1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Jeep Grand Cherokee 4.0 LPG strzelil w wydech i juz nie chce odpalic.

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika krs1rs2000, 28-01 14.

  1. krs1rs2000

    krs1rs2000 Uczestnik

    Dołączył:
    13-12 12
    Postów:
    182
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Łopuszno
    Palec w otwor na swiece na 1 cylindrze, sprezanie bylo wiec ustawilem na 0 dalej wg instrukcji i wielki HHHH.
    Na pewno trzeba na 0 ustawic a nie na 4 czy cos? Bo jak ustawilem dol na 4 i palec tez na 4 to kichnal w filtr. Iskra jeszcze raz sprawdzona i jest ladnie rozdzielana, paliwo na tloki tez sie dostaje.. Sam to sobie popsulem zdjalem aparat na pale bez ustawiania i teraz mam problem. Jakies pomysly jeszcze? Cos musi byc z tym zaplonem. Ogolnie to u mnie Hall wyglada inaczej. Metalowa blaszka przechodzi pionowa scianka miedzy czujnikiem. Wjechalem normalnie do garazu i popsulem. Caly czas blad 12.
  2. shrek

    shrek Moderator Car Audio Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    6-11 11
    Postów:
    2 507
    Docenione treści:
    806
    Miasto:
    Pyrlandia
    Adres strony:
    Błąd znika w jeep-nietym po 50 startach jeśli jest nieaktualny .
    Jest taka metoda aby ustawić na 4 nawet gdzieś o tym kiedyś czytałem ale to moim zdaniem nic nie zmienia .Ale skoro chcesz proszę bardzo 4 na GMP znak na 4 aparat na 4 cylinder

    Moim zdaniem albo masz luz na aparacie albo nie wkładasz go właściwie no i ten Hall musi być osiowo jak jest inny pytanie czy spełnia swoją role?
    Czym różniły sie te czujniki ?
    krs1rs2000 lubi to.
  3. krs1rs2000

    krs1rs2000 Uczestnik

    Dołączył:
    13-12 12
    Postów:
    182
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Łopuszno
    Luz owszem jest bo auto nierowno pracowalo i chcialem podmienic caly aparat tylko chcialem za szybko i sie posypalo.
    Robie dokladnie wg twojej instrukcji wogole dzieki za podpowiedz.
    Taki chcialem zalozyc usauta.pl-20110916075400.jpg
    A stary jest odsloniety i palec do niego wyglada tak
    palec-rozdzielacza-zaplonu-jeep-cherokee-wrangler-25l-40l-a51b.640x480.jpg

    Ten z zaslepka ( zamiennik) jest mocowany od gory a moj stary od dolu a blaszka z ktorej czyta jest skierowana od palca w dol w kierunku czujnika. Kostka ta sama, obudowa aparatu tez, podobnie jak i kopulka.

    Dzis ustawialem aparat we wszystkich mozliwych pozycjach. Nic sie nie zmienilo. Zamienilem aparat na ten drugi i to samo czyli nic. Jakie beda objawy uszkodzenia komputera? Pytam bo zwarlem + do przewodu klimy i moze cos sie porobilo?
    Dlaczego jak ustawie na 1cyl w GMP i na kole na 0 a palec na 1 cylinder tez to nawet nie kichnie a iskra jest? Jutro jeszcze zmieniam swiece bo iskra jest czerwona i ustawie jak Szrek napisal.
    Jakie beda objawy uszkodzenia sterownika lub czujnika pol. walu?

    Palec przestawialem o 1 zab ok 18 razy i tylko raz strzelil w ssacy.

    Załączone pliki:

    Edytowano przez moderatora: 1-02 14
  4. kleszczu

    kleszczu Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    16-06 13
    Postów:
    155
    Docenione treści:
    26
    Miasto:
    Szczecin/Bergen
    on jest na lancuchu czy kolach zebatych ??
    krs1rs2000 lubi to.
  5. krs1rs2000

    krs1rs2000 Uczestnik

    Dołączył:
    13-12 12
    Postów:
    182
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Łopuszno
    Łancuch
  6. shrek

    shrek Moderator Car Audio Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    6-11 11
    Postów:
    2 507
    Docenione treści:
    806
    Miasto:
    Pyrlandia
    Adres strony:
    łańcuch -myślisz że mógł odbić na źle ustawionym zapłonie i przeskoczył
    Nie miałem w jeepie takiego przypadku nawet jak łańcuch był mocno rozjechany
    błąd Halla powinien dać przy kluczykowaniu błąd 54
    zastanawiam się jeszcze nad zablokowanym TPS(Throttle Position Sensor) ale on raczej daje problem z obrotami ale zapalić powinien
    krs1rs2000 lubi to.
  7. krs1rs2000

