1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Mercedes 310D 2,9D "kaczka" kopci i szrpie na zimnym silniku

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika ilek79, 25-03 13.

  1. ilek79

    ilek79 Nowy

    Dołączył:
    25-03 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Turek
    Sprawa wyglada tak odpalam wszystko ok po 15-20 sekundach zaczyna kopcic na szaro biało i szarpie silnikiem jakby na jeden gar nie chodził jak temperatura na połowie skali wszystko wraca do normy,swiece sprawdzone filtr paliwa wymieniony koncowki wtryskiwaczy również.po kontakcie telefonicznym pompiarz wykluczył pompe.Korek oleju czysty płynu w chłodnicy nie ubywa tankowany tylko ropa oleju łyka 1litr na 4000km.Za wszystkie podpowiedzi wielkie dzieki
  2. Auto-Port

    Auto-Port Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    3-02 12
    Postów:
    1 475
    Docenione treści:
    300
    Miasto:
    KALISZ
    Jak zacznie ci kulec to popuszczaj wezyki cisnieniowe prsy wtryskach, tylko pojedynczo. Jak na ktorysm po popuszczeniu nie pogorszy sie praca silnoka to na tym cylindrze wystepuje problem. A do jego rozwiazania nalezaloby sprawdzic:
    -cisnienie sprezania
    -wtrysk
    -sekcje w pompie
  3. ilek79

    ilek79 Nowy

    Dołączył:
    25-03 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Turek
    Czy temperatura silnika ma na wpływ znaczacy?
  4. Auto-Port

    Auto-Port Grupa Wsparcia Technicznego

    Dołączył:
    3-02 12
    Postów:
    1 475
    Docenione treści:
    300
    Miasto:
    KALISZ
    Chodzi ci o czujnik temperatury ? Jesli tak to niema wplywu na to. Wyzej pisales ze jak auto zimne to te problemy wystepuja a jak sie rozgrzeje to jest wszystko dobrze. A jak sam wiesz metal jak sie nagrzeje to sie rozszerza a co za tym idzie sekcja w pompie czy cisnienie sprezania wzrasta. Takze sprawdz to co ci wyzej napisalem, tylko sprawdz na zimnym silniku wtedy gdy ten problem wystepuje.
    ilek79 lubi to.
  5. ilek79

    ilek79 Nowy

    Dołączył:
    25-03 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Turek
    Po popuszczeniu rurek efekt taki sam.przed pompa jest jakis czujnik i idze z niego podcisnienie do pompy wtryskowej jutro podmienie z innej kaczkii zobacze efekty.Cała problem jest na zimnym silniku ale po odpaleni jakies 20sekund jest wszystko ok. Dzisiaj padła tez opinia ze łancuch rozrzadu sie wyciagnoł i przestawiony jest poczatek tłoczenia albo koło pompy wtryskowej.Jutro ogarne czujnik a pozniej szukam jakiegos fachowca od pomp w wlkp
  6. veron28

    veron28 Nowy

    Dołączył:
    24-03 13
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    witam,ja bym sprawdził ustawienie podstawowe czyli moment wtrysku jeżeli ok to założyć zewnętrzne zasilanie żeby wykluczyć zapowietrzanie się układu paliwowego,a świece żarowe sprawdzane były multimetrem w sęsie rezystancji czy napięciem?czasami oporność jest ok a świeca nie grzeje,a może nie ma sterowania świec???
  7. ilek79

    ilek79 Nowy

    Dołączył:
    25-03 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Turek
    Swiece sprawdzałem sam wykrecajac i podłaczałem na krotko, 60tys km temu robiony był remont i swiece były nowe beru zakladane.mysle ze zapowietrzanie ukladu paliwowego nie bedzie przyczyna bo jak silnik jest ciepły nie ma problemu zadnego.Jutro poszukiwan ciag dalszy
  8. veron28

    veron28 Nowy

    Dołączył:
    24-03 13
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    dla pewności dałbym zewnętrzne zasilanie wykluczają zbiornik i filtr jeżeli chodzi o moment wtrysku to pompa ma się blokować 15 stopni po GMP,jak znajdziesz przyczynę to się pochwal:)
  9. ilek79

    ilek79 Nowy

    Dołączył:
    25-03 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Turek
    Dzisiaj nie mialem czasu podejsc do auta.Jutro auto idzie na sprawdzenie rozrzadu i ustawienie pocztku tłoczenia.Jak nie pomoze mam juz namiar na fachmana w okolicach konina co naprawia pompy
  10. ilek79

    ilek79 Nowy

    Dołączył:
    25-03 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Turek
    Wiec mechanik wymienił kompletny rozrzad bo łancuch był na wykonczeniu załozne nowe koło pompy wtrysku rolki i napinacz przy okazji ustawiony punkt tłoczenia na 15stopni ale
    mechanik ma zmienic na 17-19 zobaczymy
    efekt taki sam przy okazji znaleziono pekniety przewod podcisnienia i padło ze winny to czujnik odpowiedzialny za ssanie.szukam teraz czujnika, napisze jak bedzie wiadomo cos wiecej
  11. veron28

    veron28 Nowy

    Dołączył:
    24-03 13
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    ,,czujnik odpowiedzialny za ssanie" a cóż to takiego???
  12. ilek79

    ilek79 Nowy

    Dołączył:
    25-03 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Turek
  13. ilek79

    ilek79 Nowy

    Dołączył:
    25-03 13
    Postów:
    9
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Turek
    I po sprawie auto jezdzi i wszystko ok.poczatek tłoczenia ustawiony na kropelki i jest ok.Dzieki za wskazówki jesli komus przytrafi sie cos podobnego to polecam najpierw sprawdzic rozrzad zeby niepotrzebnie dłubac wszystko pozdrawiam grzegorz
.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. mercedes 310d

    ,
  2. mercedes kaczka jaka temperatura

    ,
  3. czujnik poziomu paliwa mercedes 310

    ,
  4. mercedes 2.3 kaczka