy tam jak...
     
  6. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 855
    Docenione treści:
    375
    Miasto:
    europolonia
    Na razie wiemy jak wyżej.
     
  7. dmarcol93

    dmarcol93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-06 13
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    0
    Samochód pomimo tego czy zimny czy ciepły kręci dość długo zanim odpali. Niekiedy po długi kręceniu i zapaleniu silnika zegary (cały wyświetlacz) załączają się po 2-3 sekundach. Samochód ciężko cały czas odpala.
     
  8. wmig

    wmig Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-07 13
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Ostrów Mazowiecka
    A jak odpali pracuje normalnie? Komp i odczyt parametrów na żywo wiele wyjaśni.
     
  9. ŚNIADY

    ŚNIADY Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-01 16
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    chełm
    Jak z kompresją ?
     
  10. dmarcol93

    dmarcol93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-06 13
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    0
    Samochód chodził perfekcyjnie po odpaleniu. Żadnych problemów z nim nie ma oprócz ciężkich rozruchów. Napięcie akumulatora 12,7. Zapalam zapłon i wszystko gra. Przekręcam start i kręci kręci kręci aż zapali, ale cieżko. Kompresja w porządku. Samochód ma 70 tys przebiegu.
     
  11. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 855
    Docenione treści:
    375
    Miasto:
    europolonia
    Paliwa nie cofa, albo wtryski nie leją?
     
  12. dmarcol93

    dmarcol93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-06 13
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    0
    Nie cofa nie leją. Dziś odpala dobrze po wyjęciu i porządnym przeczyszczeniu MAP sensor'a. Zobaczymy jak długo wytrzyma.
     
  13. wmig

    wmig Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    23-07 13
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Ostrów Mazowiecka
    Tak jak pisałem, odczyt parametrów i byś widział że MAP świruje
     
  14. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    5 096
    Docenione treści:
    1 208
    Miasto:
    Wysoka
    .
    .
    .
    I teraz kręci tak jak z naładowanym akumulatorem?
     
  15. dmarcol93

    dmarcol93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-06 13
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    0
    Tak, dzięki, sprawdziłem dokładnie parametry rzeczywiste, były podejrzane dlatego wyczyściłem czujnik.

    EDIT:
    Panowie, dalej to samo. Kręci i kręci. Cieżko zapalił.
     
    Ostatnio edytowano: 21-09 17
  16. ŚNIADY

    ŚNIADY Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-01 16
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    chełm
    Ma lpg ?
     
  17. dmarcol93

    dmarcol93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-06 13
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    0
    Tak, od 10 tyś, filtr zmieniony miesiąc temu.
     
  18. ŚNIADY

    ŚNIADY Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-01 16
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    chełm
    To może tu problem skoro reszta OK.
     
  19. dmarcol93

    dmarcol93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-06 13
    Postów:
    21
    Docenione treści:
    0
    To nakieruj gdzie? Bo ja już wysiadam.
     
  20. ŚNIADY

    ŚNIADY Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-01 16
    Postów:
    34
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    chełm
    Zakręć zawór w butli, wypal gaz i zobacz czy jest różnica.