1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Leon 1.8 turbo wypadanie zapłonu

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika Misiek, 19-01 12.

  1. Misiek

    Misiek Administrator

    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    1 922
    Docenione treści:
    318
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Pany mam problemy z silnikiem 1.8 turbo 20V z Leona.

    Problem jest taki:
    Auto przyjechalo nie paląc na jeden cylinder. Szybka diagnoza i brak iskry na pierwszym cylindrze, po podmiance cewki (cewki w tym silniku sa pojedyncze) z drugiego cylindra iskra pojawiła się na pierwszym cylindrze a nie bylo na drugim, takze diagnoza prosta - uszkodzona cewka.
    Szyba akcja, kupno drugiej cewki i jest iskra na wszystkich cylindrach. Auto zlozone do kupy, jazda testowa i dupa, rzuca silnikiem, dawaj spowrotem na warsztat i znowu nie dziala pierwszy cylinder ale tym razem iskra dalej jest. Po podpieciu pod komputer tylko jeden blad - wypadanie pierwszego zaplonu. W takim razie zamieniamy cewke pierwsza z druga i tym razem na kompie wypada drugi cylinder czyli cewka dobra znowu sie zepsula na pierwszym cylindrze. Ponadto po chwili do bledu drugiego cylindra dolaczyl pierwszy i takim sposobem nie pala mi juz dwa cylindry. Zeby potwierdzic uszkodzenie cewek i wykluczyc paliwo oraz swiece zamiam dwie dobre cewki z cylindrów 3 i 4 z cewkami potencjalnie uszkodzonymi z cylindrów 1 i 2 i diagnoza na kompie sie potwierdza - wypadanie zaplonu na cylindrze 3 i 4. Dluzej juz go nei meczylem zeby nie uwalic kolejnej cewki, sprawdzilem tylko jeszcze iskre i o dziwo iskra jest mocna na kazdym cylindrze.
    Komprecha sprawdzona, jest jak u konia, paliwo daje, swiece dobre a pierwszy cylinder prawdopodobnie uwala mi cewki - czemu? No i jak to dziala ze iskre normalnie mam a na zlozonym siliniku nie dzialaja dwa cylindry - czy moze byc ze pod kompresja nie ma iskry lub cos tam sie z nia dzieje ze wypadaja zaplony?
  2. arni_warbus

    arni_warbus Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    5 166
    Docenione treści:
    680
    Miasto:
    PZ
    sterownik silnika? masy ?
  3. Marlena

    Marlena Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    23-10 10
    Postów:
    765
    Docenione treści:
    102
    Miasto:
    Rawa Mazowiecka
    Adres strony:
    Sprawdź sobie jak masz ustawiony rozrząd i czy napinacz dobrze napina pasek? Mieliśmy podobny problem i to było przyczyną.
  4. Misiek

    Misiek Administrator

    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    1 922
    Docenione treści:
    318
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    @arni no wlasnie obawiam sie ze prawdopodobnie moze byc sterownik silnika ale narazie nie dopuszczam takiej mysli do siebie bo nie mam tego nawet jak sprawdzic. O masach tez myslalem ale niby wszystko dobrze wyglada.

    @marlena Rozrzad w sumie wykluczylem bo czemu by sie robil otak ze jak zamienilem cewki ktore sa podejrzane to zamienil sie tez obszar pracy cylindrow?
  5. darek40

    darek40 Uczestnik

    Dołączył:
    9-09 11
    Postów:
    277
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    warszawa
    równie dobrze może być winna kompresja kedyś spotkałem się z problemem po planowaniu głowicy że kombresła wbenzynce była na poziomie 22 bary i klops dmuchało iskierkię a w tym silniku jest jeszcze elektro- vanos może tu masz problem ewentuanie cewki trefne jeżeli to zamienniki:)
  6. arni_warbus

    arni_warbus Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    5 166
    Docenione treści:
    680
    Miasto:
    PZ
    elektro vanos znaczy zmienne fazy rozrządu?
    a odnośnie cewek to faktycznie mogą być trefne, przecież od cewki się zaczęło
  7. Misiek

    Misiek Administrator

    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    1 922
    Docenione treści:
    318
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    No ale zeby trzy cewki uwalilo na jednym cylindrze? W takie cuda to nie wierze.
  8. richi9

    richi9 Uczestnik

    Dołączył:
    17-11 11
    Postów:
    132
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Kraków
    mnie tak świeca uwaliła 2 cewki jedna po drugiej...
    odpal silnik i kompa i sprawdx na logach wypadanie zapłonów...Jeżeli raz wypada a raz nie no to gdzieś przebicie moze być... Ja wymienił bym świece i te cewki co klękaja moga mieć przebicia na izolacji wenetrznej...ale po kolei
  9. trebor70

    trebor70 Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    13-07 11
    Postów:
    2 676
    Docenione treści:
    246
    Miasto:
    lubelskie
    Czujnik spalania stukowego, przymocowany do kadłuba silnika, ma za zadanie wykrywać nieprawidłowy przebieg procesu spalania. Sygnał elektryczny z czujnika jest analizowany przez sterownik silnika, który może reagować na złe spalanie, zmieniając kąt wyprzedzenia zapłonu. Myślę że uszkodzenie jest w świecy zapłonowej i złe spalanie ECU wywala stuki a wyładowanie iskry nie na elektrodach tylko z porcelany lub przedłużki cewki do masy na odległość ok 1cm przy czasie ok.3 minut uszkodzi cewkę.
    Ja cewkę sprawdzam zawsze takim przyrządem http://allegro.pl/tester-cewki-zaplonowej-niemcy-tanio-i2067993231.html jeżeli poniżej 5mm iskra nie skacze cewka jest uwalona , jeżeli ok 10-12mm iskra skacze (nie testować dłużej jak minuta/dwie) cewka da radę bo 1cm to ok 15kV co wystarcza na zapalenie mieszanki pod ciśnieniem w cylindrze.
  10. S-LINE

