1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Jak rozpoznać czy samochód posiada CAN i DPF?

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika jonix39, 17-02 13.

  1. jonix39

    jonix39 Gość

    Online
    Witam tak jak w temacie,jak rozpoznać czy samochód posiada:
    -Magistralę Can, jeśli tak to jaki protokół danych?
    - DPF

    Z góry dzięki i pozdrawiam.
     
  2. art0

    art0 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-02 13
    Postów:
    240
    Docenione treści:
    10
    jeśli carb ma aktywne piny 6 i 14 - a jaki protokół - albo info producenta - albo skaner obd i sam ci sie określi...
     
  3. jonix39

    jonix39 Gość

    Online
    a co to jest carb?
     
  4. norbi666994

    norbi666994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    310
    Docenione treści:
    27
    DPF - na tabliczce znamionowej musi być wartość 0,5 wtedy jest DPF jeśli są inne wartości wtedy go nie ma (najczęściej na słupku drzwi)

    Chodzi jemu chyba o wtyczke OBDII
     
  5. jonix39

    jonix39 Gość

    Online
    a możesz podać zdjęcie takiej tabliczki która potwierdza posiadanie DPF? bo wartości jest tam wiele:)
     
  6. norbi666994

    norbi666994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    310
    Docenione treści:
    27
  7. jonix39

    jonix39 Gość

    Online
    OK,już wiem ,nie widziałem nigdy przewodów magistrali Can(Wiem że to jest skrętka dwóch kabli) Macie może zdjęcie takich przewodów?

    Aha, i chciałbym się dowiedzieć co dokładnie można jeszcze odczytać z tabliczki/naklejki znamionowej,numeru VIN oraz innych kodów na
    karoserii. Tak samo jak się odczytuje kolor i czy jest lambda albo DPF.
     
  8. rado747

    rado747 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-01 12
    Postów:
    49
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Polska
    -Can - piny 4,5,6,14,16
    -Iso9441/Iso14230(KWP2000) - piny 4,5,7,16 oraz opcjonalnie 15
    -J1850Vpw - piny 2,4,5,16
    -J1850Pwm - piny 2,4,5,10,16
     
  9. art0

    art0 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-02 13
    Postów:
    240
    Docenione treści:
    10
    no tak nie do końca z tymi pinami ...
     
  10. rado747

    rado747 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-01 12
    Postów:
    49
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Polska
    Specjalnie sprawdzalem jeszcze w ksiażce.
     
    jonix39 lubi to.
  11. jonix39

    jonix39 Gość

    Online
    A nie dziwne jest to że w nowym citroenie Jumper na tabliczce jest wartość "1.30",a jest to diesel.
     
  12. art0

    art0 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-02 13
    Postów:
    240
    Docenione treści:
    10
    zerne wieczorem - 4i5 to zawsze masa - 16 - 12v
     
  13. trebor70

    trebor70 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    13-07 11
    Postów:
    3 109
    Docenione treści:
    341
    Miasto:
    lubelskie
    Tu masz opis jak działa CAN :
    http://www.elektronik.zst.edu.pl/files/can1.pdf
    http://www.elektronik.zst.edu.pl/files/can2.pdf
    http://www.elektronik.zst.edu.pl/files/can3.pdf
    http://www.elektronik.zst.edu.pl/files/can4.pdf
    http://www.elektronik.zst.edu.pl/files/can5.pdf
    A wygląda to tak http://www.google.pl/search?hl=pl&q...2F%2Finfobus.pl%2Fblog.php%3Fid%3D712;697;420 zdjęcie znalazłem w sieci jest to ZR komputer centralny i MUX 2.1 multiplekser w autobusie SOLARIS a przewody CAN to zielono/ żółte przewody skręcone najbardziej widoczne są bo tam jeszcze idą brązowo/białe.
     
    szymonfyda113, grzybol oraz jonix39 lubią to.
  14. jonix39

    jonix39 Gość

    Online
    Jak zasadę działania,ramke komunikatów itd. to nie skromnie powiem znam na pamięć,ale czytałem też o multiplexerze tylko że opis był ogólny że urządzenie to pozwala na przesyłania wielu informacji na raz,ale po co i do czego on w systemie can/obdII??
    Może ktoś wyjaśnić?
     
