1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

iveco eurocargo tector dymi z odmy na siwo

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika seacik35, 3-01 14.

  1. seacik35

    seacik35 Nowy

    Dołączył:
    18-03 13
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Witam. Mam problem z iveco, dymi z odmy na siwo jakby tm przedostawał się płyn. Olej czysty bez oznak płynu, nie bierze oleju, pali równo i prawidłowo, z mocą również ok, spalanie w normie, w momencie gdy autko do mnie przyjechało miało dmuchniętą uszczelkę głowicy. Po naprawie, dumi tak samo jak dymiło przed-jakieś podpowiedzi? Bo ja już rozkładam powoli ręce.
     
  2. inodiag

    inodiag Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    16-12 12
    Postów:
    1 879
    Docenione treści:
    264
    Miasto:
    Dąbrowa Biskupia
    przedmuchy do skrzyni korbowej ... świadczy o znacznym przebiegu .
     
  3. seacik35

    seacik35 Nowy

    Dołączył:
    18-03 13
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Zgadzam się z tym że świadczy o dużym przebiegu, jednakże spotkałem się z silnikami w których nie jest to jednoznaczne, mówię tu o rozszczelnieniu tulei. Jeśli silnik o który pytam ma montowane na zimno tuleje wówczas efekt jest taki sam, a silnik wcale nie jest zużyty(wystarczy go uszczelnić). Stąd moje pytanie-jaki model tulei jest zastosowany w silniku Tector
     
  4. inodiag

    inodiag Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    16-12 12
    Postów:
    1 879
    Docenione treści:
    264
    Miasto:
    Dąbrowa Biskupia
    co Ty wypisujesz... skoro auto działa jak trzeba to co chcesz uszczelniać?
     
  5. spawacz

    spawacz Uczestnik

    Dołączył:
    21-04 13
    Postów:
    237
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    Tąpkowice (lotnisko Pyrzowice)
    Jeżeli wystąpiła by nieszczelność pomiędzy tuleją a blokiem silnika, wtedy masz przedmuchy płynu do oleju i zauważyłbyś czy płynu ubywa a w oleju mleczko jeżeli to nie występuje to tuleje z blokiem szczelne.
    Może to jest tak jak z papierosami - jeden więcej dymi drugi mniej ;)

    A co i jak naprawiałeś ?
    Czy tylko wymiana uszczelki ?
     
    Edytowano przez moderatora: 4-01 14
  6. seacik35

    seacik35 Nowy

    Dołączył:
    18-03 13
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Co do papierosów to i ja się zastanawiałem, a co do naprawy to zrobiona była kompletna głowica(planowanie, szczelność, zawory, uszczelniacze), płaszczyzna bloku sprawdzona, polepszyło się więc dodatkowo sprawdzona i uszczelniona sprężarka powietrza(równiż mała poprawa) następnie autko zrobiło około 60km i po tym dystansie już zaczęło strasznie zionąć. Wychodzi na to że góra uszczelniona idealnie, a teraz wręcz w oczach pada dół, który był słaby i najwyrażniej nie wytrzymuje tego obciążenia. Stan wtryskiwaczy wg TEXY ok(jeden przed naprawą był uszkodzony i został wymieniony). Poszukuję teraz dołu tegoż silnika, jeśli ktoś jest w posiadaniu takiego dołu proszę o kontakt.
     
.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. iveco tector dymi