1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

MAN F90 33-462 silnik nie odpala

Dyskusja w 'Strefa ciężarowa' rozpoczęta przez użytkownika kisiol, 8-10 16.

  1. kisiol

    kisiol Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-09 16
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bielawy
    Witam. Mam problem z manem 33-462 , silnik nie chcę odpalić. Może od początku , auto było postawione jakiś rok temu w garażu, do końca wszystko chodziło. Teraz postanowiliśmy go sprzedać , po podłączeniu aku. i próbie odpalania rozrusznik kręci , ale po za tym żadnej reakcji. Sprawdziliśmy zasilanie paliwem i okazało się że , nie wychodzi paliwo z pompy na wtryski. Wymieniliśmy elektrozawór ,ten przy przy odstojniku co jest przykręcony bez pośrednio do pompy wtryskowej nic to nie dało. Może ktoś posiada schematy elektryczne do tego cuda , żeby sprawdzić zasilania.
     
  2. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 303
    Docenione treści:
    406
    Miasto:
    Miechów
    Daj sobie spokój ze schematami. 2 na końcu oznaczenia tego samochodu świadczy o tym że to nawet nie EDC, tylko zwykły stary diesel. To konstrukcja prostsza od cepa.
    Najpierw sprawdź czy na kabel do tegoż zaworu na pompie przychodzi napięcie po przekręceniu stacyjki. Jeśli tak to raczej nie jest wina zaworu i szukasz dalej. Pompka paliwa podaje paliwo? Spróbuj go plakiem potraktować, może po prosu jest zapowietrzony.
     
  3. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    2 515
    Docenione treści:
    355
    Miasto:
    Pałac Kultury
    przepompować ręczną pompką, plak i już...
    a gasiciela też możesz sprawdzić jak napisał "greghorn" bo wymiana sama zaworu to nie wszystko, może nie mieć zasilania po kluczyku
     
  4. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 303
    Docenione treści:
    406
    Miasto:
    Miechów
    No i sprawdziłbym jeszcze czy jest paliwo w zbiorniku, najlepiej patykiem, bo pływaki w tych zbiornikach lubią się przyciąć.
    Tylko, sprawdź!!!
    Bo już nie jeden na pewniaka chciał regenerację pompy robić, zamiast zajrzeć na stację paliw.
     
  5. kisiol

    kisiol Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-09 16
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bielawy
    po przekręceniu kluczyka iglica zaworu wysuwa na moment i elektrozawór zwalnia ją. Paliwo zalane świeże , filtry zalane paliwem i odpowietrzone. Na wyjściu z pompy na` wtryski nie pokazuje się nawet kropla paliwa. Jutro zobaczę jeszcze z plakiem jak to zadziała. Pompa niby prosta ja cep ale jak nie poda prądu to też nie ruszy. Zainteresował mnie ten czerwono biały przewód bo jest on w samym środku wtyczki , i do tego ma naj grubszy bolec.
     
  6. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 181
    Docenione treści:
    1 450
    Miasto:
    PZ
    Zobacz wpierw czy ta pompka podaje C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_97d49bb64ec682410684380dfed9.jpg
     
  7. kisiol

    kisiol Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-09 16
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bielawy
    Ta pompa też była wymieniona tylko że na tej mojej jest jeszcze pompowanie ręczne
     
  8. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 181
    Docenione treści:
    1 450
    Miasto:
    PZ
    ty masz pompę z taką wielką wtyką i elektryczny pedał gazu?
     
  9. kisiol

    kisiol Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-09 16
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bielawy
    Tak z pompy wychodzi kabel z wtyczka i gaz elektryczny
     
  10. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 181
    Docenione treści:
    1 450
    Miasto:
    PZ
    A paliwo wychodzi z pompy na przelew i wraca do zbiornika ?
     
