1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Kia Picanto 1.0 45KW 2011R. - pobor pradu

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika Marcinezzzz, 6-03 17.

  1. Marcinezzzz

    Marcinezzzz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-09 14
    Postów:
    134
    Docenione treści:
    5
    Problemem jest pobór prądu na poziomie 0.25 A .
    Pobór ustaje po wyjęciu bezp. z pod skrzynki pod maską. Nazwa bezp. R/LP (znajduje sie w jednej obudowie z bezp AUDIO).

    Prosiłbym o jakiś schemat z info co jest pod niego podpiete bo nie moge zlokalizowac przyczyny poboru.
    tak wyglada skrzynka
    http://gangasudhan.com/images/FuseBoxDiagram2.jpg

    Wiem ze to bezpiecznik oznaczony jako room light i dotyczy wnetrza auta, ale potrzebuje wiecej info.
     
  2. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 906
    Docenione treści:
    1 171
    Miasto:
    Wysoka
    Oświetlenie wnętrza może dotyczyć również oświetlenia bagażnika...
    Może też ktoś podłączył zasilanie sterownika centralnego zamka na pilota albo inne urządzenie - bo to stały plus po bezpieczniku...

    Luggage Lamp, A/C Control Module, BCM/TACM, Auto Light & Photo Sensor, Cup Holder
    ILL., Instrument Cluster, Ignition Key ILL. & Door Warning Switch, Driver Vanity Lamp,
    Overhead Console Lamp (With Sunroof), Room Lamp(W/O Sunroof)
     
    Marcinezzzz lubi to.
  3. Auto Elektronik Lubin

    Auto Elektronik Lubin Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    31-07 15
    Postów:
    341
    Docenione treści:
    68
    Miasto:
    Lubin Dolny Śląsk.
    Adres strony:
    Witam. A przekaźniki sprawdzone
    Przekaźniki sprawdzone?
     
  4. Marcinezzzz

    Marcinezzzz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-09 14
    Postów:
    134
    Docenione treści:
    5
    Witam ponownie,

    wydaje mi sie ze znalazlem przyczyne. Po odpieciu licznika pobor pradu spada praktycznie do zera.
    Po zdemontowaniu licznika podalem mu 12v na jeden pin i sprawdzalem pobor na pozostałych. Wyszlo mi że jest pobor na jednym pinie.
    Pytanie czy tak moze byc? Bo wydaje mi sie ze nie.

    Przekazniki sprawdzone pod maska, bezpieczniki pod maska i w kabinie.
    Nie sprawdzalem przekaznikow w kabinie.
     
  5. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 906
    Docenione treści:
    1 171
    Miasto:
    Wysoka
    Sprawdź pobór prądu po kilkunastu minutach, może pobór spadnie.
     
  6. Marcinezzzz

    Marcinezzzz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-09 14
    Postów:
    134
    Docenione treści:
    5
    wiesz co, wlasnie chodzi o to ze pobor jjest caly czas i od tego po 2-3 dniach siada aku.

    sprawdzilem teraz w innym aucie i sytuacja wyglada tak ze w picanto 12V do licznika jest podane na stale nawet bez zaplonu.
    W drugim aucie 12V naq licznik pojawia sie po zaplonie.

    Moze tu jest problem? bo sprawdzilem dwa liczniki i w sumie jeden i drugpi po spieciu na krotko i sprawdzeniu pobieraja jakies ampery.
    W jednym i drugim proda jest pobierany po zmasowaniu pina od obrotow/predkosci>

    A moze w pikanto czujnik obrotow/predkosci robi zwarcie do masy caly czas?

    Dobra, zrobiłem inaczej,
    odlaczylem ten kabelek ktorym do licznika idzie 12V i działa wszystko poza lampkami informujacymi że są otwarte drzwi lub klapa z tyłu.
    Po odlaczeniu tego kanbelka z 12V pobór prądu wynosi 0,03A po jego podlaczeniu 0,25A

    Nie wiem teraz, bo jak zamkne drzwi, to kontrolka gasnie, tak samo z klapą czyli nie powinno brac to pradu, a jednak bierze.

    W aucie jest dokladany alarm, ale jakby on nie robi roznicy bo go odlaczylem i pobor jaki byl taki jest.

    Ktos cos?