  15. trebor70

    trebor70 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    13-07 11
    Postów:
    3 109
    Docenione treści:
    341
    Miasto:
    lubelskie
    Komputer ZR np. w autobusie komunikuje się z np. 5 multiplekserami a są one rozłożone w różnych częściach auta. Po co są? są urządzeniami wykonawczymi np. nadmuchy na autobusie są sterowane systemem ATC Wabco i mają kilka czujników temp. przedziału, nagrzewnic, płynu, i frontboxu oraz zewnętrznej. Jeżeli temp. zadana w przestrzeni pasażerskiej jest ustawiona na 15*C i jeżeli spadnie do takiej Sterownik ATC wysyła sygnał do multipleksera o on jako urządzenie wykonawcze wysyła prąd na nagrzewnice. Światła kierowca załącza to np. idzie sygnał z pulpitu kierowcy do multipleksera i ten wysyła prąd na żarówki. Wszystkie sygnały są monitorowane przez ZR i można je podglądać np. programem KIBES na poszczególnych blatach czy sygnały wychodzą i porównywać je z rzeczywistym wyjściem na muxie.(Dzięki temu taka żarówka np. po przepaleniu ma wystawiony sygnał na deskę kierowcy z komunikatem o jej przepaleniu) To tak w telegraficznym skrócie.
    No oczywiście cała transmisja odbywa się przewodami CAN, jest to szybsza transmisja i do tego zmniejsza ilość przewodów w aucie. Taką skrętkę CAN można samemu sobie zrobić ale musi być zachowana ilość skrętek na 1mb(nie pamiętam z głowy ile)
     
    grzybol lubi to.
  16. art0

    art0 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-02 13
    Postów:
    240
    Docenione treści:
    10
    autobus to dobry przykład - b. ciekawy przykład to vectra c - trzy prędkości cana
     
  17. jonix39

    jonix39 Gość

    Online
    po prostu multiplexer osobnym(można powiedzieć uniwersalnym?) sterownikiem np. temperatury w autobusie,bo żeby kontrolować temp. to trzeba kontrolować kilkoma urządzeniami np.
    -nawiew
    -nagrzewnica
    -płyn
    itd. itp zamiast obciążać pierdołami załóżmy Motronic'a.




    ---------------A nie dziwne jest to że w nowym citroenie Jumper na tabliczce jest wartość "1.30",a jest to diesel.-----------------
    czy katalityczny filtr cząstek ma inny kod?
     
  18. norbi666994

    norbi666994 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-12 12
    Postów:
    310
    Docenione treści:
    27
    Widocznie posiada sonde.
     
  19. jonix39

    jonix39 Gość

    Online
    to nie ma dpf tylko kata?
     
  20. trebor70

    trebor70 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    13-07 11
    Postów:
    3 109
    Docenione treści:
    341
    Miasto:
    lubelskie
    No nie w/w nad tym panuje sterownik ATC a multiplekser jest tylko urządzeniem wykonawczym. I wszystkie np. 5szt w autobusie są zamiennne miedzy sobą bo mają te same bramki wyjściowe i takie same obciążenia chwilowe oraz stałe pinów.(tylko adresy mają inne)np. MUX2.1 pada to na desce kierowcy wyświetla awarię MUX2.1 jak go zamienisz z innym to wyświetli awarię takiego jaki ma adres przypisany.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. jak rozpoznac czy auto ma dpf

    ,
  2. które samochody mają dpf

    ,
  3. jak sprawdzić dpf po vin

    ,
  4. dpf jak rozpoznać,
  5. jak po num vin sprawdzić czy jest filtr cząstek stalych,
  6. jak sprawdzic po vin czy jest dpf,
  7. jak poznac czy auto ma can,
  8. jak sprawdzić po vin czy auto ma dpf,
  9. jak poznać czy jest dpf,
  10. jak sprawdzic czy mam filtr dpf,
  11. jak sprawdzic czy peugot 3008 ma dpf,
  12. jak poznac czy auto ma dpd,
  13. jak sprawdzoc czy samochod ma dpf,
  14. filtr dpf ktory nr vin,
  15. jak po tabliczce z vin rozpoznać czy jest dpf,
  16. gdzie sprawdzic czy auto ma filtr dpf,
  17. DPF JAK TO SPRAWDZIC