1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Insignia brak PWMa na zaworze sprężarki klimatyzacji

Dyskusja w 'Ogrzewanie/klimatyzacja' rozpoczęta przez użytkownika Pucek, 27-09 16.

  1. Pucek

    Pucek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-10 14
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Warszawa
    Czy może ktoś ma schemat obwodu klimatyzacji do Insigni 2.0 2009r.
    Problem z klimatyzacją brak sterowania na sprężarce, po podłączeniu oscyloskopu brak PWMa na zaworze, gdzie jest moduł tym sterujący?
    Wszystkie odczyty czujników są ok, ciśnienie etc
     
  2. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 832
    Docenione treści:
    251
    Miasto:
    Olsztyn
    Najczęściej sterownik silnika steruje zaworem. Zrób diagnostykę silnika, bo jak jest jakiś błąd nie włączy sprężarki.
     
  3. Pucek

    Pucek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-10 14
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Warszawa
    Dzięki, ale błędów silnika brak :(
    Ma może ktoś opis pinoutów do sterownika insigni?
    Na zaworze zamiast PWMa jest jakieć 3,5V
     
  4. VAG SERWIS

    VAG SERWIS Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-09 16
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Świlcza
    Oscyloskopem sprawdzałeś?
     
  5. Pucek

    Pucek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-10 14
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Warszawa
    Tak oscyloskopem
     
  6. VAG SERWIS

    VAG SERWIS Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-09 16
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Świlcza
    Odepnij panel klimy i w tedy sprawdź, nie mam schematów do opla to nie za bardzo Ci podpowiem skąd wychodzi sygnał na sprężarkę w grupie VAG sprężarka jest sterowana zawsze panelem.
     
    Pucek lubi to.
  7. Pucek

    Pucek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-10 14
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Warszawa
    OK będę sprawdzał, dzieki
     
  8. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 832
    Docenione treści:
    251
    Miasto:
    Olsztyn
    Znalazłem jakiś schemat. Zaworem steruje panel klimy . Wyjście z panela na zawór: wtyczka B pin 10 i 11. Taktowanie sprawdzałeś przy podpiętej kostce?
     
    Pucek lubi to.
  9. Pucek

    Pucek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-10 14
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Warszawa
    Dzięki serdeczne to sporo wyjaśnia, jutro będę sprawdzał, tak taktowanie sprawdzałem przy odpiętym zaworze bez obciążenia.
     
  10. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 832
    Docenione treści:
    251
    Miasto:
    Olsztyn
    Sprawdzaj na podpiętym. Sterownik musi widzieć ,,obciążenie" zaworem. Na jednym pinie najczęściej jest podawany + po stacyjce a na drugim masa (taktowanie) podstawiana przez sterownik. Sprawdź przy podpiętej kostce oscyloskopem. Jak nie chcesz wbijać się w izolację to możesz podłożyć cieniutki przewód pod piny do pomiaru. Ja do tego celu rozwijam skrętkę z jakiegoś przewodu i używam jednej nitki. Jak masz wysterowany zawór i klima nie działa to pewnie sprężarka zatarta.
     
    Pucek lubi to.
  11. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 003
    Docenione treści:
    1 825
    Miasto:
    Sląsk
    Ja mam na mierniku szpilkę wlutowaną i najczęściej się udaje wsunąć równolegle do przewodu w wtyczce . Może tam + nie dochodzi
     
  12. dejot43

    dejot43 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    1 832
    Docenione treści:
    251
    Miasto:
    Olsztyn
    Może być. W Pugu np. masa jest stała a plus taktuje. Nie wiem jak w Oplu.
     
  13. Marek_S

    Marek_S SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    15 003
    Docenione treści:
    1 825
    Miasto:
    Sląsk
    Juz sobie przypomniałem , BSM przekaźnik uszkodzony robiłem coś takiego ale nie pamietam który i lexia pokazywała bład
     
  14. Pucek

    Pucek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-10 14
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Warszawa
    I po robocie, faktycznie sterowanie idzie z panelu, a konkretnie sterownika nad panelem w konsoli centralnej, wtyczka C pin 10 i 11, jeszcze raz dzięki darecji1234567 wiedziałem gdzie szuać. Różnica w oznaczeniu wtyczek wynika pewnie z ich "dziwnej kolejności D-C-A-B.
    Uwalony był przewód - w wiązce za turbiną.
     
  15. JerryG1

    JerryG1 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    14-10 13
    Postów:
    1 104
    Docenione treści:
    89
    Miasto:
    Londyn
    Podpowiedz od czego uwalony, przetarty, zle podpieta wiazka itp ??
     
  16. Pucek

    Pucek Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-10 14
    Postów:
    72
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Warszawa
    Przerwana plecionka, osnowa byla cała dlatego raz kontaktowal raz nie od drgania silnika. Stad problemy z pomiarem i wysterowaniem taktowania.
     
    karol_ lubi to.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. insignia brak polaczania z klimatyzacja

    ,
  2. insignia klimatyzacja kostka z pinem