    S-LINE Gość

    polac temu wyzej dobrze prawi nic dodac nic ujac :) aha ciekawostka odnosnie cewek ja jak kupowalem cewki do swojej A8 oczywiscie chcialem jak najlepsze ale sprzedawca powiedzial mi ze zamowi mi firme topran(jak dla mnie skrajna dolna polka) i ze nie bede zalowal...nie mylil sie byly to oryginalne cewki tylko z doslownie zdrapanym numerem Boscha i zaplacilem za nowe cewki po 89zlotych i jezdza do dzis :)
  11. trebor70

    trebor70 Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    13-07 11
    Postów:
    2 676
    Docenione treści:
    246
    Miasto:
    lubelskie
    A Misiek problem rozwiazales
  12. Misiek

    Misiek Administrator

    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    1 922
    Docenione treści:
    318
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Tak - gówniana świeca narobiła bigosu, wymieniona swieca i dwie wadliwe cewki i gra gitara.
  13. trebor70

    trebor70 Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    13-07 11
    Postów:
    2 676
    Docenione treści:
    246
    Miasto:
    lubelskie
    To dobrze że opanowana sprawa
  14. Jarek#1

    Jarek#1 Początkujący

    Dołączył:
    22-01 12
    Postów:
    55
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    San Bernardino, Kalfornia, USA
    przypomniało mnie się jak niedawno gość przyjechał do mnie Jagiem X300 z 1996 roku i powiedział ze podczas zapalonego silnika zegary skaczą lampki zapalają sie i gasną :eek:
    znam te auta jak własną kieszeń ! ale to coś nowego ! myślę i myślę przebicie z alternatora szukam połączeń na schematach i nic wywnioskować nie mogę ! zapomniałem dodać ze było sporo kodów parę kodów tez cewek 1 i 2 !
    postanowiłem zamienić cewki 1-2 na 5-6 . zegary skaczą !
    wymieniajac cewki zauważyłem ze sa trochę inne niz fabryczne - inaczej zalane i zamiast z brazu tulejek mają stalowe ! i oczywiście żadnych napisoiw kto je robił .
    zacząłem szukać na necie informacji o tych cewkach !!!
    i tra gość na jednym z angielskich forów opisywał ten sam przypadek z zegarami spędził dwa dni aby dojść ze te cewki chińskie mają przebicie na przewody idące od sterownika !
    Na drugi dzień wymieniłem na używane oryginalne i po kłopocie !
    ponieważ sprzedaje części na eBay zauważyłem ze sporo tych chińskich cewek jest w sprzedaży !:mad:
    ceny nieraz większe niz fabryczne od 80 do 240 dolców za sztukę .(fabryka przeciętnie krzyczy 150+-fabryczne mają napis Lucas i make in Japan -Denco)
    nie wiem jak w innych autach ale gdy dwie cewki oryginalne w Jagu nawalą to check engine nie pali się na stałe tylko mruga !
    Misiek twój przypadek też był bardzo ciekawy !
  15. Misiek

    Misiek Administrator

    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    1 922
    Docenione treści:
    318
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    W Leonie tez check engine mruga jak cewki nawalą :)
  16. richi9

    richi9 Uczestnik

    Dołączył:
    17-11 11
    Postów:
    132
    Docenione treści:
    10
    Miasto:
    Kraków
    Hihi pisałem o świecy. Ważne że sie udalo naprawić...
.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. wypadanie zapłonu

    ,
  2. wypadanie zaplonu

    ,
  3. wypadanie zaplonu 1.8t

    ,
  4. wypadanie zapłonu przyczyny,
  5. wypadające zapłony 1.8t,
  6. wypadanie zaplonów,
  7. passat 1.8t wypadanie zaplonu,
  8. modul zaplonu 1.8t,
  9. wypadanie zaplonu jak naprawiac,
  10. przyczyny wypadania zapłonów,
  11. seat leon palace sie zegary,
  12. wypadanie zaplonu passat,
  13. vw passat 1.8 turbo losowe wypadanie zapłonu,
  14. seat leon 1.8 t nie ma iskry,
  15. przyczyny wypadania zaplonow,
  16. co to znaczy vw 1.8 t cylinder 1 wypadanie zaplonu,
  17. wypadanie zapłonu na pierwszym i drugim cylidrze,
  18. leon 1 8T nie chce odpalic,
  19. 1 8 tsi wypadanie zaplonow,
  20. brak zaplonu na 2 cylindrze czy to cewka?