1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Jak obsługiwać klienta?

Dyskusja w 'Przydatne strony internetowe' rozpoczęta przez użytkownika mlody67, 17-04 14.

  1. mlody67

    mlody67 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-06 12
    Postów:
    1 238
    Docenione treści:
    113
    Miasto:
    Wrocław
  2. sz.pak

    sz.pak Gość

    Offline
    Jak obsługiwać klienta?

    TANIO!!! :)
     
  3. maciek 785

    maciek 785 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    3-07 14
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Dokładnie, z własnego doświadczenia wiem, że klient nienawidzi jak coś jest nie do końca zrobione ;/ Poza tym, tłumaczyć wszystko bardzo spokojnie i wyraźnie aby ogarnął co mu się dzieje z autem w ogóle :)
     
  4. toporrek

    toporrek Nowy

    Offline
    Dołączył:
    26-09 14
    Postów:
    16
    Docenione treści:
    6
    wszystko tłumaczyć nawet 5 razy. i łopatologicznie...
     
  5. zetoonik

    zetoonik Nowy

    Offline
    Dołączył:
    24-11 15
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    warszawa
    nie okradac, i robic to co trzeba, i nie dorabiajmy hurtowni KTD ktora ma takie same ceny hurt i detal
     
    szachu41 lubi to.
  6. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 484
    Docenione treści:
    1 730
    Miasto:
    Sląsk
    Klikac szybko na lapku mamrocząc zupełnie niezrozumiale ... np. musze zmienic IRQ bo adress nie odpowiada .. i sie bałagani
     
  7. NorbertK

    NorbertK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    5-01 15
    Postów:
    278
    Docenione treści:
    27
    Bazując na własnym doświadczeniu w kontaktach z mechanikami mógłbym napisać taki poradnik relacji mechanik - klient. ;-)
    1. Szanuj klienta niezależnie jakim autem przyjechał. Daruj sobie teksty w stylu: "W Polonezie to się trzeba cieszyć że w ogóle napięcie jest".
    2. Używaj fachowego słownictwa i dokładnie wytłumacz na czym polega problem, nawet jeśli wiesz, że klient na 100% tego nie zrozumie. Ale za to może pomyśleć" "Gość zna się na rzeczy."
    3. Mów na kiedy auto będzie gotowe i z góry mów ile to będzie kosztowało. Jeżeli tego na wstępie nie wiadomo powiedz kiedy dokładnie klienta o tym poinformujesz. Klient nie powinien dzwonić i wypytywać czy robisz już jego auto. W Twoim obowiązku powinno być poinformowanie co się z nim dzieje.
    4. Nigdy nie zmieniaj ustalonej ceny usługi nawet jeżeli okazało się że naprawa była trudniejsza niż na wstępie się wydawało. Klienta nie interesuje to że np. śrubę która powinna się odkręcić łatwo nie mogłeś odkręcić przez pół dnia. Podjąłeś się wyzwania = bierzesz za nie pełną odpowiedzialność.
    5. Oddawaj klientowi wszystkie czyści wymontowane ze jego auta. Nawet jeśli wiadomo że nadają się jedynie na śmietnik lub złom, ale raczej unikaj kładzenia brudnych części do kabiny. Miałem sytuację, że mechanik położył mi zużytą tarczę sprzęgła na fotelu.
    6. Unikaj sytuacji że klient chodzi po warsztacie i kompletnie nie wie kogo się o coś zapytać. Nawet jeżeli w danej chwili nie masz kompletnie czasu: Powiedz: "Proszę chwilę tu poczekać, 10 minut do Pana/Pani podejdę"
    7. Nie siadaj w brudnych ciuchach do samochodu nie kładąc pierw jakiegoś pokrowca na fotel.
     