  11. kisiol

    kisiol Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-09 16
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bielawy
    Ogólnie paliwo bardzo słabo idzie. Pompujac pompka ręczną i luzując odpowietrzniki na filtrach paliwo słabo leci. Z tego co znalazłem w necie jak jakiś zawór elektryczny nie otworzy to go się nie odpowietrzy. Nawet w instrukcji pisze ze pompę odpowitrza się na włączonym zapłonie. Dla tego pytam o jakieś schematy elektryczne.

    jest to system EDC ms5
     
  12. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 181
    Docenione treści:
    1 450
    Miasto:
    PZ
    A podaj paliwo z bańki
     
  13. kisiol

    kisiol Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-09 16
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Bielawy
    Podawałem nawet dodatkowa gruszke dołożylem do pompowania
     
  14. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    2 319
    Docenione treści:
    347
    Miasto:
    Gdzieś niedaleko
    a mruga lampka EDC?
     
  15. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 303
    Docenione treści:
    406
    Miasto:
    Miechów
    Czyli to jednak EDC, to z tym oznaczeniem coś pomieszane - powinna być trójka końcu. Z którego roku ten sprzęt? A tam nieważne.
    Pompy EDC to zwykłe pompy wtryskowe, z tym że zamiast dźwigni gazu masz w pompie nastawnik czy jakoś tak... Tu nie ma dużej filozofii z tym że trochę się trzeba pobawić. Ze schematami to podejrzewam, że będziesz miał problem. Posprawdzaj bezpieczniki i przekaźniki, Jak któregoś nie jesteś pewien to wymień. To auto nie ma gdzieś jakiego immo dokładanego?

    Próbowałeś go pod kompa podpiąć?
     
  16. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 181
    Docenione treści:
    1 450
    Miasto:
    PZ
    Pompa nie powinna dawać cały czas paliwa na przelew nawet bez prądów?
     
  17. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 303
    Docenione treści:
    406
    Miasto:
    Miechów
    To normalny układ, zwykły tradycyjny diesel, z tą różnicą że zamiast linek cięgien i dźwigienek, masz kilka kabelków, potencjometr zamiast gazu i jakiś tam pierdolnik elektryczny przy pompie. Co za tym idzie
    Jeśli chodzi Ci o to, o czym myślę, że o to Ci chodzi, to tak, powinno być paliwo na przelewie, ale dopiero podczas kręcenia silnikiem, bo pompka paliwa jest mechaniczna i napędzana jest albo z krzywki na wałku rozrządu, albo z kądśtam.... (różne rozwiązania MAN stosuje w zależności od silnika). Miałem kiedyś MAN-a z tym silnikiem w trochę słabszej wersji, ale nie pamiętam, jak to akurat było tam rozwiązane.
     
  18. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 181
    Docenione treści:
    1 450
    Miasto:
    PZ
    Właśnie o to mi chodzi, obstawiam że mu pompa w środku zardzewiała
     
  19. trebor70

    trebor70 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    13-07 11
    Postów:
    3 158
    Docenione treści:
    354
    Miasto:
    lubelskie
    W F90 montowane były 2 rodzaje pomp wtryskowych
    1: Pompa rzędowa M 7 z regulatorem ilości(jeden magnes nastawczy w pompie)
    2: Pompa rzędowa MS 5 z regulatorem popychacza (dwa magnesy nastawcze w pompie)

    W systemie EDC M 7 za pomocą elektromagnesu liniowego sterowana jest dźwignia regulacyjna czyli ilość wtryskiwanego paliwa. W systemie MS 5 za pomocą drugiego magnesu przestawia się dodatkowo początek tłoczenia.

    A czujnik obrotów wału sprawny? pewnie ma dwa jeden obok drugiego?
     
    Ostatnio edytowano: 10-10 16
  20. arni_poznań

    arni_poznań Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    9 181
    Docenione treści:
    1 450
    Miasto:
    PZ
    no ale zakładając że do pompy nie dochodzą żadne prądy a pokręcimy rozrusznikiem to powinna ona pompować paliwo na przelew prawda?