1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Mechanik Samochodowy / Pomocnik mechanika

Dyskusja w 'Dam pracę' rozpoczęta przez użytkownika kubag, 12-06 16.

  1. suse1

    suse1 Bywalec

    Online
    Dołączył:
    18-01 15
    Postów:
    814
    Docenione treści:
    157
    Miasto:
    Olkusz
    Co to za ściema :D
     
  2. kubag

    kubag Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-05 12
    Postów:
    69
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Łomianki
    Adres strony:
    Jaka niby ściema?
     
  3. adolfone

    adolfone Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-05 15
    Postów:
    252
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Krk
    Zapytam z ciekawości. Nie jestem z wykształcenia mechanikiem. Napiszę co robiłem i na jakich samochodach się uczyłem. Volkswagen lt35:
    Rozrząd z pompą wody, simmering wału, koło zębate rozrządu na na wale (zjechany klin)ustawienie wtrysku, swiece żarowe,kontrola konta wtrysku vag com, podstawowa diagnostyka, kasowanie błędów, odczytywanie parametrów, adaptacje, dawka paliwa, obroty na jałowym. Sprzęgło, dwumas, podpora wału, łożyska kół, układ hamulcowy, całe zawieszenie- sworznie, drążki, końcówki drążków, usterki elektryczne, podnośnik szyby, przełącznik zespolony, silowniki zamka centralnego,montaż autoalamu, świateł drl,uszczelki kolektora ssącego, wydechowego, usczelka pokrywy zaworów, czyszczenie zaworu EGR, krociec wody (wyciek), termostat,filtry, wymiana chłodnicy, demontaż turbosprężarki, alternator kompletna regeneracja łożyska, szczotki łącznie z wymianą pierścieni ślizgowych, rolki, paski,rozrusznik kompletna regeneracja. Ustawienie zbieżności niestety tylko swoim przyrządem tak by dojechać do ustawienie. Pompa vacum, wymiana zaworku zwrotnego (pasuje z pompy paliwa od żuka). Poduszki silnika, skrzyni. Z lt więcej nie pamiętam pewnie coś jeszcze było.
    BMW E90 320d M47N2
    Sprzęgło + dwumas + wysprzeglik
    Poduszki, silnika, skrzyni, koło pasowe wału,świece żarowe napinacz paska wielorowkowego, rozrząd kompletny, łańcuch, ślizgi, zlokalizowanie pęknięcia pokrywy zaworów oddanie do firmy spawajacej tworzywa sztuczne, uszczelka pod pokrywą, wtryskiwacze demontaż w celu weryfikacji, łożysko przednie z piastą, podpora wału, dyferencjał wymiana na używany zamiana flanszy z poprzedniego, poduszki dyfra, czyszczenie EGR, regeneracja alternatora, rozrusznika, blokada kierownicy brak możliwości odpalenia, zlokalizowałem usterkę w module czas, zimny lut po podgrzewaniu opalarka, blokada rozblokowana pozwolenie na start, płytka cas przelutowana w serwisie z komurkami hot airem, problem nie pojawił się od lat, serwis z renoma bmw, chciał wymienić kolumnę z blokadą koszt ok. 5tys, dodam że kolumna 100% sprawna dodatkowo wykonałem aktualizacje softu modułu czas, zlokalizowanie stuków z pod miski, rada mechanika BMW- tak ma być, zrzuciłem miska w dół, luz na wałkach wyrównoważający. Kolumna mc persona, amortyzatory, łożyska amortyzatorów, odboje, osłony amortyzatorów, amortyzatory tył, układ hamulcowy, sorzeglo elektromagnetyczne sprężarki,zawieszenie, usterka zamków od centralnego, zamiana świateł na polift+ kodowanie, diagnostyka inpa, dis, kodowanie, ncs, aktualizacja softu winkfp, dis wypalanie DPF.
    Fiat Doblo 1.9 JTD
    Rozrząd + pompa. Rozrusznik, alternator, paski, koło pasowe wału, zawieszenie, układ hamulcowy, termostat, tłumik końcowy, klamka, usterka podnoszenia szyby, instalacja dodatkowego oświetlenia na pace, wąż odmy,
    Renault Master 2.3 dCi
    Koło dwumasowe, wysprzeglik, sprzęgło
    Półosie, przeguby, poduszka skrzyni, alternator, rozrusznik, wymiana chłodnicy klimatyzacji, turbosprężarka( kawałek przepustnicy z chłodnicy spalin wpadł), paski,rolki, wentylator chłodnicy ( szczotki), zawieszenie, sworznie, drążki, końcówki, stacyjka (nie odbijała, sprężyna wymieniona), montaż alarmu SEO Perfect, montaż świateł drl, usterka obwodu doładowania, diagnostyka Can clip( odnalezienie przetartego przewodu w wiązce), pompa wspomagania słabe ciśnienie (udało mi się zeszlifować bieżnie na płycie traserskiej bo rotora i wirnik ok), pompa odżyła, linki zmiany biegów.
    Daewoo Lanos rozrząd, audi A3 1.8t rozrząd. Jeszcze pare innych samochodów znajomych, napewno wiele rzeczy ominołem. Dodatkowo klepałem, szpachlowalem, przygotowywałem pod lakier, lakierowałem akrylem i dwuwarstwowym, baza +Klar, dobra znajomość chemi oraz technologii. Spawam elektrodą dobrze, migiem trochę girzej. Czy z takim "doświadczeniem" mogę szukać pracy na warsztacie? Motoryzacja jest moją pasją i lubię siedzieć uwalony w smarach po łokcie na warsztacie. Z wielkim zainteresowaniem na własną rękę szukałem informacji o zasadach działania silnika spalinowego, systemie common rail, innych podzespołów w samochodzie sprzęgła itp. Na samym początku, podstaw nauczył mnie mój ojciec walenie młotem, zawieszenie itd, tylko mój ojciec zatrzymał się z technologią na fiacie 126p, on zawodu jest kierowcą mechanikiem, ale i tak nie przekazywał mi duzo wiedzy chciał żebym sam do wszystkiego doszedł. I teraz jest tak że on sam pyta mnie o wiele spraw. Wszystkie wymienione tu naprawy wykonywałem samodzielnie, nie biorę pod uwagę pomocy przy dźwiganiu skrzyni, wszystkie naprawy wykonywałem na kanale. To taki wywód z mojego życia. Pozdrawiam
     
    Ostatnio edytowano: 19-07 17 o 1:13
  4. kubag

    kubag Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-05 12
    Postów:
    69
    Docenione treści:
    5
    Miasto:
    Łomianki
    Adres strony:
    Wszytko zależy od chęci do pracy a przede wszystkim do nauki i myślenia. Według mnie nie liczy się wykształcenie. Mieliśmy pomocników po technikach samochodowych, którzy po 2 latach popełniali podstawowe błędy i trzeba było ich pilnować non stop. A są osoby które bez wykształcenia technicznego łapią wszytko w mig. Wystarczy im raz pokazać i po sprawie albo sami zrozumieją.
    Reasumując myślę, że śmiało możesz szukać pracy jako pomocnik poduczyć się i zostać samodzielnym mechanikiem. Wszytko zależy wyłącznie od chęci do nauki i zaangażowania.
    Jak był byś zainteresowany to zapraszam. Zależy nam na osobach z pasją.
     
    adolfone lubi to.
  5. adolfone

    adolfone Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    20-05 15
    Postów:
    252
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    Krk
    Dziękuje za odpowiedź, niestety ja nie z tych rejonów. Pozdrawiam serdecznie.