    krs1rs2000 Uczestnik

    Dołączył:
    13-12 12
    Postów:
    182
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Łopuszno
    Jakby przeskoczyl to na dobrze ustawionym zaplonie odbyla by sie detonacja widoczna albo wydech albo dolot.
    Kluczykowanie nadal 12.
  8. kleszczu

    kleszczu Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    16-06 13
    Postów:
    155
    Docenione treści:
    26
    Miasto:
    Szczecin/Bergen
    nie wiem ale istnieje taka mozliwosc...skoro w mercedesie gdzie lancuch jest spinany bo nie da sie go naciagnac np w MLW164 350 to tu jest taka mozliwosc nie raz sie przekonalem ze lancuch mogl przeskoczyc
    krs1rs2000 lubi to.
  9. art0

    art0 Uczestnik

    Dołączył:
    1-02 13
    Postów:
    240
    Docenione treści:
    10
    piszesz ze iskra jest czerwona - jak świeca jest na wierzchu to nie dobrze bo w cyl. tej iskry może nie być wcale - ma być biało niebieska - zabacz cewke raczej tam jest problem
    krs1rs2000 lubi to.
  10. krs1rs2000

    krs1rs2000 Uczestnik

    Dołączył:
    13-12 12
    Postów:
    182
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Łopuszno
    A komputer ma jakis wplyw na napiecie wytwarzane przez cewke?

    Wymienione:
    Swiece
    Przewody
    Podmieniany aparat zaplonowy
    Podmieniana cewka
    Sprezanie 8-9 , iskra niebieska rozdzielana na kazdy cylinder, zaplon ustawiony wg shreka, i brak oznak zycia.
    Ma to zwiazek z ECU?
    Jesli zaplon bylby przestawiony o 180 st to odezwie sie cos?
    Edytowano przez moderatora: 1-02 14
  11. kleszczu

    kleszczu Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    16-06 13
    Postów:
    155
    Docenione treści:
    26
    Miasto:
    Szczecin/Bergen
    nic sie nie odezwei bo w zlym czasie bedzie mial podawana iskre
    krs1rs2000 lubi to.
  12. krs1rs2000

    krs1rs2000 Uczestnik

    Dołączył:
    13-12 12
    Postów:
    182
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Łopuszno
    Dobra. Jutro jeszcze przekrece o 180 st na drugiej cewce i nowych swiecach ale watpie, ze to cos da.
    A komputer? Wspomnialem , ze zwarlem + akumulatora do masy. Wyjalem dzis ECU ale tam mozna zobaczyc tylko styki ktore nie sa zasniedziale ani upalone.

    Dobra <ciach> zdjalem pokrywe zaworow dla pewnosci i krzywki na 1 w gorze znak na 0 palec na 1 i <ciach> Zadnej <ciach> reakcji.

    Nie krzywki tylko dzwigienki

    1 punkt regulaminu-Marlena.
    Edytowano przez moderatora: 1-02 14
  13. Auto-Port

    Auto-Port Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    3-02 12
    Postów:
    1 478
    Docenione treści:
    300
    Miasto:
    KALISZ
    Kolego oscyloskop ci by pomógł w układzie zaplonowym, ale iskra jest tak? Paliwo jest dostarczane do cylindrów? Bo w koło piszesz o aparacje a innych rzeczy nie sprawdziles... Nie trzymaj się tylko jednego zaczepienia usterki bo może cię to wyprowadzić w pole a widzę że powoli tak jest..
    krs1rs2000 lubi to.
  14. krs1rs2000

    krs1rs2000 Uczestnik

    Dołączył:
    13-12 12
    Postów:
    182
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Łopuszno
    Swiece jak wykrecam sa mokre. Po za tym na gazie i plaku czy samostarcie tez nic. Wszyscy pisza , ze zle ustawiam wiec zdjalem pokrywe i wg zaworow to zrobilem. I nie potrzebna robota.
  15. krs1rs2000

    krs1rs2000 Uczestnik

    Dołączył:
    13-12 12
    Postów:
    182
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Łopuszno
    Perelka odpalona. Aparat zmieniony, swiece nowe a co pomoglo? Wyeliminowanie jednego zrodla paliwa - PB. Wg mnie po zwarciu + do masy popapral sie przelacznik PB-LPG.
    Odpiolem wtryski bo chyba tez sie podwiesily i po ustawieniu zaplonu wg zaworow silnik odpowiedzial na LPG ( + podawalem bezposrednio z aku ). Szybka regulacja bez przykrecania aparatu i pozniej korekta o 1 zabek gitara. Nastepnie zalozony aparat bez luzow i w zestawie z nowymi przewodami i swiecami silnik pracuje Grande lepiej-rowno.Do wymiany mam jeszcze Lambade i gaz do regulacji. Jezeli chodzi o osiagi to na 31" oponkach MT banan do tej pory nie zszedl mi z twarzy po testach. Inne auto.
    Wybaczcie nerwy i cisnienie. Wielkie THX dla wszystkich pomagajacych.
    Dzieki za zainteresowanie.
.