1. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Mercedes CLK W209 2.7 CDI P1482-001 - moduł świec problem

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika radeklazowski, 19-03 17.

  1. radeklazowski

    radeklazowski Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 12
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Witam Panowie nie mogę sobie sam poradzić, a przekopałem internet i odpowiedzi nigdzie nie znalazłem,
    w CLK 2.7 CDI walcze z błędem (sprawdzane na SD):
    P1482-001 (stopień końcowy świec żarowych) błąd komunikacji - kontrolka nie gaśnie.

    - Wtyczki / przejścia na wtyczkach przy module świec i module CDI po sprawdzane
    - Moduł świec podmieniony bez zmian - fakt niby na używkę ale podobno w pełni sprawną.
    - Przewód od sterownika świec do modułu CDI sprawdzony i wszystko wydaje się ok a błąd nie ginie.

    Czy jest opcja, że moduł CDI z góry wyrzuca błąd ?

    Może ktoś spotkał się z takim problemem bo nie mam pomysłów czego dalej szukać, każda rada mile widziana.
     
  2. nickel

    nickel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-02 15
    Postów:
    1 296
    Docenione treści:
    192
    Miasto:
    WLKP
    Najczesciej to wina swiecy lub moduł swiec.Amperomierz w reke i [pomiary.
     
  3. radeklazowski

    radeklazowski Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 12
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    dzięki za odpowiedź, też z góry założyłem że winny raczej moduł świec ale zmiana nic nie dała :(, fakt świec nie sprawdzałem, ale założyłem z góry że powinny być ok skoro innych błędów nie wyrzuca a od świec powinien być P1481, ale spradzić nie zaszkodzi.

    Edit : Świece sprawdzone wszystkie ok
     
    Ostatnio edytowano: 19-03 17
  4. jurek1313

    jurek1313 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    100
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    wólka
    świece dobre albo nie - zależy od sposobu sprawdzenia - drugi moduł może już też być ubity....
     
  5. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    3 910
    Docenione treści:
    271
    Miasto:
    Grabów
    Sprawdź opór świec nie przejście.

    Pewnie tylko dzwoniłeś?
     
  6. radeklazowski

    radeklazowski Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 12
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Świece sprawdzane i na przejście i przez żarówkę fakt nie na opór ale tak jak pisałem wcześniej od świec jest inny kod błędu dlatego wykluczyłem je na początku ale doszedłem do innych rzeczy według testu na SD ten błąd 1482-001 winny może być przewód sygnałowy od modułu świec (2 pin) do modułu CDI po wykonaniu pomiarów multimetrem po wypięciu wtyczki od modułu świec / wtyczka w module CDI wpięta :
    - na wyłączonym zapłonie dotykając "-" do wtyczki (2 pin) wpinanej do modułu świec (przewód czarno-czerwony) i "+" do aku - dostaje pełne napięcie aku - Czy tak powinno być ?
    - na włączonym zapłonie dotykając "-" do wtyczki (2 pin) wpinanej do modułu świec (przewód czarno-czerwony) i "+" do aku - dostaje napięcie 3-5 V - skaczące - Czy tak powinno być ?

    na drugim przewodzie brązowo-biały jest "masa" czyli pomiary dają pełne napięcie aku .
    Nie wiem czego dalej szukać nie chce mi się wierzyć że drugi moduł mam w taki sam sposób uszkodzony na błąd komunikacyjny.
     
  7. rch11

    rch11 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    7-07 13
    Postów:
    2 124
    Docenione treści:
    492
    Miasto:
    NS
    rozbierz moduł to zobaczysz czy uszkodzony
     
  8. radeklazowski

    radeklazowski Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-02 12
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Sprawa zakończona winny był sterownik silnika CDI.
     
  9. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    3 910
    Docenione treści:
    271
    Miasto:
    Grabów
    Te stery od mietków to złom i to nie od dziś.
     
  10. baton180

    baton180 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-06 12
    Postów:
    748
    Docenione treści:
    91
    20170404_151709.jpg 20170404_151651.jpg A ja takie pytanie trochę z innej beczki
    Ten moduł świec jest zalany jakimś sylikonem ( taka galaretka)
    Gdzie takie coś mogę dostać i jak się to nazywa ?