1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Lewarek zmiany biegów poruszą się przód/tył LAGUNA II 1,9Dci

Dyskusja w 'Pozostałe' rozpoczęta przez użytkownika deterek123, 20-03 17.

  1. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    Mam taki problem z poruszającym się lewarkiem zmiany biegów i odczuwalne szarpnięcie/tąpnięcie po dodaniu/odjęcie gazu w czasie jazdy - Laguna II 1,9Dci 13-ps, skrzynia PK6 - nie jest to na pewno kwestia poduszek , wszystkie były wymienione na oryginalne, olej w skrzyni wymieniony - bez zmian, sprzęgło się nie ślizga, brak charakterystycznych objawów dwumasy - walenie przy odpalaniu gaszenie itp :

    1.
    - na 1 i 2 biegu brak ruchów przód/tył po dodaniu/odjęciu gazu w czasie jazdy
    - na 3 i 4 przy dodaniu gazu lewarek idzie w tył, po puszczeniu gazu idzie do przodu
    - na 5 biegu i dziwo jest odwrotnie : przy dodaniu gazu lewarek idzie do przodu, a po odjęciu do tyłu... dodatkowo po puszczeniu gazu czuć na lewarku spore wibracje
    - na 6 biegu bardzo małe-pomijalne ruchy przód/tył

    2.
    - Dodatkowo skrzynia ma spore tendencję do haczenia najbardziej na 2, 3 i 4 biegu - to znaczy raz biegi wchodzą jak w masło, a innym razem z wyraźnym haczeniem lub lekkim oporem, huczenia łożysk w czasie jazdy nie odczuwam, na postoju i zgaszonym silniku też haczą, to znaczy wbijam np. 2 bieg haczy następnie cofam lewarek i wbijam raz jeszcze 2 bieg i wchodzi jak w masło itd.

    3.
    - Jest jeszcze takie dzwonienie i grzechotanie na postuje jak silnik chodzi na jałowych - następnie wciskam pedał sprzęgła to cichnie ale jak dodam lekko gazy na wciśniętym sprzęgle do dalej odzywa się dzwonienie - jak na tym filmie :



    Co myślicie o tym? wszelkie porady mile wskazane
     
    Ostatnio edytowano: 20-03 17
  2. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 201
    Docenione treści:
    294
    Miasto:
    Grabów
    Ja myślę, że sprzęgło. Dla sprawdzenia jak haczy depnj 2-3 razy sprzęgło i pchnij na bieg.
     
  3. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    No ale to co że dobrze nie wysprzęgla? na postoju jak wrzucą bieg i pedał jest wciśnięty to nie czuć żeby ciągnęło autem - czyli skrzynia jest chyba dobrze odpięta... bo przeceiż jakby się kręcił wałek w skrzyni to były zgrzyty przy wrzucaniu biegów - chyba że chodzi ci o jakieś minimalne ruchy w skrzyni w trakcie wysprzęglenia? i co z tym narywaniem lewarka w czasie jazdy nie na każdym biegu? bo to dzwonienie/grzechot to pewnie wysprzeglik lub sprężyny w dwumasie tak grają?
     
    Ostatnio edytowano: 20-03 17
  4. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 201
    Docenione treści:
    294
    Miasto:
    Grabów
    Na postoju kręci tylko wałek sprzęgłowy .
     
  5. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    ok, może ktoś coś jeszcze podpowie odnośnie moich zapytań?
     
  6. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    4 201
    Docenione treści:
    294
    Miasto:
    Grabów
    To dzwonienie to najprawdopodobniej łożysko oporowe.
     
  7. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    a to jeśli poduszki są sprawne? zużycie /luzy wewnątrz skrzyni? :
    1.
    - na 1 i 2 biegu brak ruchów przód/tył po dodaniu/odjęciu gazu w czasie jazdy
    - na 3 i 4 przy dodaniu gazu lewarek idzie w tył, po puszczeniu gazu idzie do przodu
    - na 5 biegu i dziwo jest odwrotnie : przy dodaniu gazu lewarek idzie do przodu, a po odjęciu do tyłu... dodatkowo po puszczeniu gazu czuć na lewarku spore wibracje
    - na 6 biegu bardzo małe-pomijalne ruchy przód/tył
     
  8. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    3 070
    Docenione treści:
    385
    Miasto:
    Szczecin
    W Łodzi jest tyle warsztatów na pewno Ci pomogą.
     
  9. Grigorij89

    Grigorij89 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-09 13
    Postów:
    76
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Leszno
    To co opisujesz to moga byc walniete synchronizatory w skrzyni. Dlatego masz takie bicie i haczenie tak jak piszesz w punkcie 2
     
  10. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    a czy uszkodzone synchronizatory nie objawiają się zgrzytaniem podczas wbijania lub redukcji biegu? bo u mnie nie zgrzyta, chyba że uszkodzenie nie jest jeszcze mocne
     
  11. Grigorij89

    Grigorij89 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-09 13
    Postów:
    76
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Leszno
    Nie koniecznie. Problemy z wbiciem biegu to poczatek objawow ich uszkodzenia
     
  12. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    3 070
    Docenione treści:
    385
    Miasto:
    Szczecin
    Lewarek do wymiany.
     
  13. Grigorij89

    Grigorij89 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-09 13
    Postów:
    76
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Leszno
    Mozesz sprawdzic wodziki jeszcze od lewarka do skrzyni czy luzow nie maja jakis ;-)
     
  14. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
  15. Grigorij89

    Grigorij89 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-09 13
    Postów:
    76
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Leszno
    Mozesz sprawdzic czy luzow jakis na nich nie ma ale watpie. Bardziej bym stawial na synchronizatory

    Cos tam sie w skrzyni dzieje bo jezeli lewarek Ci tak lata przy dodawaniu gazu to wychodzi ten ruch ze skrzyni. Gdzies cos nie dochodzi moze i zebatki maja luz delikatny
     
  16. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    tak na logikę mi też tak się wydaję że jest jakiś luz w skrzyni i przy dodaniu lub odjęciu gazu luz się kasuje i ciągnie za linkę, a następnie widać ten ruch na lewarku, bo jakby był problem z samym lewarkiem lub linkami to taki efekt by był na wszystkich biegach
     
  17. Grigorij89

    Grigorij89 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-09 13
    Postów:
    76
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Leszno
    Ano wlasnie
     
  18. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    a słuchałeś tego filmiki i tego dzwonienia grzechotania? słychać wyraźnie zmianę jak wciskam i puszczam sprzęgło
     
  19. Grigorij89

    Grigorij89 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    15-09 13
    Postów:
    76
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Leszno
    Dzwieki z filmiku to albo dwumasa sie odzywa albo masz zle wyregulowana linke sprzegla. Sproboj ja lekko popuscic i zobacz czy grzechotanie dalej wystepuje i jak z biegami sprawa wyglada. Jezeli nie poprawi sie lub bedzie gorzej sproboj w druga strone i ja podciagnij troche i znow sprawdz co i jak
     
  20. deterek123

    deterek123 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-12 16
    Postów:
    32
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Łódzkie
    nie ma linki sprzęgła, jest hydrauliczne, płynu hamulcowego nie ubywa - pompa sprzęgła + wysprzęglik z łożyskiem w skrzyni