1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Kia Sportage 2000 2.0 DOHC 94KW sonda lambda - duze spalanie

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Marcinezzzz, 26-09 14.

  1. Marcinezzzz

    Marcinezzzz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-09 14
    Postów:
    134
    Docenione treści:
    5
    Witam,

    jak w temacie mam Sportage 2000r 2.0 DOHC 94kw auto jest zagazowane (nowa instalacje BRC ma 2 mce)
    Moj problem to duże spalanie PB oraz LPG (około 20L/100km). Kontrolka check engine swieci caly czas.
    Kontrolka na chwile obecna wymiguja blad nr 15 (świeca lambda lub jej obwód).

    Posiadaczem auta jestem od tygodnia

    Zaczne od poczatku.

    Właścicel pojazdu wymienił sonde jakies 3 mce temu poniewaz tak mu doradzono ze wzgledu na błedy . Sonda została wymieniona na oryginalną (z kostka), niestety po jej wymianie check swiecił dalej. Instalacja LPG zostala zalozona w momencie kiedy check wywalal blad sondy. Oczywiscie w zwiazku z tym bledem ustawienie LPG bylo niemozliwe (przynajmniej tak twierdził gazownik). Auto palilo na PB i LPG 20L/100
    Wlasciciel pojechal z autem do serwisu Kia.
    W serwisie wywaliło błędy:
    P1127 - uklad paliwowy bogaty - czesciowe obciazenie
    P1123 - uklad paliwowy bogaty - bieg jalowy
    P0130 - obwod czujnika O2 (czujnik1/bank1)
    Serwis skasowal/ustawił bledy ze spalaniem i auto paliło 12L/100km
    Po wyjezdzie z serwisu zapalil sie check. Auto wrocilo do serwisu.
    Serwis stwierdzil ze wywala blad P0130. Serwis bledu nie usunal (w sensie ze nie usunal usterki powodujacej ten blad). Wlascicle wyjechal z serwisu z checkiem, ALE splanie dalej bylo dobre 12L/100.

    Po 2-3 tyg od tego czasu nabylem auto. Auto mialo dobe spalanie ale kontrolka check engine nie dawala mi spokoju. Dodam ze auto jezdzilo na PB i LPG ok, mialo taka moc jak mozna bylo od niego oczekiwac.

    W zwiazku z tym ze mnie draznila ta kontrolka, postanowilem sprawdzic jaki wymiga bledy check.
    check wymigał błąd 15 i drugi ktorego numeru nie pamietam, ktory dotyczył (air leak - lewe powietrze).

    Sprawdziłem wiec pod maska i okazalo sie ze rura miedzy przepustnica a dolotem byla cala sparciała (swoja droga ze w serisie tego nie widzieli i ze gazonik tego nie widzial to ja nie wiem) z dziurami jak w sitku. Rure wymieniłem i odlaczylem aku zeby zresetowac bledy.
    To byl moj NAJWIĘKSZY BŁAD, bo od tego czasu auto zaczelo swirowac zarowno na PB jak i LPG.
    Kijanka zaczela tracic moc, zaczela sie dusic dlawic szarpac i tp. Spalanie 20/100
    Po dwóch zrobiłem tak ja piali na forach;) odlaczylem aku na 5 min, odpalilem samochod na PB i jezdzilem do rozgrzania silnika, zrobilem jakies 15km. Check co dziwne sie nie zapalil.
    Zgasilem auto, poczekalem az ostyglo. Odpalilem pozniej pojezdzilem chwile i pomyslalem ze moze juz sonda dziala wiec trzeba do gazownika.
    Zajechalem do gazownika. Mowie zeby gaz ustawil bo juz nie ma bledu sondy.
    Gazownik podpial swojego kompa/skaner do kijanki.
    Niestety u niego pokazaalo ze mieszanka jest na plusie 25%
    Czasy wtrysku 4ms (powiedzial ze powinno byc 3ms)
    Wrzucl wykres sondy, a na wykresie sonda chodzi od 0,0 do 0,3 i ani drgnie.
    Stwierdził ze tak był wczesniej i ze nic sie nie zmieniło.
    Sprawdzil jeszcze przepustnice. Tu byl ruch od 0 do 80.Powiedzial ze ok.
    Gazownik wgral mape od jakiejs innei Kijanki ale powiedzial ze pewnie gowno to da i faktycznie tak byl. Stwirdzil ze musze ogarnac problem z sonda zeby on mogl mi ustawic normalne spalanie LPG.

