1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Korekty krótkie a skład mieszanki na LPG

Dyskusja w 'Instalacje gazowe' rozpoczęta przez użytkownika Marecki3575, 12-03 17.

  1. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    14 655
    Docenione treści:
    1 804
    Miasto:
    Sląsk
    czerwone cisnienie masz stałe .
     
  2. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 335
    Docenione treści:
    1 482
    Miasto:
    PZ
    to podkręć cisnienie na początek jak ci mówiłem

    no ma stałe bo nie ciśnie na gaz ...
     
  3. Marecki3575

    Marecki3575 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-12 14
    Postów:
    73
    Docenione treści:
    0
    Przy 3600 obr jest na ułamek sekundy spadek do 0,99 i powraca na do 1,10.
    No dobra a co z tym "małym" spalaniem po mieście, mam się martwić czy nie?
    A możesz mi odpowiedzieć na wcześniejsze pytanie bo nie odpowiedziałeś....na biegu jałowym kręci się śrubką i obserwuje ciśnienie?
    Spróbuje się wziąć za to jak będę miał trochę wolnego czasu, bo potem trzeba będzie wszystko od nowa ustawiać i trochę pojeździć, i zobaczę jak wtedy będzie- zawsze można spróbować.
     
  4. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 335
    Docenione treści:
    1 482
    Miasto:
    PZ
    nom tą srubką się kręci tak jak mówisz, a spadek ciśnienia prawidłowo zaobserwujesz przy jeździe pod obciążeniem pod górkę z przyczepą i t.p.

    spalaniem bym się nie martwił, najlepiej podjedź na analizator spalin na skp to się dowiesz prawdy
     
    Marecki3575 lubi to.
  5. Marecki3575

    Marecki3575 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-12 14
    Postów:
    73
    Docenione treści:
    0
    O widzisz to jest trop......przynajmniej się dowiem czy nie zrobiłem z auta czajnika do produkcji pary wodnej:D

    Tak mi się teraz przypomniało, że zmieniałem filtry z dwóch pojedynczych na jeden "odstojnikowy" 3x12 ( później dopiero się kapnąłem że mogłem zastosować kme włókno szklane 4x12) i zrobiłem takie podłączenie które może czy nie może coś wnieść do tematu?
    Zapewniano mnie że przy 180KM to da redę ale....
    pokazuję:
     

    Załączone pliki:

  6. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 236
    Docenione treści:
    296
    Miasto:
    europolonia
    Kolego Małecki 3575 więc wychodzi, że to nie reduktor . Jak zaczniesz za dużo kręcić to jeszcze tłokom w główkach kuku zrobisz. Jak będzie za ubogi to strzela sobie w ssący. A w mieście na gazie też się inaczej niż na Pb jeździ.
     
  7. Marecki3575

    Marecki3575 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-12 14
    Postów:
    73
    Docenione treści:
    0
    No dobra, zacznę od zmiany filtra i tego podłączenia....ale wcześniej co do korekt nie miałeś zastrzeżeń.
     
  8. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 236
    Docenione treści:
    296
    Miasto:
    europolonia
    My rozmawiamy o reduktorze i filtrach, co do korekt nie mam dalej zastrzeżeń. Gorzej jak nagrzebiesz i zacznie żreć ze 14 w mieście. Chyba, że wybierasz się na rajd Dakar.
     
    Marecki3575 lubi to.
  9. Marecki3575

    Marecki3575 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-12 14
    Postów:
    73
    Docenione treści:
    0
    No więc właśnie, jeżeli miałbym jakiekolwiek problemy z ubogą mieszanką to czy nie widziałbym tego w korektach? a u mnie długie układają się w druga stronę, (bogatą -3%-5%) po mieście potrafią skoczyć nawet do -7% przy ostrzejszej jeździe, więc u mnie chyba nie ma problemu z ubogą mieszanką mimo takiego podłączenia, ale może mieć wpływ na spadki ciśnienia - dobrze kombinuję??
    Do wglądu pokazuje moje ostatnie logi:
    na pierwszym nie ma widocznych obrotów ale jest to 6000. http://vaglog.pl/log-031_033_15MARVn.html
    Ten po korektach po obrotach: http://vaglog.pl/log-002_033_Ji5XX.html
    Jak widać mieszczą się w zakresie regulacji.

    A co do spalania to tylko zapytałem, czy 10l gazu po mieście to coś nie tak, bo wszystkim wiadomo (mi również) że niby "powinien" palić więcej...(nie szukam dziury w całym).
    Podkręcenie ciśnienia gazu zaproponował mi Arni, i do niego teraz pytanie: sugerowałeś się tym że korekty KRÓTKIE oscylują u mnie bardziej w stronę ubogą czyli 0+10%, tak jak pisałem na początku? i że ma to pomóc im się wyrównać, i ograniczyć spadki ciśnienia tak?
     
  10. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 335
    Docenione treści:
    1 482
    Miasto:
    PZ
    Trzeba było na początku napisać że grzebałeś w instalacji... Najpierw doprowadź auto do stanu w jakim było po wyjechaniu od gazownika i wtedy podłącz kompa i sprawdź ciśnienie i korekty
     
  11. Marecki3575

    Marecki3575 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-12 14
    Postów:
    73
    Docenione treści:
    0
    Korekty długie były na tym samym poziomie, żadnych spadków mocy czy czegokolwiek nie odczuwałem, dlatego nie brałem tego pod uwagę aż do wczoraj kiedy mi się przypomniało o tej zmianie filtra i co być może, wnieść co nie co do tematu, dlatego o tym wspomniałem.
    Ok, dzięki wszystkim za pomoc.;)
     
  12. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 236
    Docenione treści:
    296
    Miasto:
    europolonia
    Mój nawet dychy nie bierze w mieście choć stara instalka.
     
  13. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    14 655
    Docenione treści:
    1 804
    Miasto:
    Sląsk
    co to za cudo małożerne ?
     
  14. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 930
    Docenione treści:
    1 174
    Miasto:
    Wysoka
    Mniej niż 10 po mieście to tylko Tico...:p
     
  15. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 236
    Docenione treści:
    296
    Miasto:
    europolonia
    Nawet stara 2.0 l wectra na palniku przy przepływce koło 9 litra brała.

    116 kucyków gaz od nowości i do460000 km zaworów nie ruszyłem.
     
  16. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 930
    Docenione treści:
    1 174
    Miasto:
    Wysoka
    Nie neguję wyniku średniego ale w mieście niemożliwe...
     
  17. Marek_S

    Marek_S Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-07 12
    Postów:
    14 655
    Docenione treści:
    1 804
    Miasto:
    Sląsk
    Zalezy jakie miasto zapraszam na Śląsk w godzinach szczytu ...
     
  18. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 236
    Docenione treści:
    296
    Miasto:
    europolonia
    Bez pierdół, mówimy o normalnej jeździe miejskiej.
    Na stradzie średnio przy do 140 km/ h 8.2- 8.4 mogę z czystą ręką na sercu zapewnić Cię.