1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Jak bardziej rozreklamowac warsztat ?

Dyskusja w 'Pogaduszki warsztatowe' rozpoczęta przez użytkownika bjo, 14-12 11.

  1. bjo

    bjo Boss regionalny

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    SR
    Cześć :)

    Ma ktoś może pomysł jak bardziej rozreklamować warsztat samochodowy?
    Na rynku od roku, ale co zima jest po prostu jedna wielka klapa.

    Co zrobić by temu zaradzić ?
  2. Misiek

    Misiek Administrator

    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    1 922
    Docenione treści:
    316
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Podaj wiecej danych odnosnie lokalizacji, wielkosci miasta, jakich klientow poszukujesz, jakie uslugi oferujesz, czy w okolicy duza konkurencja bezposrednia i nie, czy w okolicy sa jakies myjnie samochodowe, wulkanizacje itp. zwiazane z motoryzacja, czy w poblizu sa jakies duze skupiska ludnosci (osiedla, bloki, wiezowce), generalnie im wiecej danych tym latwiej bedzie cos doradzic. No i jaki budzet ewentualnie mozesz poswiecic na reklame, jaka baze reklamowa juz posiadasz (ulotki, wizytowki, banery itp.?).
  3. bjo

    bjo Boss regionalny

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    SR
    Mówimy dokładnie o tym http://autodiagbm.pl/ tak to moje :).

    Konkurencja jest spora bo w odległości od siebie (pi razy oko 500m) znajdują sie 3 warsztaty (jeden ma dobrze ponad 20lat) (+ jedno AS(i)O ale jego nie liczymy), 2 myjki jedna obsługowa, druga samoobsługa (kolejna w budowie). Jeżeli rozmawiamy o znajomości: warsztaty między sobą = 0, myjnia z obsługą współpracuje z najbliższym warsztatem. Myjnia samoobsługowa to znajomi.
    W pobliżu jest osiedle domów + parę bloków (tu mamy problem bo ulotki są do niszczone w tych skrzyneczkach na listy...)
  4. Misiek

    Misiek Administrator

    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    1 922
    Docenione treści:
    316
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    No konkurencja wydaje sie byc dosyc duza jak na ten teren ale to nei zmienia faktu ze zawsze mozna miec wiecej klientow. Zostawiaj swoje wizytowki/ulotki wszedzie gdzie sie da (w hurtowni motoryzacyjnej, w pralni, u dentysty, u fryzjera, doslownie wszedzie gdzie chodza ludzie - niech jedna osoba przyjdzie z kazdego miejsca i juz jestes sporo do przodu +szansa na zlapanie stalego klienta i klienta/klienta no i nazwa warsztatu staje sie kojarzona). Dodatkowo pogadalbym z goscmi prowadzacymi myjnie obslugowa (ale to raczej na lato), widze naprawiasz klime wiec pomyslalbym nad dodaniem np. darmowego sprawdzenia szczelnosci ukladu klimy dla klientow myjni. Na zime mozesz zlapac jakas robote samemu np. kupujac jakies rozbite auto, naprawiajac je i potem odsprzedaz (jest ryzyko ale tez i moze byc kasa).
    No i przede wszystkim dbaj o klienta i kazdego traktuj jednakowo, staly klient przyjezdza przez 12 mieiescy w roku. A ze teraz jest mniejszy ruch to sie nie przejmuj, na grudzien to ludzie sa w trybie świątecznym i przyjezdzaja do warsztatu dopiero jak naprawde musza albo im pasek piszczy (hehe non stop ostatnio z tym pojdezdzaja). Poza tym jak sie zaraz mrozniej zrobi to sie ludzie obudza z akumulatorami, plynami, kablami i swiecami :)
  5. bjo

    bjo Boss regionalny

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    SR
    Pomysł z uszkodzonym samochodem analizuję bo kupić coś co sprzedam wyrównując koszty naprawy mija się z celem.
    Co do klimatyzacji jestem bardzo zniesmaczony... Jeżeli jest mowa o "nabiciu" ok, ale przecież tu nic nie zarabiamy tak naprawdę, gdy klient ma wydać większą kwotę, parownik, sprężarka, słyszę: "aaa to może nie...", "my mamy za mało lata"...


