1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

JEEP LIBERTY 2.8 CRD 2004r.potrzebny schemat rozrządu i momenty dokręcania.

Dyskusja w 'Pliki, pomoce naukowe poszukuję' rozpoczęta przez użytkownika ObelixSP, 10-02 13.

  1. ObelixSP

    ObelixSP Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-04 12
    Postów:
    402
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Łódź
    Witam .Panowie potrzebuje schematu tak jak w temacie + momenty dokręcania: rolki , napinacz wałki roz ,wału itp.
    A przy okazi, ile wam zajmuje wymiana tego rozrzadu oczywiście z pompa wody (tą na pasku rozrządu oczywiście ).
    i na ile wyceniacie koszt robocizny tego rozrządu .
    Pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedzi.
     
  2. shrek

    shrek Moderator Car Audio Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    6-11 11
    Postów:
    3 259
    Docenione treści:
    1 229
    Miasto:
    Pyrlandia
    Adres strony:
    Instukcja w pdf
    Czas naprawy 3-3,5h bez wymiany pompy wody-z doświadczenia własnego
     

    Załączone pliki:

    inodiag lubi to.
  3. ObelixSP

    ObelixSP Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-04 12
    Postów:
    402
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Łódź
    No dzięki ale interesuje mnie ta pompa wody ponieważ osatnio po wymianie rozrządu zamontowałem dokładnie tej firmy pompe.
    I po około4 miesiącach się rozsypała ,tak ze płyn chłodzący wyleciał przez oś tej pompy prosto na pasek rozrządu (niewiele brakowało by sie rozpierniczył silnik).
    Zastnawiam się czy ta pompa to taki badziew czy to jakos ja zawiniłem. Macie jakies doświadczenie z tym producentem pomp?

    http://www.nokaut.pl/pompy-wody/pompa-wody-5142985aa.html#ProductDetailedInfo[​IMG]
     
  4. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 415
    Docenione treści:
    1 504
    Miasto:
    PZ
    raczej nie zawiniłeś bo każda pompa ma taki otworek zrobiony fabrycznie przez który w razie awarii płyn leci nie w rozrząd tylko obok
     
  5. ObelixSP

    ObelixSP Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-04 12
    Postów:
    402
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Łódź
    t
    Tak ale w tym przypadku pompa sie rozwaliła po 4 miesiącach od wymiany i to dosłaownie prawie się rozsypała (bardzo duzy luz na łozysku pompy).I płyn leciał po osi pompy. Spróbuje wam to wkleić jak mi się uda nagrać tel.
    Ale powiem szczeże ze tak rozpierniczonej pompy jeszcze nie widziałem.
     
  6. inodiag

    inodiag Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-12 12
    Postów:
    2 195
    Docenione treści:
    285
    Miasto:
    Dąbrowa Biskupia
    pewnie ktoś naciągną za mocno pas ...
     
    shrek lubi to.
  7. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 415
    Docenione treści:
    1 504
    Miasto:
    PZ
    przy zbyt mocno naciągniętym pasku coś musiało się rozwalić, ale dziwne że napinacza nie było słychać
     
  8. qbaradom

    qbaradom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    17-08 12
    Postów:
    925
    Docenione treści:
    83
    Miasto:
    Radom
    Firma crown nie jest najlepszą firmą
     
  9. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 415
    Docenione treści:
    1 504
    Miasto:
    PZ
    dwa razy droższa jest pompa metelli ale ponoć dobra jakość
     
  10. qbaradom

    qbaradom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    17-08 12
    Postów:
    925
    Docenione treści:
    83
    Miasto:
    Radom
    Metelli jest dobra i jeszcze oryginał mopar.
     
  11. ObelixSP

    ObelixSP Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-04 12
    Postów:
    402
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Łódź
    Napisałem ze to ja wymieniałem ten rozrząd 4 miesiące wcześniej
    a paska rozrządu nie da się za mocno napiąć bo jest rolka dynamiczna i ma wskaźnik naciągu więc na trzeźwo nie da się za mocno napiąć.
    Teraz poszła oryginalna pompa i jest spokój
     
  12. qbaradom

    qbaradom Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    17-08 12
    Postów:
    925
    Docenione treści:
    83
    Miasto:
    Radom
    A pisałem o crown.
     
  13. Robertto

    Robertto Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-12 15
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bytom
    Witam! Szukając info na temat rozrządu dotarłem tutaj, bardzo pomocnym okazała się instrukcja wymiany paska chodz nie do końca jestem pewien wszystkiego. Na jednym ze zdjęć jest widoczna blokada kół wałków rozrządu (przypomina blachę w kształcie litery H z rączką) Wpisując w wyszukiwarkę "blokada rozrządu" wyskakują zestawy tylko bocznych czpieni a tej miedzy koła za piernika nie znalazłem... Czy ta oto blokada jest nie zbędna przy wymianie pompy wody, gdzie trzeba zdemontować ów koła aby możliwe było odkręcenie całej obudowy a wreszcie wymiana namej pompy? Z rysunku jak i filmiku jaki znalazłem na YT wnioskuję że przez nie uwagę można koła przykrecić żle przez co po przestawiać wszystko i spierniczyć motor, bo nie zauwarzyłem tam ani żadnego wieloklina ani innego zabezpieczenia aby ów koła nie przemieściły się? Więc, czy ów blokada jest nie zbędna czy też może wystarczą te czpienie, a jeśli nie gdzie szukać i pod jaka nazwą tej blokady?
     
  14. DyziekVW

    DyziekVW Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-02 13
    Postów:
    1 521
    Docenione treści:
    326
    Miasto:
    Prudnik Opolskie
    Jest niezbędna, tam są pływające koła i blokować trzeba wałki, blokade można dorobić.Jeśli przy tym poziomie wiedzy sam rozgrzebałeś ten rozrząd to masz biede :D
    (Program "101 napraw" zbiera żniwo?)
     
  15. Robertto

    Robertto Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-12 15
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bytom
    Jeszcze nie rozgrzebałem, ale nie omieszkam ;) i nie sto jeden napraw ale bedziesz pan zadowolony... Jak już podzieliłeś się tą wiedzą tajemną, to mogłes zapodać linka co kupię sobie ów blokadę:cool: Może mając komplet tych blokad opanuję to i z dumą ci o tym napiszę...
     
  16. DyziekVW

    DyziekVW Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-02 13
    Postów:
    1 521
    Docenione treści:
    326
    Miasto:
    Prudnik Opolskie
  17. Robertto

    Robertto Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-12 15
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bytom
    I przez takich partaczy psuję się opinie tych konkretnych mechaników, kilka razy przez moją nie wiedzę się sparzyłem znacznie przepłacając a i tak efekt prac był mierny nawet do tego stopnia że wróciłem na lawecie ze spalonym sprzęgłem... Za czołem czytać podglądać jak inni to robią mam w garażu całkiem fajne narzędzia a i dalej do kupuję następne. Chciałbym wymienić ten pasek z cała pompa wody wszystkimi napinaczami sam, nie przez to żeby za oszczędzić parę stówek ale żeby ten pasek był na bank wymieniony... Blokadę do której link mi podsyłasz oglądałem i kupię na pewno tyle ze brak mi tam tej co przychodzi od czoła kół wałków... Pisałeś wcześniej o kołach pływajacych? czy miałeś na myśli to że wałek ma kształt mimośrodu? Ja myślałem że jak już zdejmę pokrywę paska obrócę przy pomocy klucza wałem korbowym do momentu pokrycia się wszystkich znaków, w tym momencie powinny dać sie wkrecić wszystkie czpienie blokad? Potem trzeba odkrecić te nie szczęsne koła wałka aby módz zdemontować tylną część obudowya tym samym dostać sie do pompy wody? Mam nadzieje że nic nie pęknie podczas próby odkrecenia ów kół i po założeniu ich z powrotem idealnie jak znaki pokazywały będzie wszystko grało? Po zamontowaniu paska obrócę ręcznie wałem korbowym w celu sprawdzenia czy wszystko idzie gładko, jeśli tak składam resztę jeśli nie, nawet o tym nie mysle :) Dziekuje ci za poświęcony czas i pomoc, jeśli coś nie tak napisałem popraw mnie proszę...
     
  18. DyziekVW

    DyziekVW Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-02 13
    Postów:
    1 521
    Docenione treści:
    326
    Miasto:
    Prudnik Opolskie
    Koła pływające to takie osadzone na stożku(nie mimośrodzie jak pisałeś) , bez klina. W takiej sytuacji pasek napinasz na poluzowanych kołach a zablokowanych wałkach-nie jest istotna pozycja samych kół, a jedynie wałków..Najbezpieczniej gdybyś koła odkręcil pneumatem.
    Reszta mniej więcej tak, jak opisałeś.
     
  19. Robertto

    Robertto Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-12 15
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bytom
    Dzięki raz jeszcze ;) będę kupował to co nie zbędne i myślę że w na przełomie sierpnia i września będę to rozbierał... Mam nadzieję że nic nie spierniczę... Dzięki i pozdrawiam
     
  20. Robertto

    Robertto Nowy

    Offline
    Dołączył:
    15-12 15
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bytom
    Z racji iż w ubiegłą sobotę opanowałem rozrząd wraz z pompa wody w moim jeepku chcialem koledze Dyziek VW podziękować za udzielone mi wskazówki :) Przed wymianą ww rozrządu po odpaleniu jeepka nie gasło smarowanie! Z góry podejrzewałem czujnik bo nic podejrzanego się prędzej nie działo. Po wymianie rozrządu oraz wielorowkowego paska osprzętu przystąpiłem do pomiaru ciśnienia oleju, jak się potem okazało wynik pozytywny a winna prawdo podobnie była sama wtyczka pełna błocka... Niestety podczas kręcenia silnikiem ok 3 tyś obrotów na godzinę pierdyknoł nowy pasek osprzętu, a właściwie wyrwało jeden z ostatnich włókien! Naj gorsze w tym jest to że stary pasek podarło identycznie więc coś jest nie tak... Wszystkie rolki chodzą gładko, jedynie alternator stwarza lekki opór ale brak na nim jakichkolwiek luzów! Co zatem rozwala mi pasek? Pozwoliłem sobie zamieścić fotki, może ktoś coś podpowie nim urwę kolejny pasek.
     

    Załączone pliki:

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. wymiana rozrząd jeep cherokee 2.8 crd

    ,
  2. wymiana pompy wody jeep 2.8 crd

    ,
  3. ile kosztuje wymiana rozrządu chrysler 2.8

    ,
  4. chrysler voyager 2.8 crd schemat rozrządu,
  5. jeep cherokee kj wymiana rozrządu,
  6. schemat rozrządu Chrysler voyager 2.8 crd