1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Kłopotliwe rozrządy

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika vokotibi, 19-05 17.

  1. vokotibi

    vokotibi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-12 12
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    1
    Witam!
    Pomyślałem sobie, żeby stworzyć listę silników, przy których mogą wystąpić problemy po (albo i przed) zmianą rozrządu, ze względu na np. wady fabryczne lub nie do końca właściwą instrukcję wymiany.


    2.0TDI 16v PD - szpilka napinacza którą wydziera z głowicy

    Jak macie jakieś doświadczenia to piszcie.
     
    Marcinglasgow lubi to.
  2. kobra

    kobra Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-10 14
    Postów:
    362
    Docenione treści:
    114
    Miasto:
    Bielsko-B
    Wprawdzie to nie skomplikowany rozrząd ,ale szpilka napinacza z gumy.
    To akurat Bravo II 2007rok 1,4 90KM
     

    Załączone pliki:

  3. Jarzi

    Jarzi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    742
    Docenione treści:
    95
    Miasto:
    Kaczory
    Te 2.0 tdi dało mi popalić kiedyś... 16 dźwigienek poszło w pi...

    Ja czasem trafiam, ze w oplach 16v benzyna musze naspawywać nakrętkę na śrubę od rolki napinającej bo zrywa sie ten płytki torx.

    Zasadniczo nie lubię jeszcze starych megane I 1.4/1.6/2.0 16v ale to ze względu na dostęp a nie na skomplikowanie.
     
  4. vokotibi

    vokotibi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-12 12
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    1
    1.9TDI na pompie rotacyjnej, 1Z AHU AFN - odkręcająca się śruba na wale.
    Problem bardziej występuje w silnikach montowanych poprzecznie np golf3, stary sharan.
    Na szczęcie więszość takich silników już na złomie.
     
  5. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 857
    Docenione treści:
    375
    Miasto:
    europolonia
    Dajesz to na jakiś klej ?
     
  6. vokotibi

    vokotibi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-12 12
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    1
    Piszę ogólnie nie musisz tego robić, takie coś może do ciebie przyjechać

    1,7cdti isuzu np astra h- odkręcająca się śruba na kole pasowym pompy oleju
     
  7. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 857
    Docenione treści:
    375
    Miasto:
    europolonia
    Nie piszę złośliwie , Co do klei do gwintów są różne , do różnych zastosowań .
     
  8. vokotibi

    vokotibi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    19-12 12
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    1
    A co to wnosi do tematu?
     
  9. Ben i Amin

    Ben i Amin Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-01 14
    Postów:
    40
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Braniewo
    [​IMG]Uważam że w tych silnikach jest źle skonstruowany napinacz krótkiego paska i jego umiejscowienie.
     
  10. DyziekVW

    DyziekVW Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-02 13
    Postów:
    1 525
    Docenione treści:
    328
    Miasto:
    Prudnik Opolskie
    Też nie przepadam za tym rozrządem, ale akurat w napinaczu krótkiego paska nie widze problemu...napinasz pasek przed założeniem długiego paska i z dostepem nie ma źle, napinacz ma znaki, dodatkowo przy demontażu głowicy lub samej pokrywy w której są wałki nie trzeba ruszać małego paska bo rolka zostaje na bloku, przy dokrecaniu pokrywy wałków pasek sam sie napina tak jak był
     
  11. Ben i Amin

    Ben i Amin Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-01 14
    Postów:
    40
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Braniewo
    Ok. Robota jest nieskomplikowana, chodzi mi o błędne rozwiązanie konstrukcyjne.
     
  12. Jarzi

    Jarzi Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    742
    Docenione treści:
    95
    Miasto:
    Kaczory
    Możesz rozwinąć myśl? Bo tez zastanawiam sie ocb.
     
  13. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    1 935
    Docenione treści:
    181
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Nigdy się jeszcze z tym nie spotkałem co by śruba się odkręcała.
    Co do tego że są na złomie to może i tak ale mają w większości od 400 tys w górę ponakręcane, słyszałem o przypadkach 800 tys nawet.....
     
  14. ZoZo

    ZoZo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    4-02 13
    Postów:
    380
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Gliwice
    ja nie jestem mechanikiem z zawodu. ale mam już w swojej karierze zrobionych kilka rozrządów , UPG, sprzęgieł zawieszeń itd. i bardzo obawiałem sie tego rozrządu VAG z dwoma paskami, ale stawiłem mu czoła, i powiem szczerze bardziej mnie wnerwiał rozrząd w oplu 1.4 8v bo napinacz naciąga się pompa wody gdzie dostęp jak dla mnie tam był utrudniony :p. w/w rozrząd okazał się tak na prawdę miłym do ogarnięcia, a dostęp do napinaczy czy moim zdaniem bardzo fajny i nie chodzi o samo dojście do dokręcania ale tez do obserwacji siły napięcia,
     
  15. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    3 109
    Docenione treści:
    835
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Dla mnie kłopotliwe rozrządy to takie które kiedyś ktoś spartolił wcześniej.Jak to się mówi raz jest z górki a raz pod górkę.Pozdrowionka.
     
  16. Mechanika pojazdowa Gorzów

    Mechanika pojazdowa Gorzów Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 16
    Postów:
    1 178
    Docenione treści:
    176
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Adres strony:
    Dla mnie to kłopotliwe to takie, gdzie zeby wymienić ślizg łańcucha to trzeba zdjąć głowicę np mercedesy i bmw z odlewanym deklem rozrzadu.
     
  17. hardy2

    hardy2 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    28-08 14
    Postów:
    124
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    karpacz
    1.6 thp nie jest za latwy
     
  18. baton180

    baton180 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-06 12
    Postów:
    792
    Docenione treści:
    102
  19. komar200

    komar200 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    924
    Docenione treści:
    107
    Miasto:
    grudziadz
    To co powiecie na 2-litrowe bmw n_47 wraz z łańcuchem wymiana wału korbowego że względu na zadbaną zębatke którą nie jest jako część wymienna . Poza tym silniki Audi q7
    Tam to już wszystko jest kłopotliwe.
     
  20. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    1 276
    Docenione treści:
    224
    Miasto:
    Zielona Góra
    Zawsze składając rozrząd daje śruby na klej,a później dokręcam dynamometrycznym jak książka pisze. Wielokrotnie spotkałem się w Vw, że sciagalem skrzynie, żeby odkręcić śrubę na wale, bo ktoś ją tak dopierniczyl a nie było oczka na zablokowanie koła zamachowego lub było zbyt ryzykowne. Ja bardzo chętnie robię wszelakie rozrzady, naprawdę je lubię. Np ww. Dwa paski świetnie zarobione pieniądze , za tą alfa nie przepadam bo mało miejsca. Wszelkie ople nauczyłem się, że za mocno dokrecony napinacz o 5nm będzie halasowal, zresztą kiedyś obilo się o rzeczoznawce, wygrałem z hurtownia. Najważniejsze żeby się nie spieszyć, bo to może mieć oplakane skutki :)
     
    samspec13 lubi to.