    V-tec lubi to.
  8. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    1 971
    Docenione treści:
    342
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Adres strony:
    Norbert to jeszcze popracuj na swoim rozrachunku bo domniemam ze ty jestes Klient/nie mechanik a zawitasz na forum i zrobisz edycje swoich podpunktów.
    osobiscie przemilcze jak sie obchodzic z klientem bo moglbym encyklopedie napisać a na koncu byloby napewno zdanie-KLIENTOWI I TAK NIE DOGODZI
     
  9. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    184
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    Ostrołeka
    Klient zawsze słyszy to co chce usłyszeć.
    I często nie jest dla niego ważne co ustalisz z nim przed robotą.

    Co do cen to wiadomo , że nikt nie lubi zaskoczenia. Dlatego określam cenę z góry zaznaczając , że możliwa jest korekta w górę < też podaję o ile i czemu>
    Klient który "wie wszystko" to ciężki typ klienta i takich lepiej omijać.

    Ja wprawdzie działam w innej branży ale klient to klient.
     
  10. Zimoon

    Zimoon Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 15
    Postów:
    706
    Docenione treści:
    83
    Miasto:
    Gdańsk
    uprzejmie, rzeczowo i z dystansem...
     
  11. SEBA XX

    SEBA XX Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    31-12 14
    Postów:
    204
    Docenione treści:
    49
    Miasto:
    Puławy
    Przede wszystkim szanować siebie swój czas i wiedzę.
     
  12. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    1 971
    Docenione treści:
    342
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Adres strony:
    wlasnie a klient tego nie szanuje niewiedzac ile goscie po warsztatach inwestuja zeby buraczynie zrobic nawet pierdołe
     
  13. Rokers

    Rokers Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-10 15
    Postów:
    184
    Docenione treści:
    12
    Miasto:
    Ostrołeka
    No te inwestowanie to akurat żaden argument bo uwierz są ludzie inwestujący znacznie więcej i też muszą klientów obsługiwać.
    A kliemt ma prawo nie wiedzieć ile cię co kosztuje. Mnie też nikt nie zapyta ile zainwestowałem w zakład. A czasem chce wykonania roboty za 20zł.
     
  14. Autoelektronika

    Autoelektronika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    30-09 15
    Postów:
    1 971
    Docenione treści:
    342
    Miasto:
    RDE,RMI,KT
    Adres strony:
    naprawde,encyklopedie by pisać.na szczescie przebieram robote i klientów.Najlepsza wspolpraca to warsztaty i temaciki gdzie klient ma kose pod gardłem-wtedy nie ma pytan co i za ile,wazne zeby chodziło.jak dlamnie to lepiej lyknac jeden temat i wzisac to samo co za 10 innych,wszyscy maja spokoj i kazdy zadowolony.
    Załózcie temat niech sie klienci wypowiadaja jak szanowac mechanika,wtedy moge porozmawiać.
     
  15. Edi75

    Edi75 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-01 16
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Gdańsk
    Tłumaczyć dużo, cierpliwie odpowiadać na pytania i nie traktować jak głupka :)
     
  16. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 484
    Docenione treści:
    1 730
    Miasto:
    Sląsk
    A on powie ze wyczytał w internecie że ... i zaczyna opowiadać
     
  17. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 614
    Docenione treści:
    1 111
    Miasto:
    Wysoka
    Wtedy uświadom go w tajemnicy, że to Ty właśnie tam pisałeś dla dezinformacji klienteli:D
     
  18. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 484
    Docenione treści:
    1 730
    Miasto:
    Sląsk
    Tyle to nawet ja nie pisze .....
     
  19. Polskie Centrum Odszkodowań

    Polskie Centrum Odszkodowań Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    12-08 15
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    1
    Adres strony:
    Są 3 opcje.

    Tanio.
    Szybko.
    Dobrze.

    A można wybrać tylko dwie z nich ;)
     
    arni_poznań lubi to.
  20. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    13 484
    Docenione treści:
    1 730
    Miasto:
    Sląsk
    tak , tanio