1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Mazda 323 F BA - termostat brak obiegu

Dyskusja w 'Chłodzenie silnika' rozpoczęta przez użytkownika freedom1987, 29-12 16.

  1. freedom1987

    freedom1987 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-12 16
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Krosno Odrzańskie
    Założyłem termostat.przy okazji zmieniłem oring w aparacie.poskrecalem .dolaLem wody destylowanej z plynim do odkamieniania chłodnic. Zakrecilem korek zbiornika i chlodnicy Odpalam odziwo odpaliłem.widocznie trafiłem na taki sam zapłon. Radość się pojawiła. Wskazówka zaczęła się podnosic.po około 5-10 zacząłem mieć ogrzewanie .wąz co idzie obok pompy wody od chłodnicy do bloku silnika robił się ciepły. Po pewnym czasie .silnik cieplejszy.drugi waż tez robił się ciepły ten co idzie od termostatu do chłodnicy. Temperatura dalej w połowie obroty na połowę skali. 20161230_140302.jpg wcześniej miałem zawsze obroty około 1000 -1200 a teraz mam około 750 .tylko czemu przy skręcanie kierownica obroty faluja około tak spadają do 700 podnoszą się do 750 spadają podnoszą się. Myślałem że za chwilę się włA czy wiatrak.bo oba węże były już ciepłe. Ogrzewanie idealne.a tu zaczęło bulgotac w zbiorniczku wyrównawczym.przestraszylem się i zgasiłem silnik ...co dalej...
     
  2. eltechsam

    eltechsam Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-01 15
    Postów:
    4 275
    Docenione treści:
    1 063
    Miasto:
    Wysoka
    Poczekać, aż ostygnie, uzupełnić płyn i testować...
     
  3. freedom1987

    freedom1987 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-12 16
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Krosno Odrzańskie
    Który wąz powinien się najpierw nagrzewaac ten co idzie od dolu chłodnicy do silnika czy ten co od termostatu do góry chłodnicy. Węże powinny się robić twarde czy miękkie.

    Zmieniłem odkamieniacz na płyn. Pierw dolny woz ciepły. Później się zaczął robić górny od termostatu.teraz mam górny gorący. Chłodnica ciepła. Dolny tez .temperatura na połowie. Wiatrak dalej cisza.

    W samochodzie plus 20 ..
    Na dworze minus 4....si nikt chodzi już pół godziny i dalej ma 60 stopni .na połowie wskaźnika. Wiatrak ani drugie. Węże chłodnica ciepłe.
     
  4. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    982
    Docenione treści:
    174
    Miasto:
    Zielona Góra
    Wszystko jest ok, tak ma być skoro chłodnica (cała) robi się gorąca, oraz dwa węże. Połowa skali jest jak najbardziej prawidłowa, sprawdź na krótko wiatrak czy chodzi i nie pamiętam teraz tam chyba w chłodnicy jest czujnik od wiatraka. A falowanie to odrębny temat regulacji TPS przepustnicy, nieszczelności na weżu dolotowym i kolektorze... Masz tam gaz?
     
  5. freedom1987

    freedom1987 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-12 16
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Krosno Odrzańskie
    Mam benzynę 1.5 ....wcześniej zawsze jak odpalalem to obroty miałem około 2000 -2500 tys obrotów. Po chwili się wyłanczalo ssanie ...i silnik chodził w przedziale 1000 -1200 tys obr.a teraz mam takie ssanie. I kroCej trwa. Jak nie bawię się kierownica...ogrzerzwaniem.to wskazówka trzyma się 750 tys obr.jak coś robię to spada do 650-700 na 2-3 sekundy i się podnosi...po chwili to samo.auto chodzi już z 50 minut ....i cisza ...temperatura dalej w połowie...wiatrak się nie załączył.
     
  6. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    982
    Docenione treści:
    174
    Miasto:
    Zielona Góra
    I się nie załączy:) 750 to są prawidłowe obroty, no może mogłoby być 800. Możesz kręcić aparatem, to wzrosną
     
  7. freedom1987

    freedom1987 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-12 16
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Krosno Odrzańskie
    Dlaczego...hmm..czy aparatem można kręcić przy zapalonym silniku..
     
  8. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    982
    Docenione treści:
    174
    Miasto:
    Zielona Góra
    Najpierw sprawdź wentylator na krótko. One zalaczaja się przy dużych upałach... Oczywiście, że można jak chcesz wyregulowac zapłon na zgaszonym?
     
  9. freedom1987

    freedom1987 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    29-12 16
    Postów:
    15
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Krosno Odrzańskie
    Niewiem nigdy tego nie robiłem ☺i aż wstyd się przyznać ze mam szkole skończona zawód mechanik pój. Samochodowych...
     
  10. AutoKlinika.Wasiewicz

    AutoKlinika.Wasiewicz Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    982
    Docenione treści:
    174
    Miasto:
    Zielona Góra
    Niech każdy robi to co lubi.
     
  11. darcuss

    darcuss Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    27-05 16
    Postów:
    152
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    warszawa
    No i nie taki diabeł straszny jak go składają :dead: