1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

mercedes 1317/96r silnik 366LA

Dyskusja w 'Strefa ciężarowa' rozpoczęta przez użytkownika stanGinwił, 30-11 16.

  1. stanGinwił

    stanGinwił Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-11 16
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Jaworzno
    Mam problem z gaszeniem silnika, w tym modelu zastosowano zwalnianie pneumatyczne sterownika ale wyłączanie następuje poprzez silnik który jest wmontowany w suwadle zamontowanym jako cięgno pompy wtryskowej .Podkreślam że w czasie podłączenia bezpośrednio napięcia do w/w suwadła działa wciągając suwak .Zestaw trzech przewodów jest podpięty do modułu GLB 24V 412.422/001/004 jednak z tego modułu brak jest sterowania. Mam prośbę może ktoś z Szanownych Kolegów mógł by pomóc gdzie szukać przyczyny problemu. Zaznaczam że samochód niedawno nabyłem i od początku muszę wyłączać silnikiem. Jestem mechanikiem lecz słabym elektrykiem, Proszę o pomoc. Z góry Dziękuję.
     
  2. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 323
    Docenione treści:
    415
    Miasto:
    Miechów
    Miałem mercedesa 1317 z 93 r, z tym że tam gaszenie było pneumatyczne - w podłodze, pod lewą nogą był przycisk którym się gasiło. Tym samym przyciskiem w trakcie zjazdu z góry można było włączyć hamulec górski.
    Miałem również 814 z 92, i gaszenie było realizowane poprzez "deptanie podłogi".
    Co więcej mam klienta z 814-tką, z 96 i również gasi się piętą.
    I teraz nie wiem, czy mercedes na etapie produkcji "ulepszył" system gaszenia pojazdu, czy Ty po prostu nie wiesz że meśka gasi się w ten sposób.
     
  3. stanGinwił

    stanGinwił Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-11 16
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Jaworzno
    Dzięki za zainteresowanie,sprawa wygląda następująco sterowanie gaszenia jest pneumatyczne i tak jak piszesz jest przed siedzeniem kierowcy, ta część steruje zworą pneumatyczną i to u mnie działa jednak w tym zestawie jest jeszcze siłownik z elektrycznym silniczkiem który powinien po pneumatycznym odblokowaniu wciągnąć suwadło które wyłącza pompę. Ten suwak ma nr 000 545 4465 Jeśli Chcesz ten element obejrzeć to sprawdź w Google
     
  4. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 323
    Docenione treści:
    415
    Miasto:
    Miechów
    Co przez to rozumiesz?
    Albo może nie tak, małymi kroczkami;
    Jak podasz napięcie "na krótko" to musisz mieć wciśnięty ten przycisk w podłodze czy nie?
     
  5. stanGinwił

    stanGinwił Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-11 16
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Jaworzno
    TAK w momencie wciśnięcia zaworu - przycisku i podania napięcia na krótko suwak wciąga tłoczek jednak ten suwak musi pracować w dwie strony. Do silniczka są podłączone trzy przewody ,gdyby silniczek nie wrucił suwaka w dół to silnik nie odpali. Próby wykonuję sterując z przycisków na silniku ,próbowałem również z przycisku pod siedzeniem zawór słychać lecz brak jest napięcia na tym silniczku
     
    Ostatnio edytowano: 1-12 16
  6. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 323
    Docenione treści:
    415
    Miasto:
    Miechów
    No to jeszcze parę pytań.
    A jak wciśniesz przycisk na odpalonym silniku to coś się dzieje? Jakaś zmiana w pracy silnika?
    I czy po wciśnięciu przycisku (cały czas mówimy o tym w podłodze), podczas pracy silnika jesteś w stanie cofnąć stacyjkę?
    W starszych wersjach dopóki silnik pracował stacyjka była blokowana i nie dało się jej cofnąć.
     
  7. stanGinwił

    stanGinwił Nowy

    Offline
    Dołączył:
    30-11 16
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Jaworzno
    Przepraszam że się nie odzywałem ale byłem w drodze, siła wyższa. Jeśli chodzi o pracę silnika to po wciśnięciu przycisku słychać tylko stuk odblokowania pneumatycznego ,silnik nie zmienia obrotów ani nie faluje.Stacyjki też nie można wyłączyć ani przekręcić kluczyka,wyłączam biegiem i dopiero wtedy mogę cofnąć kluczyk.
     
    Ostatnio edytowano: 2-12 16
  8. greghorn

    greghorn Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-11 13
    Postów:
    1 323
    Docenione treści:
    415
    Miasto:
    Miechów
    To dosyć stare auto i pewnie nie chcesz za bardzo w niego inwestować...
    Nie widziałem tego konkretnego układu na oczy, więc to co piszę poniżej to tylko moje przypuszczenia;
    Po mojemu to stuk, który bierzesz za "odblokowanie" układu, jest dźwiękiem swego rodzaju przekaźnika elektrycznego, który jest sterowany pneumatycznie. Czyli wciskasz przycisk w podłodze, i puszczasz powietrze na przekaźnik, który znowu daje sygnał do układu sterującego silnikiem. Silnik się załącza i samochód gaśnie. W momencie odpuszczenia "przycisku" w podłodze, następuje rozłączenie przekaźnika i układ sterujący, nie "widząc" sygnału cofa silnik.
    Chcąc to naprawiać, trzeba by sprawdzić czy na którymś kablu przekaźnika jest zasilanie i czy przekaźnik po podaniu powietrza puszcza prąd dalej. Jeśli tak, to czy ten prąd pojawia się na którymś pinie układu sterującego. Jeśli tak to moduł do wymiany.
    A najprościej to kupić gdzieś na szrocie siłownik gaszenia ze starszej wersji.
    Tam był siłownik pneumatyczny, temat elektryki wtedy odpada. Spod przycisku w podłodze ciągniesz tekelanem powietrze bezpośrednio do siłownika i to wszystko.
    Niestety nie znalazłem w necie używki razem z cięgnem, ale tak wygląda sam siłownik:
    http://allegro.pl/silownik-gaszenia...4-b8de-11e6-8ddf-56847afe9799&ars_rule_id=201

    A nawet znalazłem... Tu masz razem z cięgnem:
    http://allegro.pl/silownik-zawor-gaszenia-mercedes-0000721512-i5074612188.html
     
    Ostatnio edytowano: 2-12 16
  9. krzysiek564

    krzysiek564 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-11 16
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    SZY
    Witam. Dwufunkcyjny zawór-siłownik gaszenia silnika pełni dwie role. Część pneumatyczna słuzy do sterowania hamulcem górskim i gaszeniem sinika, natomiast cześć elektryczna związana jest z działaniem układu ASR oraz ogranicznikiem predkości (tacho). Przy ASR elektryczny serwomechanizm siłownika dławi silnik zapobiegając poślizgowi kół, natomiast przy ograniczniku prędkości stopniowo ujmuje dawkę paliwa po przekroczeniu ustalonej prędkości. Tak to działa w samochodzie Mercedes-Benz 1320 z silnikiem OM 366 LAA, którym jeżdżę.
     
    arni_poznań lubi to.