1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Megane II ph I - Problem ze sterowaniem szybami

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika Miszelos, 28-06 11.

  1. Miszelos

    Miszelos Nowy

    Dołączył:
    28-06 11
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Witam,
    Ponieważ nie mogę sterować szybami przy wyłączonym zapłonie, postanowiłem zrealizować swój pomysł
    polegający na zasileniu silników podnoszenia szyb ze źródła, które podtrzymuje napięcie po zgaszeniu silnika ale przed wyjęciem karty i otwarciem drzwi.

    Pomyślałem, aby dostać się do skrzynki bezpieczników, odciąć kabelek PRZED bezpiecznikiem szyby i w to miejsce dociągnąć zasilanie np. z dmuchawy.
    Nie wiem jeszcze ile amper pobiera dmuchawa a ile silniczki, ale w dmuchawie siedzi największy bezpiecznik 20A. Poza tym dmuchawa (tak jak i radio oraz zapalniczka)
    nie traci zasilania po wyłączeniu zapłonu.
    I teraz moje pytanie: czy taki pomysł jest bezpieczny do zrealizowania? Np. czy nie uszkodzę komputera albo jakiegoś sterownika, no i i czy kabel zasilający dmuchawy
    pociągnie obciążenie dmuchawy i silniczków?

    Zastawia mnie poza tym, dlaczego renault zdecydował się na takie rozwiązanie a nie inne? Może nie należy tego zmieniać?

    Dziękuję za wszelkie porady

    Michał
  2. arni_warbus

    arni_warbus Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    5 166
    Docenione treści:
    680
    Miasto:
    PZ
    ja bym wolał znaleźć w skrzynce bezpiecznikowej jakiś gruby kabel ze stałym plusem i przylutować do niego krótki kabelek z bezpiecznikiem. tak jest najlepiej.
  3. Miszelos

    Miszelos Nowy

    Dołączył:
    28-06 11
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Stały plus niekoniecznie - nie chcę by zasilanie było non stop podpięte do szyb, tylko automatycznie zanikało po wyłączeniu elektryki w aucie.
  4. arni_warbus

    arni_warbus Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    5 166
    Docenione treści:
    680
    Miasto:
    PZ
    no to możesz się pokusić na podłączenie tego układu przez przekaźnik, stały plus z grubego kabla dać na zasilanie przekaźnika (pin 30) a sterowanie czyli zasilanie automatycznie zanikające powyłączeniu elektryki dać na pin 86 lub 85
  5. Miszelos

    Miszelos Nowy

    Dołączył:
    28-06 11
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Warszawa
    Jak wygląda taki przekaźnik i gdzie go kupić?
  6. arni_warbus

    arni_warbus Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    29-11 10
    Postów:
    5 166
    Docenione treści:
    680
    Miasto:
    PZ
    przekaźnik.JPG
    kupisz chociażby na allegro
.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. megane problem z szybami

    ,
  2. moduł sterowania szyb renault megane

    ,
  3. megane 2 moduł silnika szyby