    Teraz od dwoch dni auto raz jezdzi normlanie a raz jezdzi jakby ktos mu grdyk scisnal :)
    Spalanie 20/100.

    Prosze o pomoc.
    Nie wiem czy mam wymiac jeszcze raz sonde czy nie. Mam ta stara tez, ale na niej podobno pokazuje te same wykresy. Nie wiem czy jechac do salony zeby te spalanie ustawili i zostawic check w spokoju?

    Aha sonda ma 4 przewody (2xbialy 1xsiwy i1xczarny). odpialem sonde od kostki i sprawdzile mase na przewodzie szarym. masa jest. Sprawdzilem dwa biale i maja napiecie 0,27v oraz 0,72V. Na czarnym nic nie pokazal multimetr. Nie moge wbic sie w przewody sondy i pomierzyc bo dojscie jest do dupy, zreszta nie wiem co mierzyc :) Nie wiem nawet czy te pomiary sa dobre bo wydaje mi sie ze troche za malo voltow.

    Z gory dzieki.
     
  2. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    589
    Kolego masz błąd P0130 czyli obwód sondy to po jaką cholerę chcesz wymieniać sondę ??
    Weź sprawdź okablowanie tych sond albo zaprowadź auto do dobrego elektryka .
    Jeżeli okablowanie będzie sprawne to może być ECU uszkodzone .
     
  3. Marcinezzzz

    Marcinezzzz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-09 14
    Postów:
    134
    Docenione treści:
    5
    Dzięki za odp,
    no ja niekoniecznie chcialem ja wymieniac, tylko jakis mechanik przy tym samym bledzie doradzil poprzedniemu wlascicielowi wymiane tej sondy, pomyslalem ze moze ta nowa jest do dupy.
    A jest opcja zebym sam te kable sprawdził? mam troszke czasu i moge cos tam pogrzebac,
    tylko nie bardzom wiem jak sie do tego zabrac.
    Albo naczej, mozesz mi powiedziec gdzie w tym aucie wchodzi przewod "data" od tej sondy, zebym mogl go sobie spr?
    dzieki
     
  4. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    589
    Tak , jest taka opcja .
    Musisz tylko mieć schemat elektryczny tego auta bo ja nie jestem wróżbitą .
    Musisz sprawdzić ciągłość przewodów czyli w żargonie warsztatowym "przedzwonić kable" .
     
  5. Polders

    Polders Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 12
    Postów:
    1 305
    Docenione treści:
    187
    Sonda 3-przewodowa u Ciebie występuje, sygnał wchodzi do sterownika pod pin 28, do tego masz mieć jeszcze masę oraz zasilanie stałe po zapaleniu.
     
  6. Marcinezzzz

    Marcinezzzz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-09 14
    Postów:
    134
    Docenione treści:
    5
    ok, dzieki
    przynajmniej wiem czego szukac
    tylko nie wiem gdzie :)
    jakby ktos miał schemat do takiej kijanki to bede wdzieczny za info.
    pzdr

    Wiesz co, jestem pewny ze tam widzialem 4 przewody
    dwa białe jeden szary i jeden czarny
    czy w takim wypadku bedzie roznica z tym pinem?
     
  7. Polders

    Polders Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 12
    Postów:
    1 305
    Docenione treści:
    187
    Proszę bardzo ;)

    4 przeowdy? sprawdzę schematy. Ale to nie jest 94 kW silnik
     

    Załączone pliki:

    • .pdf
      Rozmiar pliku:
      267,7 KB
      Wyświetleń:
      28
    Marcinezzzz lubi to.
  8. Marcinezzzz

    Marcinezzzz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-09 14
    Postów:
    134
    Docenione treści:
    5
    tak mam wbite w dowodzie :O
    jak to inaczej sprawdzic?
     
  9. Polders

    Polders Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 12
    Postów:
    1 305
    Docenione treści:
    187
    Jeśli tam masz takie kolory ro nie masz oryginalnej sondy tylko uniwersalną wsadzoną. Białe to grzałki, szary masa, a czarny sygnał.

    Zaraz wsadzę schemat

    Schemat
     

    Załączone pliki:

    • .pdf
      Rozmiar pliku:
      296,2 KB
      Wyświetleń:
      34
    Marcinezzzz lubi to.
  10. Marcinezzzz

    Marcinezzzz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-09 14
    Postów:
    134
    Docenione treści:
    5
    dzieki z ate schematy, ale ku*wa nic z nich nie rozumiem :)
    wracajac do sondy, sonda jest 4 przewodowa na 100%,
    wyglada na nową, w takim razie goscia przede mna skroili albo on mi sicemnial, bo mowil ze kupil oryginal za 500zl.
    tylko z drugiej strony we wtyczce do ktorejh wchodzi wtyczka od sondy tez sa 4 przewody.
    2 czerwone i dwa inne ktorych kolorow nie pamietam.

    aaa czekaj ma;
    to chodzi o te B72 na schemacie tak?
     