    Pytanie poza konkursowe:

    Czy przy nadchodzącym lecie, czyli drugi rok prowadzenia działalności, powinno się ruszyć bardziej do przodu w ruchu ?
  6. Misiek

    Misiek Administrator

    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    1 922
    Docenione treści:
    316
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Ja mam takie cel zeby kazdy miesiac byl lepszy od tego samego miesiaca w roku poprzednim czyli np. marzec 2009 byl lepszy od 2008, marzec 2010 lepszy od 2009, marzec 2011 lepszy od 2010 - tym sposobem caly czas sie rozwijasz.
  7. bjo

    bjo Boss regionalny

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    SR
    No to wiadome że każdy miesiąc ma być lepszy od poprzedniego, ale co tu rozwijać gdy słyszysz "świeta...", "brak pieniędzy". :(
  8. shrek

    shrek Moderator Car Audio Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    6-11 11
    Postów:
    2 507
    Docenione treści:
    805
    Miasto:
    Pyrlandia
    Adres strony:
    Tak naprawdę to żadna reklama medialna ,internetowa nie działa na przeciętnego klienta
    Jest tego tyle i bije ze wsząd ,że ludzie nie zwracają na nią uwagi
    Najlepszą reklama jest „ jedna pani drugiej pani” –wiesz o czym mówię ?
    Lub daj coś ludziskom za darmo –to jeszcze chwyta
    Np. powieś spory baner i napisz wymiana oleju gratis
    Powodzenia
  9. bjo

    bjo Boss regionalny

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    SR
    Doskonale wiem o co chodzi... z "marketingiem szeptanym". Tyle, że z banerami tez jest lekki problem, bo nie mogę ich umieścić przy głównej drodze (reklama samego warsztatu jest), zresztą na owej drodze jest ich pełno... nie raz, było tak, że "moj" klient stał u kogoś innego i na odwrót...
  10. ludo44

    ludo44 Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    28-11 11
    Postów:
    2 145
    Docenione treści:
    253
    Pamiętaj że dobra sława sięga daleko, a zła jeszcze dalej.
  11. bjo

    bjo Boss regionalny

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    30
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    SR
    Znam to w takiej wersji:

    " 1 - zadowolony klient = 1 nowy klient
    1 - niezadowolony = 10'ciu utraconych"
  12. PMT

    PMT Nowy

    Dołączył:
    26-12 11
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Panowie, a dlaczego uważacie, że nie warto zainwestować w reklamę w internecie? Np. ad wordsy w google i oczywiście porządna strona - wizytówka warsztatu? To dużo nie kosztuje a jak sądzę, może się szybko zwrócić... przecież ludzie wszystkiego najpierw teraz w necie szukają :) Zawsze jest szansa na pozyskanie nowej grupy klientów...

    Albo zupełna nowość, ale która nic nie kosztuje - strona na facebooku. ASO tak robią... :)

    Ktoś z Was próbował?
  13. Marlena

    Marlena Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    23-10 10
    Postów:
    765
    Docenione treści:
    102
    Miasto:
    Rawa Mazowiecka
    Adres strony:
    Ad wordsow próbowałam -wydanie kasy na marne. Facebook ok, podstawa to wizytówki, ulotki, promocje, długopisy, zapalniczki z nadrukiem, banery reklamowe, pozytywne opinie i dobrze wypozycjonowana strona internetowa.
  14. PMT

    PMT Nowy

    Dołączył:
    26-12 11
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Przy ad wordsach najważniejsze jest optymalizowanie kampanii w czasie jej trwania. Bo jak wiadomo płacimy tylko za kliknięcia... więc ważne jest, żeby nasza reklama wyświetlała się tylko na sensowne z naszego punktu widzenia frazy. Żebyśmy płacili tylko za wartościowe wejścia na naszą stronę.

    Więc np. jeśli mamy warsztat oferujący naprawy mechaniczne, w miejscowości dajmy na to górki wielkopolskie (nie wiem czy jest taka miejscowość - strzelam:) to trzeba zoptymalizować w ten sposób, żeby ludzie nie wchodzili po takich frazach jak "warsztat górki podlaskie", "warsztat blacharski górki" itd. I ważne też jest, żeby reklama kierowała w dobre miejsce na stronie - np. w zakładkę z cennikiem lub kontaktem. Wtedy taka reklama to na pewno nie będzie wyrzucona kasa w błoto. Marlena próbowałaś tak?

    Natomiast facebook - fajne narzędzie, żeby klienta u siebie utrzymać, mieć z nim stały kontakt. Ciekaw jestem czy komuś z Was udało się rozkręcić fanpage?

