1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Kia Sportage 2000 2.0 DOHC 94KW sonda lambda - duze spalanie

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Marcinezzzz, 26-09 14.

  1. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    591
    Więc aby się ustrzec przed kolejnym zakupem sondy , trzeba dobrze zdiagnozować usterkę .
     
  2. Marcinezzzz

    Marcinezzzz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-09 14
    Postów:
    134
    Docenione treści:
    5
    A powiedz mi moze cos wiecej o ty katalizatorze.
    Czy on moze powodowac ten "blad obwodu sondy lambda"?
    Jak go sprawdzic? Na jakiej zasadzie on ma wplyw na sonde?
    Zapchany chyba niej jest bo auto ma moc ok (przynajmniej tak mi sie wydaje), co prawda ta kijanka to muł, ale swoje wazy, no i silnik jakis specjalny nie jest.

    No wlasnie chcialbym to zrobic, ale wiesz - wymienilem juz nawet przewody od ECU do sondy i jak byłem w czarnej dupie tak jestem. Komp wywala ty;lko obwod sondy i koniec (blad P0130).
     
  3. autozibi

    autozibi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-01 13
    Postów:
    2 833
    Docenione treści:
    591
    Podjedź na stacje diagnostyczną i sprawdź skład spalin .

    Po za tym sprawdź czy sondy mają prawidłową masę .
     
  4. Marcinezzzz

    Marcinezzzz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-09 14
    Postów:
    134
    Docenione treści:
    5
    A mozesz mi poiedziec jak to spr? z ta masa? bo juz chyba wszystko popsprawdzalem.
     
  5. Marcinezzzz

    Marcinezzzz Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    2-09 14
    Postów:
    134
    Docenione treści:
    5
    Witam, po przerwie.
    Kilka dni testow i wiem wiecej albo mniej. Nie zrobilem jeszcze testu spalina, ale.
    Wiem na pewno w ktorym momencie sie wszystko spypie.

    Sonda pracuje dobrtze do momentu HAMOWANIA SILNIKIEM.
    W trakcie jak zaczne yhamowac silnikiem to napiecie spada do 0 lub nawet -0,02V
    Niby tak powinno byc, tylko wlasnie wtedy wala check i blad P0130 - blad obwodu sondy.
    Problem jest tez w tym ze po hamowaniu silnikiem jak zaczynam diodawac gazu to te napiecie nie chce podskoczyc, trzyma sie mniej wiecej na 0,05V.
    Po jakims czasuie zaczyna tyo chodzic ale jest roznie, z tym ze jak znowu zaczne hamowac silnikiem to znowu robi sie lipa :/
    Moze ktos ma pomysl o co z tym hamowaniem silnikiem chodzi?
    Sytuacja jest identyczna na PB i LPG.
     
  6. Paawel

    Paawel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    27-09 13
    Postów:
    91
    Docenione treści:
    30
    Spróbuj zaoszczędzić czas i podjedz do kogoś z oscyloskopem, sprawdzisz i będziesz wiedział czy pracuje prawidłowo czy gdzie indziej leży błąd.
    Multimetrem nie sprawdzisz sandy.
     
  7. MarekP74

    MarekP74 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    4-01 17
    Postów:
    2
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Może temat już nieaktualny ale zastanawia mnie czy udało znaleźć się rozwiązanie bo mam podobny problem ale jeszcze do tego nie przyszedłem. Jestem na etapie zbierania informacji. Może przepływomierz warto sprawdzić?
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. KIA (KOREA) sporteh P0130