  11. Polders

    Polders Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 12
    Postów:
    1 305
    Docenione treści:
    187
    Przewody od wtyczki do sondy również powinny mieć takie kolory.

    Tak to właśnie to
     
  12. Marcinezzzz

    Marcinezzzz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-09 14
    Postów:
    134
    Docenione treści:
    5
    Sluchaj, a czy jest opcja, jak sie okaze ze przewod jest walniety, zeby puscic go bokiem, bo ten idzie w calej wiazce nad skrzynia, a srednio mi sie widzi zdejmowanie skrzyni. najlepiej puscilbym sobie te przewody oddzielnie.
    tylko tera nie wiem co z ta sonda bo mnie zmartwiles ze powinna miec trzy przewody a ma cztery.
    czy przez to moze miec tez zle wskazania?
     
  13. Polders

    Polders Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 12
    Postów:
    1 305
    Docenione treści:
    187
    Zobacz ile jest we wtyczce od sterownika, sprawdź ze schematem czy ten drugi jest własciwy, jeśli się zgadza to nie masz się co martwić, czasami w programach są błędy. Kable zawsze można puścić drugie, ale od sondy przewody są nie lutowalne, trzeba zaciskać rurkami.
     
  14. Marcinezzzz

    Marcinezzzz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-09 14
    Postów:
    134
    Docenione treści:
    5
    sonda jest z wtyczka, wyglada jakby nic tam nie bylo lutowane ale sprawdze to.
    te 2 biale i czarny i szary sa we wtyczce od sondy
    a we wtyczce od sterownika ktora wchodzi do wtyczki od sondy tez sa cztery tylko ze dwa czerwone i dwa inne ale nie pamietam jakie.

    sprawdze jeszcze raz jutro bo moze smar mi sie na oczy rzucil i zle widzialem
     
  15. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 316
    Docenione treści:
    1 481
    Miasto:
    PZ
    Katalog prawdę Ci powie
     
  16. Polders

    Polders Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 12
    Postów:
    1 305
    Docenione treści:
    187
    w katalogu nie znalazłem żadnej sondy która by kosztowała 500 zł, wszystkie sondy czy bosch czy denso kosztują do 260 zł i są to sondy uniwersalne. A przewody w sondzie o kolorach biały szary i czarny to sonda uniwersalna.
     
    Marcinezzzz lubi to.
  17. Marcinezzzz

    Marcinezzzz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-09 14
    Postów:
    134
    Docenione treści:
    5
    A powiedz mi jeszcze jak mozesz, czy na tych dwoch czerwonych nie p0owinno by napiecie 12v? bo u mnie wyszlo ze jest okolo 0,27 i 0,71.

    W takim razie gosc zrobiony w *uja, wiec musze zobaczyc czy ktos kostki nie dolutowal do wtyczki.
     
  18. Polders

    Polders Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 12
    Postów:
    1 305
    Docenione treści:
    187
    Tego Ci nie powiem bo na warsztacie mam rozpiskę przewodów oryginalnych sond. Nie pamiętam jak to bylo w koreańcach. Ale zazwyczaj na dwóch takich samych powinno być 12V, w warunkach zapalania na zimnym silniku.
     
  19. Marcinezzzz

    Marcinezzzz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-09 14
    Postów:
    134
    Docenione treści:
    5
    ja sprawdzalem te napiecie we wtyczce od sterownika, te czerwone pokazywaly tak jak napisalem. na jednym byla masa, a na jednym nic (to chyba data). Jezeli dobrze mierzylem, to pytanie mam czy brak tego napiecia ma wplyw na dzialanie sondy? bo ktos mi mowi ze to tylko od grzalki i jak silnik rozgrzany to nie ma znaczenia, a sonda na rozgrzanym pokazywala wachania od 0,0 do 0,3. Czy raczej szukac przerwy na tym przewodzie "data"?
     
  20. Polders

    Polders Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-07 12
    Postów:
    1 305
    Docenione treści:
    187
    musisz sprawdzić wszystkie połączenia sondy ze sterownikiem. Od tego zacznij.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. czujnik o2 kia sportage