    Trochę się zajmuje reklamą w internecie jakby ktoś był zainteresowany to mogę tu na forum coś podpowiedzieć.
    Moim zdaniem - tradycyjna reklama - pewnie. Ale coraz więcej młodych ludzi (i nie tylko), którzy też mają samochody - szuka informacji w necie.
  15. Marlena

    Marlena Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    23-10 10
    Postów:
    765
    Docenione treści:
    102
    Miasto:
    Rawa Mazowiecka
    Adres strony:
    2 lata temu się bawiłam w ad wordsa i przeznaczałam od 500 do 1000zł miesięcznie na niego na konkretne frazy. Po roku zrezygnowałam. I nie przyniosło mi to żadnego klienta.
    Zapomniałam o najważniejszym rodzaju reklamy dzięki któremu my mamy 50% klientów -allegro.
  16. PMT

    PMT Nowy

    Dołączył:
    26-12 11
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    500 - 1000zł to bardzo duży budżet jak na reklamę w google, lokalnego biznesu jakim jest warsztat. Musiało z tego być dużo przypadkowych wejść. Ja bym celował w około 200zł miesięcznie - z dobrze zoptymalizowaną kampanią w ad wordsach, na ściśle określone frazy. Niech kliknięcie kosztuje nawet 2zł - miesięcznie wejdzie 100 osób a kilka/kilkanaście z nich przyjedzie do warsztatu - to byłby czysty zysk.

    Allegro - to ciekawe. Rozumiem, że ogłaszasz się w oferii? Nie sądziłem, że to przynosi aż tylu klientów.
  17. Marlena

    Marlena Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    23-10 10
    Postów:
    765
    Docenione treści:
    102
    Miasto:
    Rawa Mazowiecka
    Adres strony:
    Dokładnie w tej chwili oferia :)
    Nasza firma zajmuje się w szczególności przekładką busów z RHD na LHD więc piszę też ogłoszenia na serwisach i forach angielskich lub irlandzkich. Ale to akurat warsztatów w Polsce zajmujących się naprawami czy elektryką nie dotyczy ;)
  18. Tomm

    Tomm Początkujący

    Dołączył:
    15-12 11
    Postów:
    81
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Wieś mazowiecka
    W lokalnych warsztatach z podstawowym zakresem usług najlepszą reklama jest były klient .
  19. ludo44

    ludo44 Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    28-11 11
    Postów:
    2 145
    Docenione treści:
    253
    Powiem tak w lokalnym biznesie trzeba zadać najpierw sobie pytanie.Czy ja sam pojadę np. do fachowca od budowlanki, którego znalazłem w internecie lub gdzieś w ogłoszeniu. Odpowiedż NIE, wezmę gościa co robił u siostry a wcześniej u kumpla i wszyscy go chwalą. Trzeba właśnie myśleć jak klient i robić wszystko, żeby wrócił i wydał o nas dobrą opinię bo to podstawa naszego sukcesu. A że czasem trafi się taki ulubiony to trudno bo porażki uczą i motywują do lepszej pracy.
  20. klatka288

    klatka288 Początkujący

    Dołączył:
    4-02 12
    Postów:
    87
    Docenione treści:
    2
    witam jestem tu panowie jezdem ;-))powiem tak ja o klijeta dbam tak ;jeskli robie cos kolo silnika np rozrząd to po skończeniu pracy czyszcze silnik ale ale nie mycie calkowite panowie wystarczy tylko plastiki i węze prze trzec do cholery ten plak kosztuje grosze;-)) klijet patrzy i co '' o kurde ladna dobra robota'' czyz nie mam racji panowie;-)robie duzo smochodow czsem jest lepiej czasem zle ja mam o tyle dobrze ze mieszkam w takiej miejscowosci że ni ema dobrych mechanikow wszystko smiga do mnie nie chwaląc sie;-)powtarzam wam bracia moi mili obraz jaki klijet zobaczy jest bardzo ważny;-))tekst np''mial pan bardzo za zygany silnik usterka wymieniona usunieta czysty silnik''kiljet to ceni;-)pozdrawiam was ;-)
.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. jak rozkręcić warsztat samochodowy

    ,
  2. nazwa warsztatu samochodowego

    ,
  3. reklama warsztatu

    ,
  4. jaka nazwa dla warsztatu samochodowego,
  5. rozreklamowanie warsztatu,
  6. banery reklamowe warsztat samochodowy,
  7. banery mechanika pojazdowa,
  8. pomysl na reklame warsztatu,
  9. nazwa dla zakładu mechanicznego,
  10. dobra nazwa dla wulkanizacji,
  11. polski warsztat mechaniczny ulotka,
  12. jaka nazwa dla zakąłdu mechanicznego,
  13. jak rozreklamowac warsztat?,
  14. tekst na reklame mechanika samochodowego,
  15. hasla reklamowe mechaniki samochodowej,
  16. najlepsze wizytówki dla warsztatów samochodowych,
  17. jak zdobyc klijentów dowarsztatu samochodowego,
  18. jak przyciągnąć klientów do serwisu samochodowego,
  19. jaka nazwa firmy na warsztat?